שמועה: סמסונג עובדת על חיישן צילום ברזולוציית 150 מגה-פיקסל

Samsung Galaxy S20 Ultra (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי) Samsung Galaxy S20 Ultra (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

דיווח חדש מצביע על כך כי סמסונג (Samsung) עובדת על חיישן צילום חדש ברזולוציה של 150 מגה-פיקסל בטכנולוגיית ה-Nonacell של החברה בשיגיע בגודל של כאינץ’. פרט מעניין בשמועה מציין גם כי המכשיר הסלולרי הראשון שיגיע עם החיישן החדש יהיה למעשה מכשיר של חברת שיאומי (Xiaomi) שיוצג ברבעון הרביעי של 2020.

השמועה החדשה מגיעה בזמן שאנו רק מנסים להתרגל לחציית קו ה-100 מגה-פיקסל במצלמות הסלולריות עם חיישני ה-Bright HMX ו-Bright HM1 ברזולוציית 108 מגה-פיקסל של סמסונג, כשאת חיישן ה-HM1 עם טכנולוגיית ה-Nonacell ניתן למצוא במכשיר ה-Galaxy S20 Ultra העדכני של סמסונג.

אחת הסיבות הגדולות לכמות המגה פיקסלים הגבוהה היא השימוש בטכנולוגיית ה-Nonacell בחיישן החדש, טכנולוגיה שמאחדת למעשה 9 פיקסלים שונים לשיפור איכות התמונה כאשר התמונה הסופית תהיה ברזולוציה של 16 מגה-פיקסל בלבד, באופן דומה לתמונות מחיישן ה-MH1 המגיעות לרזולוציה של 12 מגה-פיקסל בשימוש ה-Nonacell.

חיישן ה-150 מגה-פיקסל צפוי להיות מוצג ברבעון הרביעי של 2020 במכשיר של חברת שיאומי עם זמיניות במכשירים נוספים החל מהרבעון הראשון של 2021.

בעוד חיישני ה-108 מגה-פיקסל רק נכנסו לשוק, הקפיצה ל-150 מגה פיקסל היא משמעותית למדי עם עליה של 39% בכמות הפיקסלים. נוצר הצורך לשאול את השאלה הפשוטה, האם יש טעם בכמות פיקסלים גבוהה כל כך כאשר לא מעט ממכשירי הדגל של היום משתמשים בחיישני 12~16 מגה פיקסל, כשהם שמים דגש על איכות החיישן ולא רק כמות הפיקסלים הגבוהה, שנחתכת למעשה בפועל עם שימוש בטכנולוגיות כמו Nonacell.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים