פייסבוק משיקה את Messenger Rooms – כלי חדש-ישן לשיחות וידאו

Messenger Rooms (תמונה: Facebook) Messenger Rooms (תמונה: Facebook)

בצל הקורונה ובשל הבילוי הממושך בבית החלו לצבור פופולריות לא מעט כלים המאפשרים ביצוע שיח וידאו קבוצתי, כאשר זה שזכה להד הגדול ביותר נקשר עם אפליקציית זום (Zoom), שראתה גידול משמעותי מאז פרוץ המגיפה ומונה כיום כבר מאות מיליוני משתמים. מאז, פעלו חברות גדולות נוספות בתחום, בהן מיקרוסופט, גוגל ואחרות, על מנת להנגיש בצורה הנוחה ביותר את כלי הוידאו שלהן גם עבור שיחות קבוצתיות, וכעת גם פייסבוק מצטרפת עם כלי חדש-ישן עבור אפליקציית מסנג’ר (Messenger), שנקרא Messenger Rooms, זה מלווה את החברה דרך ניסיונות שונים עוד משנת 2014.

Messenger Rooms מאפשר יצירת קישור אותו ניתן לשתף עם משתתפים פוטנציאלים אחרים בשיחה, כך שלמשתתפים אין צורך ברישום לחשבון פייסבוק לצורך ביצוע השיחה, זאת בדומה לאופן בו עובדות אפליקציות וידאו אחרות בתחום (סקייפ, Google Hangouts, Zoom ואחרות).

הפעלת אפשרות שיחות הוידאו מתבצעת דרך אייקון של מצלמת וידאו שנוסף לצד אייקון כתיבת ההודעה הרגילה במסנג’ר או דרך אפליקציית פייסבוק, ולאחר היצירה הראשונית של החדר, זה יהיה זמין לגישה דרך אייקונים דמויי עיצוב ה”סטורי” המופיעים בראש אפליקציות הרשת החברתית.

בפייסבוק מבטיחים כי בקרוב יתאפשרו שיחות וידאו של עד 50 משתתפים דרך הכלי החדש, כאשר בהמשך תציע החברה אפשרות פתיחת חדרי שיחה בוידאו גם דרך אפליקציות אינסטגרם, וואטסאפ ודרך Portal, מה שאומר שמשתמשי מסנג’ר יוכלו ליצור חדרי שיחה משותפים גם עם משתמשי וואטסאפ ואינסטגרם, שלוש רשתות חברתיות ענקיות שנמצאות בבעלות פייסבוק ומונות יחדיו מיליארדי משתמשים.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה משחקת פייסבוק עם האפשרות להשיק את פונקציית Rooms, זו הוצגה לראשונה עוד בשנת 2014 כאפליקציה ייעודית ליצירת חדרים וירטואלים לביצוע שיחות טקסט בנושא משותף. האפליקציה המקורית לא צלחה, אך פייסבוק לא גנזה את הרעיון לחלוטין, כאשר בשנת 2016 הופיעה האפשרות מחדש תחת אפליקציית מסנג’ר, תוך שימוש בשם Messenger Rooms, ועם ייעוד דומה – שיחות על נושאים משותפים גם עם אנשים שאינם חברים שלכם בפייסבוק. הפונקציה נבחנה במספר מצומצם של מדינות, אך לא הושקה באופן פומבי עד כה.

האבטחה ב-Messenger Rooms

לצד השקתה של Messenger Rooms מקדימה פייסבוק תרופה למכה ומתייחסת באופן ישיר לתחום האבטחה, זה זכה לכותרות רבות בהקשר של אפליקציית Zoom, שראתה כשלי אבטחה לצד הגידול המהיר, חלקם כבר זכו לתיקון. בפייסבוק מציינים כי המצטרפים לשיחה שאינם חברים של משתתף או משתתפים בה, לא יוכלו לראות פרטים מחשבונם בפייסבוק, מעבר למה שהפכו המשתמשים לזמין באופן פומבי ברשת החברתית מלכתחילה.

בחברה מציינים כי איסוף מידע מסויים יתבצע על משתתפים בשיחה לשם הכוונה טובה יותר של פרסומות, גם אם המשתתפים אינם בעלי חשבון בפייסבוק, אולם ברשת החברתית מסייגים ומציינם באופן מפורש כי בין אם מדובר במשתמש פייסבוק או באורח ללא חשבון פייסבוק, בחברה לא יאזינו לאודיו או לוידאו בשיחות שתבצעו.

Messenger Rooms (תמונה: Facebook)
Messenger Rooms (תמונה: Facebook)

מעבר לכך, יהיו ברשות יוצרי חדרי השיחות מספר כלים נוספים לשמירה על ניהול ואבטחה של החדרים, בהם:

  • נעילה – ניתן לנעול חדר לאחר שהשיחה בו מתחילה, כך שאיש לא יוכל להצטרף לחדר לאחר ביצוע הנעילה, זאת פרט למנהלי קבוצות בחדרים שנוצרו בתוך קבוצות בפייסבוק.
  • הסרת משתתפים – יוצר חדר השיחה יוכל להסיר מהחדר משתתפים בלתי רצויים ולחסום את כניסתם מחדש.
  • עזיבה – כל משתתף יוכל לעזוב חדר שיחה מתי שירצה, בין אם החדר נעול או פתוח.
  • דיווח – ניתן לדווח על חדרי שיחה במידה והם אינם עומדים בכללים של פייסבוק.
  • חסימה – מנגנוני החסימה הזמינים בפייסבוק ובמסנג’ר לא יאפשרו לאנשים שחסמתם להצטרף לחדרי שיחה אותם יצרתם, או לראות שיצרתם חדרי שיחה.

לצד ההשקה של חדרי שיחות הוידאו Messenger Rooms, מודיעה פייסבוק על הרחבה של מספר המשתתפים בשיחות וידאו ושיחות קוליות, זו תעמוד כעת על עד 8 משתתפים בשיחה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים