גאדג’טי מסקר: Amazfit Bip S – האח הגדול והמשודרג של שעון ה-Amazfit Bip

שעון Bip S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אחרי שבדקנו לפני כשנתיים את שעון ה-Amazfit Bip של שיאומי וחברת Humai, הגיע הזמן לבדוק את Amazfit Bip S, האח הגדול של שעון ה-BIP שהוכרז בתחילת השנה, אשר לוקח לא מעט תכונות משעון ה-Amazfit GTS אותו בדקנו גם כן.

בעבור משתמשים שאינם מסתפקים ברצועת כושר רגילה אך אינם מעוניינים לקנות שעון חכם סטנדרטי ויקר, ה-Bip S מהווה נקודת אמצע משתלמת הם היתרון הגדול של חיי סוללה ארוכים במיוחד בהשוואה למרבית המוצרים הקיימים כיום בשוק, ומסך transflective TFT הפועל תמיד וניתן לצפיה גם בשמש ישירה יחסית, זאת בהשוואה לטכנולוגיות מסך אחרות.

שעון Bip S בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב

שעון ה-Amazfit Bip S מגיע בעיצוב מרובע ופשוט יחסית, בדומה לדגם ה-Bip הקודם, כאשר את קדמת השעון תופס מסך ה-Transflective TFT בגודל 1.28 אינץ’ המגיע עם צבעים משופרים בהשוואה למסך שהוצע בדגם הקודם. המסך מגיע עם זכוכית מעוגלת (2.5D) מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג לעמידות נגד שריטות, כאשר בחלק התחתון ניתן למצוא את לוגו ה-Amzfit של החברה.

השעון מגיע עם גוף עשוי פוליקרבונט (Polycarbonate) הזמין ב-4 צבעים שונים: כתום (Red Orange), שחור (Carbon Black), לבן (White Rock) או ורוד (Warm Pink), כאשר בביקורת יש לנו את הגרסה השחורה של השעון. בצד ניתן לראות את הכפתור הבודד של השעון העשוי מפלדת 316L לעמידות גבוהה, כשהשעון מגיע עם רצועת 20 מ”מ סטנדרטית הניתנת להחלפה בקלות, והיא נוחה ונעימה לשימוש.

שעון Bip S – מבט צדדי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בעוד ששעון ה-Bip S נראה זהה כמעט לחלוטין לשעון ה-Bip המקורי, הדגם החדש למעשה גדול ועבה מעט יותר מה-Bip המקורי, כאשר ההבדל הגדול ביותר נמצא בגב השעון, ומגיע בדמות חיישן הדופק החדש מדגם BioTracker PPG שאמור לספק מדידת דופק מדויקת יותר. השינוי החיצוני האחרון והפחות מורגש מגיע בדמות הכפתור הצידי הבודד של ה-Bip S, זה מעט בולט יותר ועם “גומה” בחלקו החיצוני.

ההבדלים הגדולים יותר מגיעים מתחת למכסה, כאשר הדגם החדש מגיע עם חיבור Bluetooth 5.0 עדכני לעומת 4.0 בדגם הישן, אטימות משופרת למים של 5ATM בניגוד ל-IP68, מה שמאפשר לדגם החדש לעקוב גם אחר פעילויות ספורט במים, וחיישן GPS משופר של סוני.

אחד השינויים הגדולים ביותר בדגם החדש מגיע בדמות הממשק המשופר. בעוד שב-Bip המקורי מרבית התפריט עבד באמצעות גלילה לצד מהמסך הראשי, ממשק המשתמש של ה-Bip S בנוי בצורה פשוטה יחסית, אך שונה מה-Bip המקורי:

  • בהדלקה – מסך ראשי עם תצוגת שעון (watchface) ניתנת להתאמה.
  • החלקה ימינה/שמאלה – גלילה בין התצוגות השונות דוגמת מדד פעילות PAI (ר”ת Personal Activity Intelligence) המוכר משעוני ה-Amazfit החדשים, מדידת דופק, שליטה על מוזיקה, מד צעדים ועוד. המשתמש יכול לבחור אילו מהמסכים יוצגו ואילו יוחבאו, כאשר גלילה מעלה תציג מידע נוסף ומפורט יותר במסכים השונים.
  • החלקה מעלה – תצוגת התראות מהמכשיר הסלולרי.
  • החלקה מטה – תפריט האפשרויות המהיר המאפשר לראות את מצב הסוללה, לנעול את השעון מנגיעות מקריות, להפעיל את נגן המוזיקה (במידה וביטלנו את המסך היעודי), להפעיל מצב “נא לא להפריע” ולשנות את תאורת המסך המגיעה עם 5 רמות תאורה.
  • לחיצה על כפתור צידי – מבטלת נעילה מסך במידה ומופעלת, תצוגת רשימת תפריטים מלאה לאחר מכן.

מפרט טכני:

  • מסך –  1.28 אינץ’ מרובע ברזולוציית 176×176 פיקסלים Transflective TFT עם זכוכית Gorilla 3.
  • מערכת הפעלה – Amazfit OS יעודית של Humai עם תמיכה באנדרואיד 5.0 ומעלה ו-iOS 10.0 ומעלה.
  • סוללה – 200mAh מובנית.
  • מיקום – GPS ו-GLONASS.
  • משקל – 19 גרם לגוף ו-32 גרם יחד עם רצועת 20 מ”מ.
  • עמידות מים – 5ATM.
  • רצועה – 20 מ”מ סטנדרטית

מדובר למעשה על מפרט דומה יחסית ל-Bip המקורי, כאשר בדגם החדש ההבדל הגדול מגיע בדמות אטימות המים ששודרגה מ-IP68 ל-5ATM, מה שהביא בנוסף אפשרות למעקב אחר פעילויות ספורט במים.

מעקב פעילות

אחד השימושים העיקריים של שעון ה-Bip S הוא כשעון ספורט, כשהוא תומך במעקב אחר לא פחות מ-10 סוגי פעילויות ספורט: ריצה, ריצה על הליכון, רכיבת אופניים, רכיבת אופני כושר, אימון חופשי, הליכה, שחיה במים פתוחים, שחיה בבריכה, אליפטיקל ויוגה, כאשר כל מצב מותאם למעקב טוב יותר עבור אותה הפעילות.

מתפריט השעון בוחרים בפעילות הספורט הרצויה ומחכים כדקה עד 2 דקות כדי שה-Bip S ייאתר את המיקום שלכם, אז השעון מודיע שניתן להתחיל בפעילות. בזמן הפעילות, המסך של השעון משתנה לתצוגת פעילות בלבד, בה מוצגים משך הפעילות, מרחק, מהירות, דופק ומידע נוסף לפי הפעילות שנבחרה. בסיום הפעילות מקבלים סיכום הכולל תרשים מוקטן של המסלול אותו עשיתם.

בתוך אפליקציית ה-Amazfit בטלפון ניתן לראות את היסטוריית הפעילות שלכם, עם מידע מפורט המסודר בתרשימים ומסלול הפעילות שעשיתם כשהוא מוצג על מפה מהמפות של גוגל. מהבדיקה שלי, חיישן ה-GPS של סוני מצליח להציג מיקום מדויק כאשר נמצאים במקום פתוח, אך בסביבה עירונית יותר עם מבנים שמפריעים לקליטת ה-GPS התקבלו מדי פעם סטיות במיקום ברמה של 5~10 מטרים מהמיקום בו נמצאים בפועל.

חיי סוללה

אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של שעון ה-Bip המקורי היו חיי הסוללה הארוכים שלו. במקרה של ה-Bip S, החברה טוענת לזמן סוללה של עד 40 יום בשימוש בסיסי ו-15 יום בשימוש “רגיל” עם סוללת ה-200mAh המובנית. בעוד שאפליקציית ה-Amazfit לא מציגה את פרק הזמן מהטעינה האחרונה, עדיין ניתן ללמוד לא מעט על חיי הסוללה של השעון.

בשימוש “רגיל” עם מדידת דופק רציפה במדידה כל 10 דקות ומעקב שינה, הגעתי לירידה של 33% בשבוע, מה שאפשר לתרגם לזמן סוללה של כ~3 שבועות בשימוש רגיל, הגבוהה מ-15 הימים הרשמיים עליהם מצהירה Huami. במידה ומשתמשים ב-BIP S למעקב אחר פעילות ספורט עם GPS פעיל וחיישן דופק רציף, זמן הסוללה יורד בקצב גבוה יותר של כ-2%~3% בשעה. בכל מקרה מדובר על אחד מזמני הסוללה הארוכים ביותר בתחום השעונים החכמים כיום.

אפליקציית Amazfit

בדומה לשעון ה-Amazfit GTS, ובניגוד לרצועות ה-Mi Band וה-Bip המקורי, שעון ה-Bip S משתמש באפליקציית ה-Amazfit (אפל, אנדרואיד) שתומכת בעברית מלאה. בעוד שאפליקציית ה-Amazfit עברה מקצה עדכונים ושינויי ממשק בגרסאות האחרונות, השימוש בה נשאר בסיסי יחסית, והיא מגיעה עם 3 מסכים עיקריים:

  • דף הבית – המסך הראשי מציג מידע הכולל את כמות הצעדים/מרחק/קלוריות ברמה יומית, תיעוד השינה, דופק אחרון שנמדד, עמידה ביעדים ומדד PAI, כאשר ניתן לפתוח עמוד משנה לכל אחד מהמדדים לפירוט טוב יותר ומידע מימים קודמים.
  • תהנה (Enjoy) – הגדרות שעון מהירות דוגמת שעון מעורר, תזכורות, מצא את המכשיר ועוד.
  • פרופיל – מסך הכולל את הגדרות האפליקציה וההתקנים המחוברים למכשיר.

ממסך הפרופיל אפשר להיכנס למסך ה-Bip S היעודי ולשלוט על ההגדרות שלו.

ניתן בנוסף להיכנס למדדים השונים דוגמת שינה, פעילויות ספורט, דופק, PAI ועוד על מנת לקבל תצוגת מידע מפורטת יותר עם אפשרות לתצוגת היסטוריה.

 

תצוגות שעון

אחת האפשרויות השימושיות ביותר בכל שעון חכם היא האפשרות להחליף את תצוגת השעון (Watch Face), כשבמקרה של ה-Bip S ניתן לבחור בין מספר תצוגות שמוגדרות בשעון עצמו, חלקן מגיעות עם אפשרות להתאמה של המידע בתצוגות שעון.

מלבד זאת, ניתן לבחור בתצוגת שעון מהמבחר הגדול הקיים דרך אפליקציית ה-Amazfit בסלולר או דרך פתרונות צד ג’ דוגמת אתר amazfitwatchfaces, המגיע בנוסף עם אפליקציה יעודית לאנדרואיד.

עברית בשעון ה-Bip S

אחת הבעיות הגדולות של לא מעט מוצרים לבישים היא התמיכה שלהם בשפה העברית. בעוד ששעון ה-Bip הספיק לקבל בזמנו עדכון שהוסיף תמיכה מלאה בעברית, שעון ה-Bip S מגיע עם תמיכה חלקית בלבד בעברית. השעון מסוגל לקבל התראות בשפה העברית, אך הטקסט מופיע בצורה הפוכה שלא מאפשרת לקרוא אותו בצורה תקינה.

עם זאת, ובדומה לפתרון הקודם שהתקיים עם ה-Bip בטרם השפה העברית נוספה בצורה מלאה, ניתן להשתמש באפליקציית ה-Notify & Fitness (אנדרואיד) על מנת להציג את ההודעות בצורה תקינה. ניתן רק לקוות כי Huami תתקן את נושא העברית באחד מהעדכונים הבאים, בדומה לעדכון שנעשה ל-Bip.

עדכון (13.9.2020) – השעון תומך כעת בעברית רשמית באופן מלא.

השורה התחתונה

כמי שמשתמש ב-Amazfit Bip כשעון היומיומי שלו בשנתיים האחרונות, ה-Bip S מהווה שדרוג משמעותי המוסיף פי’צרים שהיו חסרים, דוגמת האפשרות לשליטה על המוזיקה במכשיר הסלולרי מהשעון עצמו והתמיכה המלאה בעברית שהגיעה לאחר פרסום הסקירה, סביב ספטמבר 2020.

ה-Bip S החדש של Huami שומר על היתרון הגדול ביותר של הסדרה, ואחת הסיבות שאני אוהב את שעוני ה-Bip של החברה – זמן הסוללה המעולה שלהן ומסך ה-Transflective הניתן לצפיה נוחה גם בשמש. בעוד ששעונים חכמים רגילים דורשים טעינה על בסיס של מספר ימים, ה-Bip S מסוגל לשרוד על טעינה מלאה מספר שבועות, נתון שאין לו כמעט מתחרים בתחום השעונים החכמים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

השעון נמסר לביקורת על ידי אתר Wear Your Tech, וזמין בישראל במחיר 363 ש”ח.

אלו המחירים שמצאנו לשעון בחנויות בחו”ל (לפני מע”מ):

  • מחיר של 75 דולר באתר Banggood.
  • מחיר של 80 דולר באתר Aliexpress.
  • מחיר של 80 דולר באתר Gearbest.
שעון Bip S מ-Wear Your Tech (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מה אהבנו?

  • זמן סוללה ארוך.
  • מחיר.
  • חיישן דופק משופר.
  • חיישן GPS משופר.
  • אטימות מים 5ATM.
  • שליטה על מוזיקה.
  • תצוגה טובה בשמש.
  • תמיכה “מלאה” בעברית.
  • רצועת 20 מ”מ סטנדרטית ונוחה.

ומה לא?

  • אין תמיכה מלאה בעברית.
  • תצוגה “חיוורת” לעומת AMOLED.
  • אין אפשרות להוספת אפליקציות לשעון.

*עדכון (13.9) – הכתבה עודכנה, תמיכה מלאה בעברית נוספה לשעון.


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים