הוכרזה: WatchOS 7 – עם תצוגות חדשות, מעקב שינה וזיהוי שטיפת ידיים

WatchOS 7 (תמונה: אפל)

לצידן של מערכות ההפעלה iPadOS ו-iOS, אפל הציגה גם גרסה חדשה של מערכת ההפעלה WatchOS הרצה על שעוני ה-Apple Watch של החברה. מערכת ההפעלה החדשה מגיעה עם חידושים רבים, כמו מספר תצוגות חדשות להצגת פרטים שימושיים על גבי השעון, שיתוף תצוגות, מעקב שינה ותפיסה בזמן-אמת של מידע בזמן ביצוע פעילויות כמו ריקוד, אימון שרירי בטן/גב ועוד.

תצוגות חדשות

בתחילה, אפל חושפת בפנינו מספר תצוגות חדשות כדוגמת Dawn Patrol להצגת נתונים לגולשים אודות טמפרטורת המים, גאות, מהירות הרוח ועוד במבט זריז על השעון. בנוסף לכך, נמצא תצוגות כמו Glow Baby להצגת נתונים כמו מתי התינוק אכל לאחרונה, זמן השינה והחלפת חיתול, לצד תצוגות כמו תמונות (Photos) המגיעות כעת עם אפשרות להחלת פילטרים מובנים על גבי התמונות.

עם התצוגות הללו, אפל הפכה את שיתופן לפשוט מאי פעם, כאשר את החלפת התצוגה ניתן לבצע כעת דרך אתר אינטרנט, הודעות, מייל ואפילו דרך הרשתות החברתיות. בנוסף לכך, את התצוגות השונות ניתן יהיה למצוא גם בחנות האפליקציות (App Store) המאפשרת את ההורדה וההחלה של התצוגה החדשה בלחיצה.

מעקב שינה ופעילויות

עם WatchOS 7 אפל מוסיפה את האפשרות למעקב שינה אקטיבי העובד בסנכרון עם אפליקציית הבריאות המובנית, אשר כעת קיבלה שם חדש ואותה נמצא בעמוד האפליקציות תחת השם Fitness. מעקב השינה מתבצע באמצעות זיהוי תנועות מינוריות של היד במהלך הלילה, על מנת לזהות תבניות נשימה ולדעת מתי המשתמש ישן ומתי הוא ער.

מעקב השינה לא מסתיים ומתחיל בלילה בלבד, אלא נמצא גם בכל הרגעים שלפניו באמצעות הצעה של כלים כמו יצירת שגרה שתעזור לשמור על כל הפעולות אותן אנחנו צריכים לבצע לפני השינה. במידה ומדובר בבית חכם, ניתן לייצר סדר פעולות שיפעיל מוזיקה מרגיעה ברקע, יפעיל את אפליקציית המדיטציה המועדפת על המשתמש ועוד.

במהלך המעקב אחר השינה, השעון יחשיך את המסך ויפעיל מצב “נא לא להפריע” על מנת לשמור על שינה איכותית של המשתמש. על מנת להעיר את המשתמש, השעון יפעיל רטט קל על היד וינגן מוזיקה נעימה תוך הצגת השעה, התאריך, היום ואחוזי הסוללה. עוד באותו הנושא, במידה ואחוזי הסוללה נמוכים מידי בטווח של כשעה מזמן השינה המוגדר, השעון יתריע למשתמש לשים אותו בטעינה.

לצד מעקב השינה החדש, אפל מוסיפה 4 פעילויות חדשות אחריהן ניתן לעקוב באמצעות השעון ואלו הן אימון שרירי ליבה, ריקוד, אימון פונקציונלי לשיפור התנועה היום-יומית ומתיחות שעוזרות להחזיר את קצב הלב להרגלו. על מנת לעקוב אחר קצב הלב והפעילות הנבחרת באופן המדויק ביותר, אפל משתמשת בנתונים ממספר חיישנים במקביל כמו קצב הלב, חיישן התאוצה והג’יירוסקופ.

פעילות הריקוד החדשה עברה אימות מול סגנונות ריקוד כמו בוליווד, היפ-הופ, לטיני ו-Cardio dance, כך שבעת המעקב אחר סגנון הריקוד של המשתמש אפל בונה על נתוני עבר שנבדקו. אפליקציית הפעילויות (Fitness בהווה) עברה עיצוב מחדש של הממשק, כך שזו מציגה כעת את הנתונים בצורה הטובה והנוחה ביותר עבור המשתמש.

לבסוף, אפל הוסיפה זיהוי אוטומטי של שטיפת ידיים המתבצע באמצעות שימוש בסאונד ובתנועות היד, כך שבעת שהמשתמש שוטף ידיים השעון יתחיל אוטומטית טיימר של 20 שניות שבמידה והמשתמש הפסיק לשטוף ידיים לפני סוף הטיימר השעון יקפיץ התראה המבקשת להמשיך בשטיפת הידיים. השעון גם יזהה את הגעתכם הביתה וימליץ לכם לשטוף ידיים עם כניסתכם.

שמיעה

כפעולת המשך להגנה על השמיעה שלנו שהתחילה במערכת ההפעלה WatchOS 6, אפל ממשיכה עם פעולות נוספות במערכת ההפעלה העדכנית וכעת תאפשר מעקב אחר עוצמת השמע דרך אפליקציית הבריאות, כשהיא תנמיך באופן אוטומטי את הווליום באוזניות במידה והמשתמש נחשף לשמע בגובה 80 דציבלים למשך 40 שעות בשבוע. סביר להניח כי ניתן יהיה להגביר בחזרה את הווליום, אך הדבר אינו מומלץ, זאת עקב העובדה שאפל מציגה את פונקציית ההנמכה כשהיא עובדת על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי.

מעקב שמע ב-WatchOS 7 (תמונה: אפל)
מעקב שמע ב-WatchOS 7 (תמונה: אפל)

שאר העדכונים

בדומה למערכת ההפעלה iOS 14, גם דרך השעון ניתן יהיה לנווט באמצעות שבילי האופניים שהתווספו, מה שאומר שלא נצטרך להסתכל באייפון באופן רציף על מנת לנווט בזמן רכיבה. עם התוספת הזו, אפל מצרפת את האפשרות לתרגום ישיר של שפות מהשעון לצד האפשרות להקראת הודעות תוך שימוש בסירי היישר מהשעון.

בגזרת האבטחה, אפל מעידה על כך שכל הנתונים הנאספים מהשעון נשארים עליו בלבד ויכולים להסתנכרן לשירות ה-iCloud באמצעות iCloud Sync לבחירת המשתמש.

זמינות

את מערכת ההפעלה WatchOS 7 ניתן יהיה להתקין על Apple Watch Series 3 ומעלה החל מהסתיו הקרוב, כאשר גרסת המפתחים זמינה להורדה כבר היום וגרסת הבטא לציבור תהיה זמינה מהחודש הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים