GlobalFoundries מכריזה על מעבר לייצור +LP12 – תהליך ייצור 12nm משופר

Globalfoundries Globalfoundries

חברת GlobalFoundries, בית היציקה (Foundry) שהחל כחטיבה ב-AMD, הכריזה על תחילת ייצור שבבים FinFET +12LP, תהליך ייצור משודרג מבוסס 12nm שנועד להחליף את טכנולוגיית ה-LP12 של החברה עם מיטוב הייצור לטובת ביצועי AI.

בעוד שסמסונג ו-TSMC שולטות בתחום בתי היציקה בתהליכי ייצור מתקדמים של 7nm ומטה עם חברת SMIC הסינית שמתכננת להתחרות מולן, חברת GlobalFoundries זנחה עוד ב-2018 את המעבר לייצור 7nm והחליטה להתקדם בתהליכי ייצור 12nm עם השדרוג הנוכחי לייצור +12LP משופר.

טכנולוגיית ה-+LP12 החדשה של GlobalFoundries מיועדת וממוטבת במיוחד למערכות בינה מלאכותית, כאשר היא מספקת שיפור ביצועים של 20% וחיסכון בגודל הלוגי של 10% לעומת ייצור ה-12LP הקודם. החברה מתכננת להרחיב את היצע המוצרים שלה ולהשתמש בתהליך הייצור החדש בבקרי PCIe 3/4/5, USB 2/3 ובמגוון פתרונות זיכרון NAND הכולל HBM2/2e, DDR/LPDDR4/4x ו-GDDR6.

שבבי ה-+LP12 הראשונים של GlobalFoundries צפויים להגיע במהלך החציון השני של 2020 ממפעל ה-Fab 8 של החברה במלטה, ניו-יורק שבארה”ב.

שדרוג ייכולת הייצור החדשה של GlobalFoundries מאפשר לחברה להישאר תחרותית בשוק בתי היציקה, כאשר צריך להדגיש שבעוד שבתחום המעבדים, כרטיסי מסך וערכות השבבים התעשייה היא עברה להשתמש בתהליכי ייצור מתקדמים יותר דוגמת ה-7nm, מרבית שוק השבבים העולמי ממשיך להשתמש בתהליכי ייצור ישנים וזולים יותר לשבבים השונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים