בית היציקה הסיני SMIC נערך להתחרות ב-TSMC וסמסונג עם מעבר לייצור 7nm ו-8nm

בית היציקה SMIC הסיני (מקור SMIC)

יצרנית השבבים הסינית SMIC (ר”ת Semiconductor Manufacturing International) הכריזה על הגדלת הון החברה מ-3.5 מיליארד דולר ל-6.5 מיליארד דולר, עם השקעה של חברות סיניות המיועדת לשדרג את יכולות הייצור של החברה בתחום ה-14nm ואף לעבור לייצור 7nm ו-8nm, שיאפשר לה להתחרות ב-TSMC הטיוואנית ובסמסונג הקוריאנית.

חברת SMIC עלתה לכותרות עם ההחלטה של וואווי להעביר חלק מייצור השבבים שלה ל-SMIC עם תחילת ייצור שבבי ה-Kirin 710A, גרסת ה-14nm לשבב ה-Kirin 710 שיוצר במקור ב-12nm על ידי TSMC. הרחבת הסנקציות האמריקאיות נגד חברות סיניות, אשר מונעות מוואווי להמשיך ולעבוד עם TSMC הטיוואנית, בשירותיה החברה נעזרה עד כה, אילצו את וואווי לתור אחר פתרון חלופי שמגיע בדמותה של SMIC.

כעת, SMIC מתכננת לשדרג את יכולת הייצור שלה עם השקעה של National Integrated Circuit Fund II בסך של 1.5 מיליארד דולר ו-Shanghai Integrated Circuit Fund II בסך של 750 מיליון דולר, שיאפשרו לחברה להגדיל את יכולת הייצור החודשית מ-6,000 וויפרי (wafers) בייצור 14nm ל-35,000, יחד עם רכישת ציוד ההכרחי בעבור החברה על מנת לעבור לייצור 7nm ו-8nm, שיאפשרו לה להתחרות בזירה הבינלאומית.

בית היציקה SMIC (מקור SMIC)

בעוד שבשלב זה SMIC עדיין איננה נחשבת לשחקנית גדולה בתחום בתי היציקה, תחום שנשלט על ידי TSMC וסמסונג שהשקיעו מיליארדי דולרים על מנת לשדרג את טכנולוגיית הייצור ל-5nm, ההשקעות החדשות ב-SMIC יאפשרו לה להתחרות בהן בתחום ה-7nm ו-8nm ולספק פתרון בעבור יצרני השבבים הסיניים שנחסמים מבתי היציקה הגדולים כחלק ממלחמת הסחר בין ארה”ב וסין. מעבר לתהליכי ייצור מתקדמים יותר יאפשרו גם לחברת וואווי להמשיך ולייצר שבבים מתקדמים עבור מכשירי הדגל שלה, אף הסנקציות מטעם הממשל האמריקאי שמונעות ממנה את המשך העבודה עם TSMC.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים