פרטנר מציגה צעד קטן ראשון בדרך להקמת רשת 5G בישראל

המירוץ לדור החמישי (מקור משרד התקשורת)

חברת פרטנר הכריזה היום (ב’, 13.7) באופן רשמי על הקמתה של רשת סלולרית מהדור החמישי (רשת 5G), המכונה פרוייקט Partner 5G. החברה הופכת להיות הראשונה בישראל שמקדמת הקמה של רשת סלולרית מהדור החמישי ובכך מקדימה את המתחרות העיקריות שלה סלקום ופלאפון שיבקשו גם כן לגשת למכרז התדרים של משרד התקשורת.

לפי פרטנר, פרוייקט Partner 5G יכלול הקמה של ליבת סלולר חדשה עם יכולות מתקדמות עבור רשת הדור ה-5 העתידית של פרטנר. בדיקות מעבדה שפרטנר חושפת, מציגות מהירות הורדה של מעל ל-1 גיגה-ביט לשניה באמצעות מכשיר סלולרי תומך דור 5.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

חשוב להדגיש! מדובר בבדיקות מעבדה בלבד, ולא נעשה שימוש באנטנות סלולריות הממוקמות באמת בשטח, בלי עומסים על הרשת, כך שזוהי בדיקה די סטרילית.

בחינת מהירות גלישה Partner 5G (תמונה: פרטנר)
בחינת מהירות גלישה Partner 5G (תמונה: פרטנר)

איפה עומד מכרז התדרים לרשת 5G בישראל

הדרך של ישראל לרשתות סלולריות דור 5 עדיין ארוכה ודורשת תהליך רגולטורי שנמצא בחיתוליו. במאי האחרון הציג משרד התקשורת את מחירי המינימום למכרז התדרים לדור 5, זאת לאחר פתיחת המכרז לרשתות התקשורת בישראל באמצע שנת 2019. חברות הסלולר צפויות להוציא סכום ממוצע של כ-60 מיליון שקלים עבור כל אחת מהקבוצות שישתתפו במכרז, אולם הדבר תלוי כמובן בסך התדרים המותרים לרכישה עבור כל אחת מהקבוצות. המדינה מציעה הקלות מסויימות והחזרים שיעזרו לחברות להצטרף למכרז, בהתאם לקצב הפריסה, כך שבפועל לא צפויה המדינה לראות רווח ממכרז תדרים זה.

הקבוצות הפועלות בישראל להשגת תדרים במכרז יסתכמו בשלוש:

  • פרטנר עם HOT מובייל
  • סלקום עם גולן טלקום (שנמצאת בהליכי רכישה על ידי סלקום) ואקספון
  • פלאפון

הקמת רשת 5G זה תהליך מורכב שדורש הערכות רבה וסביר להניח שיקח זמן רב עד שלכל אזרחי ישראל תהיה גישה לאינטרנט סלולרי במהירות 1 גיגה-ביט, בעיקר בשל הדחיות החוזרות במכרז התדרים שמגיעות בתקופה זו בעקבות משבר הקורונה. הרשת המהירה רגישה מאוד למרחק המכשיר מהאנטנה ומיקום לא מוצלח שלה בין ביניינים לדוגמה פוגע משמעותית במהירות אותה היא יכולה לספק.

רשתות 5G אמורות לאפשר שלל אפליקציות חדשות המבוססות על יכולותיה. מדובר בשדרוג משמעותי של מהירות ההורדה והיקפי התעבורה שניתן להעביר עליה. יהיה ניתן להעביר על הרשת מידע רב באפליקציות רפואיות ורציף מרכיבי IoT שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים