הוכרזה: Snapdragon 8cx 5G – דור שני למערכת השבבים היעודית למחשבים של קוואלקום

ערכת שבבים Snapdragon 8cx דור 2 (מקור קוואלקום)

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה היום (ה’, 3.9) על הדור השני של מערכת השבבים Snapdragon 8cx 5G, פלטפורמת החברה שנוצרה במיוחד כפתרון בעבור מחשבים ניידים, המציגה ביצועים משופרים לעומת הדור הקודם בתוספת קישוריות סלולרית מהדור החמישי (5G).

הדור השני של ה-8cx מגיע כשנתיים לאחר ההכרזה המקורית על ה-Snapdragon 8cx, כגרסה משופרת ומחוזקת של שבב ה-8cx המקורי. לפי קוואלקום, השבב החדש מציע שיפור ביצועים כללי של למעלה מ-50% לעומת הדור הקודם, עם זמני סוללה ארוכים יותר, כאשר השבב החדש צפוי להציע שיפור ביצועים של עד 18% ושיפור של עד 51% בהשוואה למעבדי ה-Core i5 ההיברידיים החדשים של אינטל.

ה-8cx 5G מגיע עם מודם ה-Snapdragon X55, בנוסף לתמיכה בתקן ה-WiFi 6 העדכני. קוואלקום שדרגה גם את יכולות הוידאו ואודיו של ה-8cx, כאשר הדגם החדש משלב את טכנולוגיית ה-Qualcomm Aqstic העדכנית של החברה לסינון רעשים ECNS (ר”ת echo cancellation and noise suppression), יחד עם תמיכה בצילום 4K HDR ומצלמות 32 מגה-פיקסל.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ביצועי Snapdragon 8cx דור 2 (מקור The Verge)

מערכת השבבים Snapdragon 8cx Gen 2 5G החדשה צפויה להיות זמינה במחשבים לקראת סוף 2020, כאשר הדגם הראשון שצפוי להגיע עם השבב החדש הוא נייד ה-Acer Spin 7.

בעוד שתחום מחשבי ה-ARM נחשב לחדש יחסית בהשוואה למחשבי x86 רגילים, מדובר על תחום שמתפתח בשנים האחרונות בצורה ניכרת כאלטרנטיבה למעבדים המסורתיים, כאשר התחום קיבל לאחרונה חיזוק משמעותי בדמות התוכניות של אפל למעבר למחשבי ARM בייצור עצמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים