כמה דברים שחשוב לדעת לפני שתשתמשו במטען ה-MagSafe עם האייפון 12

אייפון 12 עם מטען MagSafe (תמונה: Apple) אייפון 12 עם מטען MagSafe (תמונה: Apple)

אחד מהמוצרים המעניינים ביותר שהגיעו יחד עם סדרת מכשירי האייפון 12 החדשה של אפל (Apple) הוא טכנולוגיית הטעינה האלחוטית MagSafe, אותה שילבה החברה בגב המכשירים יחד עם מטען אלחוטי יעודי תואם. מידע חדש אותו חושפת אפל מציג אזהרות לשימוש ב-MagSafe הכוללות אפשרות של הרס כרטיסים מגנטיים כמו כרטיסי אשראי, כאשר בדיקה של המטען עצמו הראתה כי על מנת להשתמש בו כראוי יש צורך במטען ה-20W המקורי של החברה בלבד, אך יש לציין כי אפל כבר הודיעה כי כל מטען התומך בטעינה מסוג דומה יעבוד גם כן (קראו את פרטים נוספים בנושא כאן) .

בעוד שאפל שדרגה את יכולת הטעינה האלחוטית של מכשירי ה-iPhone 12 מ-7.5W בטכנולוגיית ה-Qi הנפוצה ל-15W בשימוש עם מטען ה-MagSafe של החברה, מסתבר שעל מנת לנצל את מלוא היכולת של ה-MagSafe יש צורך להשתמש במטען ה-20W החדש של החברה או במטענים הפועלים באופן הדומה לו עם תמיכה בראש המסוגל לספק 9 וולט על 2.22 אמפר (9V/2.22A) או 9 וולט עד 2.56 אמפר (9V/2.56A) ומעלה, דבר ההולך נגד העיקרון שהציגה החברה לפיו אין צורך במטען בערכת האייפון 12 מאחר ולמשתמשים כבר יש מטענים תומכים בבית.

מבדיקה שבוצעה על ידי היוטיובר Aaron Zollo, עלה בעת הדיווח כי רק מטען ה-20W החדש של החברה מסוגל לאפשר לו לעבוד בהספק מירבי של 15W, כאשר מטען ה-18W הקודם שלה מאפשר הטענה בהספק של 13W בלבד. אך אין מדובר רק בעוצמה נמוכה של המטען עצמו – מבדיקה של מטען ה-96W של אפל למקבוקים ואף מטענים אחרים חזקים יותר, הם מצליחים לאפשר הטענה בהספק של 10W בלבד, כאשר הסברה היא שאפל משתמשת בפרופיל USB-PD הייחודי לה, מה שמגביל את היכולת להשתמש במטעני צד ג’, או לכל הפחות מטענים שלא עברו את אישורה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בנוסף למגבלות הטעינה של מטען ה-MagSafe, מדיווחים חדשים שעולים ברשת ממשתמשי אייפון 12 שמשתמשים במטען ה-MagSafe החדש, עולה כי נשארים סימנים עגולים בצורת המטען על הכיסויים של המשתמשים, זאת לאחר שימוש מינימלי יחסית לאור העובדה שמדובר על מטען ומכשירים חדשים בשוק, דבר הפוגע בנראות של המכשירים החדשים. בנוסף, בעדכון בעמוד התמיכה של אפל, החברה אף מזהירה משימוש “לא נכון” בו.

לפי הפרטים החדשים, אפל מזהירה משתמשים מפני הכנסה של כרטיסים מגנטיים כמו כרטיסי אשראי, תגי ביטחון, דרכונים ועוד בין האייפון ומטען ה-MagSafe, אשר עלול להרוס את הכרטיסים. בנוסף, החברה הבהירה שהמטען החדש עלול לחמם את המכשיר הסלולרי בזמן טעינה, דבר שיגרום להגבלת הטעינה ל-80% בלבד, כאשר החברה ממליצה להעביר את המכשיר למקום “קר יותר” לביצוע טעינה רגילה.

אין ספק כי טכנולוגיית ה-MagSafe החדשה של אפל מביאה איתה לא מעט יתרונות למכשירי החברה, כאשר מלבד יכולת הטעינה האלחוטית הטכנולוגיה מאפשרת חיבור אביזרים מרובים למכשיר. עם זאת, הטכנולוגיה מגיעה עם מספר בעיות, בהן העובדה כי על מנת לנצל את המטען כראוי, יש צורך במטען ה-20W היעודי של אפל, לפחות נכון לרגע זה.

*עדכון (6.11): אפל סיפקה מידע חדש בנושא, הכתבה עודכנה בהתאם. ניתן לקרוא גם בכתבה חדשה שפרסמנו בנושא בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים