אינטל מציגה את ארכיטקטורת ה-Cypress Cove לדור הבא של המעבדים השולחניים

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אינטל (intel) חשפה היום (ה’ 29.10) את ארכיטקטורת המעבדים Cypress Cove, הארכיטקטורה החדש של החברה שתשולב במעבדי ה-Rocket Lake השולחניים מהדור ה-11 של החברה, שיגיעו רשמית ברבעון הראשון של 2021 עם עד 8 ליבות ו-16 נימים, כשהם צפויים להציג רמת ביצועים גבוהה במיוחד במעבדים השולחניים של החברה בהשוואה לדור הקודם.

מעבדי ה-Rocket Lake העתידיים של אינטל ישתמשו בליבות ה-Cypress Cove החדשות של החברה המגיעות בייצור ה-14nm הוותיק, אך המשופר (שוב) של אינטל, זאת בניגוד למעבדי ה-Tiger Lake הניידים מהדור ה-11 של החברה מבוססי ארכיטקטורת Willow Cove בייצור 10nm SuperFin החדש יותר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

למעשה, ליבות ה-Cypress Cover החדשות משלבות את בין ליבות ה-Willow Cove של מעבדי ה-Tiger Lake ו-Sunny Cove של מעבדי ה-Ice Lake, כשהן מציעות מגוון שיפורים נרחב לעומת מעבדי ה-Comet Lake השולחניים מהדור העשירי, אלו כוללים:

  • שיפור ביצועי IPC (ר”ת instructions per cycle) דו-סיפרתי שיגיע יחד עם תדרי עבודה מהירים יותר ויכולות המהרה (אוברקלוקינג) משופרת.
  • ליבת Intel UHD גרפית משופרת המשלבת את ארכיטקטורת ה-Intel Xe החדשה עם שיפור ביצועים של עד כ~50% לעומת ליבות ה-Gen9 הקודמות של החברה.
  • תמיכה בזיכרון DDR4-3200.
  • 20 ערוצי PCIe 4.0.
  • טכנולוגיית ה-Intel Deep Learning Boost לשיפור ביצועי בינה מלאכותית AI, ועוד.

מעבדי ה-Rocket Lake יוכרזו רשמית במהלך הרבעון הראשון של 2021.

בעוד שלא מדובר על השקה של מעבדי ה-Rocket Lake עצמם, אלא רק בהכרזה על ליבות ה-Cypress Cove, ניתן ללמוד ממנה מעט על הדור הבא של מעבדי אינטל השולחניים. אינטל ציינה שיפור דו סיפרתי בביצועי IPC, והדלפה קיימת רומזת לשיפור של כ~10%, זאת לעומת שיפור של כ~25% במעבדי ה-Tiger Lake החדשים המיועדים למחשבים ניידים. עם זאת, שילוב של ביצועי IPC משופרים ותדרי עבודה גבוהים יותר צפויים להציג קפיצת ביצועים מרשימה במעבדים החדשים לעומת מעבדי הדור העשירי של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים