פייסבוק (Facebook) השיקה רשמית את פיצ'ר ההודעות הנעלמות (Vanish Mode) לשירות המסנג'ר (Messenger), פי'צר המעלים את ההודעות בשיחה לאחר הסגירה שלה במידה והופעל. בנוסף להודעות הנעלמות, פייסבוק שדרגה גם את ממשק אפליקציית האינסטרגם (Instagram) עם הוספת טאב יעודי ל-Reels, השירות המתחרה של פייסבוק לטיק-טוק וטאב "חנות" יעודי וחדש לגישה לשירות המכירות Instagram Shop של החברה.
פיצ'ר ההודעות הנעלמות הוצג לפני כחודש כחלק מההודעה על שילוב בין שירות ההודעות של המסנג'ר והאינסטגרם, והוא מיועד לספק שכבת פרטיות נוספת למשתמשים, בדומה לפיצ'ר ה"הודעות זמניות" (disappearing messages) שנוסף לוואטסאפ מוקדם יותר החודש, עם הודעות שיעלמו מהשיחה לאחר סגירת המסנג'ר.
משתמשים שיבחרו להפעיל את ההודעות הנעלמות יוכלו לעשות זאת בהחלקה של חלון ההודעות מעלה מתוך אפליקציית המסנג'ר, מה שיפעיל באופן אוטומטי את המצב אצל כלל המשתתפים בשיחה, כשניתן לחזור למצב הודעות רגיל על ידי החלקה נוספת מעלה. האפשרות החדשה זמינה מעכשיו בארה"ב ותהיה זמינה בהמשך במדינות נוספות, והיא תשולב גם באינסטגרם כחלק מאיחוד שירותי השיחות של שתי האפליקציות.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
שינוי בתפריטי אינסטגרם
בעוד שמשתמשי האינסטגרם יזכו לקבל את הפי'צר החדש בהמשך, פייסבוק שיחררה עדכון חדש לאפליקציית האינסטגרם המוסיף טאב יעודי ונפרד בתוך האפליקציה לשירות ה-Instagram Reels המתחרה של פייסבוק לטיקטוק (TikTok) הפופולרי. בנוסף לכך, החברה הוסיפה טאב יעודי לשירות ה"חנות" (Instagram Shop) שלה באפליקציה, טאב שיאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים מסרטונים ופוסטים שהם רואים, לעקוב אחר המלצות רכישה ועוד.
פיצ'ר ההודעות הנעלמות החדש של מסנג'ר, שיגיע גם לאינסטגרם, מיישר למעשה קו בין כלל שירותי המסרים של פייסבוק ומאפשר למשתמשים להעלים הודעות שהם לא רוצים שישמרו בצורה אוטומטית בשירות. זהו פתרון לא מושלם, מאחר ותמיד ניתן לצלם את המסך גם כשהפי'צר מופעל, אך עדיין מדובר בתוספת משמעותית עבור חלק מהמשתמשים. לחלופין, שדרוג אפליקציית האינסטגרם משלב בצורה טובה יותר את שירותי ה-Reels ו-Shop לשימוש נוח ופשוט יותר באפליקציה.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.