דיווח: אפל עובדת על סדרת שבבי Apple Silicon עם עד 32 ליבות

שבב Apple M1 (תמונה: Apple) שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

אפל (Apple) מפתחת אוסף מעבדי Apple Silicon חדשים המיועדים לדור הבא של מחשבי המק והמקבוק, וצפויים להגיע עם 32 ליבות עיבוד (CPU) ועד 32 ליבות גרפיות (GPU), כך לפי דיווח של אתר Bloomberg. שבבי ה-Apple Silicon הבאים של אפל צפויים להגיע עם הדור הבא של מחשבי המק וניידי המקבוק ולהחליף את מעבדיה של אינטל וכרטיסי המסך Radeon של AMD בהם החברה משתמשת כיום.

משפחת שבבי ה-Apple Silicon מבוססת ה-ARM של אפל מסמנת את המעבר הגדול של החברה ממעבדי אינטל למעבדים בייצורי עצמי, מעבר שצפוי להסתיים ב-2022. השבב הראשון במשפחה החדש של אפל הוא ה-Apple M1 שהוכרז בנובמבר וזמין בצמד ניידי ה-MacBook Air ו-MacBook Pro 13 החדשים ובמחשב ה-Mac Mini הזעיר של החברה. שבב ה-M1 מגיע עם 8 ליבות עיבוד ועד 8 ליבות גרפיות ונועד להיות פתרון השוק ה”נמוך” של אפל.

מהדיווח החדש של בלומברג עולה כי אפל מפתחת אוסף גדול למדי של שבבי Apple Silicon, כאשר השבב הבא למחשבי ה-iMac ו-MacBook Pro צפוי להגיע עם עד 20 ליבות, בתצורה של 16 ליבות חזקות ו-4 ליבות חלשות, בהם אולי גם שבב ה-Apple M1X שדלף מוקדם יותר בנובמבר. בעבור גרסאות מחשבי המק החזקים יותר, שצפויים לצאת בסוף 2021 ובתחילת 2022, אפל מפתחת שבבי Apple Silicon שצפויים להגיע עם עד 32 ליבות חזקות ועד 32 ליבות גרפיות, פי 4 משבב ה-Apple M1 הנוכחי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שבב Apple M1 (תמונה: Apple)
שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

בעוד שיש לקחת כל הדלפת מידע בעירבון מוגבל, בטח כשמדובר במוצריה של אפל, אין עוררין על העובדה כי החברה מתכננת מעבר מלא של מחשבי החברה לשבבי Apple Silicon, מה שמחייב אותה להציע שבבים בעלי כמות ליבות גבוהה על מנת שתוכל לספק חלופה טובה למעבדיה של אינטל וכרטיסי המסך של AMD הנמצאים בשימוש בדור הנוכחי של מחשבי החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים