גאדג’טי מסקר: ASUS ROG Strix SCAR 15 – מפלצת גיימינג

שנת 2021 הביאה איתה את הדור החדש של מעבדי AMD וכרטיסי ה-GeForce RTX של אנבידיה ואיתם את הדור הבא של ניידי הגיימינג שישתמשו בהם, כאשר הפעם אנו בודקים את נייד ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 מדגם G533QS בעל מסך 15.6 אינץ’ המגיע עם אחד מהמפרטים הטכניים החזקים ביותר כיום בשוק.

נייד ה-SCAR 15 הוכרז בחודש ינואר כחלק מגל ההשקות של ASUS לאחר תערוכת CES 2021, שהביאה איתה דור חדש של מעבדים וכרטיסי מסך, כאשר במקרה שלנו הנייד מגיע עם מעבד ה-Ryzen 9 5900HX בעל 8 הליבות של AMD מסדרת ה-Ryzen 5000 וכרטיס המסך הנייד החזק ביותר של אנבידיה, ה-GeForce RTX 3080 – מתכון בטוח לנייד גיימינג עם ביצועים גבוהיים במיוחד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נייד ASUS ROG Strix SCAR 15 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – ROG Strix SCAR 15

הדבר הראשון אליו שמים לב בנייד ה-SCAR 15 הוא מסך ה-15.6 אינץ’ שלו. במקרה שלנו המסך בנייד שנבדק הגיע ברזולוציית Full HD עם תדר רענון גבוה של 300Hz וזמן תגובה של 3ms, אך ניתן למצוא את הנייד גם עם מסך QHD בעל תדר רענון של 165Hz. דבר הבולט במיוחד הוא החוסר במצלמת רשת מובנית, אך כפי שנראה בהמשך, ASUS פתרה את הבעיה הזו.

המסך משתמש בפאנל IPS עם גימור מט המסייע למנוע השתקפויות, כאשר הוא עומד ב-100% מתקן הצבעים sRGB ותומך בטכנולוגיית ה-Adaptive-Sync, המקבילה ל-FreeSync של AMD, הדרושה על מנת לנצל את תדר הרענון הגבוה. מבט לחלק התחתון של המסך מגלה כי בניגוד לציר המסך הסטנדרטי, ASUS בחרה לחבר את המסך לגוף עם 2 תפסנים חיצוניים גדולים ועמידים במיוחד במראה שלהם, כאשר בנוסף ניתן למצוא מתחת למסך פס תאורת RGB, כי המושג יותר מדי RGB לא קיים בגיימינג.

נייד SCAR 15 – מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ASUS בחרה לשלב ב-SCAR 15 מגוון גדול יחסית של חיבורים, המגיעים ב-3 מצדדיו במקום ב-2 הרגילים של מרבית הניידים:

  • צד ימני – חיבור יעודי להתקן Keystone עליו נרחיב בהמשך.
  • צד שמאלי – צמד חיבורי USB 3.2 Gen 1 וחיבור 3.5 מ”מ משולב.
  • צד אחורי – חיבור חשמל יעודי, חיבור רשת RJ45, יציאת HDMI 2.0b, חיבור USB-C בתקן USB 3.2 Gen 2 עם תמיכה ב-DisplayPort וטעינת PD וחיבור USB 3.2 Gen 1 נוסף.

מדובר באוסף גדול למדי של חיבורים, על אף שהייתי שמח לראות לפחות עוד חיבור USB-C במחשב, אפילו במחיר חיבור USB רגיל. מאחר ומרבית חיבורי הנייד מגיעים בחלקו האחורי, השימוש בו על שולחן העבודה נוח מבחינת סידור הכבלים, כאשר ניתן להטעין את הנייד עם מטען ה-240W היעודי שלו או דרך חיבור ה-USB-C בעוצמה של עד 100W.

מבט מהיר על מקלדת ה-SCAR 15 מגלה תצורה לא שגרתית, כאשר חלקו הימני של הנייד עשוי מפלסטיק שקוף למחצה, לעומת הצד השני המגיע בגימור שחור רגיל. המקלדת מגיעה במבנה מרווח ונוח לשימוש לאחר תקופת הסתגלות קצרה, כאשר החברה בחרה להוסיף שורת מקשי מדיה יעודיים בחלקה הימני של המקלדת, זאת בנוסף לחמישה כפתורים בחלקה העליון המיועדים לשליטה על עוצמת השמע, פתיחה מהירה של תוכנת ה-Armoury Crate לשליטה במחשב וכפתור יעודי לשינוי מצב העבודה של המחשב, זאת למרות שכפתור ה-F5 שנמצא לידו מבצע פעולה דומה.

מקשי המקלדת ב-SCAR 15 פחות שגרתיים, כאשר מדובר על מקשים אופטו-מכניים בעלי תאורת RGB עצמאית לכל מקש בטכנולוגיית ה-Aura Sync של החברה. המקשים מיועדים לספק ביצועים וחווית שימוש דומה למקשים מכניים הנפוצים במקלדות גיימינג, כאשר במקרה של ה-SCAR, המקשים מספקים תחושה דומה למקשים מכניים כחולים, לפחות לדעתי האישית, זה גם אומר שקיים לא מעט “רעש” בלחיצה עליהם שעלול להפריע לחלק מהמשתמשים או לפחות ידרוש מעט הסתגלות אליהם. לבסוף, אפשר למצוא את פד ה-NumPad המוכר יותר מסדרת ניידי ה-ZenBook של ASUS, המשמש כפד מספרים בנייד.

גב ה-SCAR 15 מגיע בעיצוב שחור ונקי יחסית, כאשר בצד הימני אפשר למצוא לוגו גדול יחסית של מותג הגיימינג ROG של ASUS, המגיע עם תאורת RGB, לעומת החלק השמאלי המגיע עם טקסטרת מרובעים בגדלים שונים המציגים את השם ROG יחד עם עוד טקסט שקשה יחסית לקריאה.

בחלק התחתון של הנייד אפשר למצוא אוסף של פתחי אוורר שנועדו לשמור על המחשב קריר, יחד עם פס RGB המגיע ברוחבו המלא של הצד הקדמי וגולש מעט לצד הימני והשמאלי. לבסוף אפשר לראות 2 רמקולים בחלק התחתון המגיעים כחלק ממערך האודיו המרובע, יחד עם 2 רמקולים בפס האחורי של הנייד. השילוב בין צמד רמקולי 4W וצמד טוויטרים של 2W, מאפשר לנייד לספק איכות שמע גבוהה ואיכותית.

בעוד שהנייד מגיע ללא מצלמת רשת מובנית, דבר בעייתי מעט בתקופה הנוכחית, ASUS פתרה חוסר זה על ידי הוספה של מצלמת ה-ASUS ROG Eye של החברה בנפרד. המצלמה מגיעה בעיצוב קומפקטי ויעודי לנשיאה, עם כבל USB ניתק ומבנה המאפשר לחבר אותה על גבי מסך הנייד או להשתמש בסטנד ה-ROG המתכתי המצורף.

בהשוואה ללא מעט מצלמות רשת מובנות, מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית, כאשר מצלמת ה-ROG Eye מסוגלת לצלם ברזולוציית Full HD ובעד 60 פריימים לשניה ומגיעה עם צמד מיקרופונים ב“עיצוב אלומה” (beamforming) לשיפור איכות הקלטת האודיו בצד המשתמש, הרבה מעבר למה שאפשר למצוא במצלמות רשת מובנות.

אביזר נוסף שמגיע עם ה-SCAR 15 ונראה כמו מחזיק מפתחות פשוט ממבט ראשון, הוא ה-Keystone II, “מפתח” ה-NFC של ASUS המגיע בחלק מדגמי ה-ROG של החברה. אפשר לחשוב על ה-Keystone בתור “מקש חכם” פיזי אותו ניתן לתכנת באמצעות תוכנת ה-Armoury Crate של החברה. לאחר הכנסת ה-Keystone למקום היעודי שלו בצד הימני של מקלדת הנייד בו הוא מוחזק באמצעות מגנטים, הנייד יבצע את הפעולות שהוגדרו לו מראש על ידי המשתמש, כאשר לדוגמה ניתן להגדיר כי המחשב יעבור למצב “טורבו” ויפתח את תפריט המשחקים של הנייד בהכנסת ה-Keystone.

בונוס נוסף אותו אפשר למצוא בסט של ה-SCAR 15 הוא עכבר הגיימינג ROG Chakram core של ASUS, המציג עובדה פשוטה כי סביר להניח שכל גיימר יעדיף להשתמש בעכבר יעודי ולא במשטח העכבר המובנה. בעוד שלא מדובר בעכבר הגיימינג המתקדם ביותר של החברה, בהחלט שלא מדובר בדגם הבסיסי שבהם, כאשר הוא אף מגיע עם סט משקולות להתאמת משקל העכבר למשתמש.

העכבר מגיע עם חיישן 16000DPI עם קצב דגימה של 1000Hz, צמד כפתורי אגודל נוספים וג’ויסטיק רב כיווני הניתנים כולם לתכנות. בדומה לכל עכבר גיימינג אחר, גם כאן ניתן למצוא תאורת RGB מובנת בטכנולוגיית ה-Aura Sync של ASUS, אותה ניתן לסנכרן לתאורת הנייד עצמו.

לבסוף, ASUS החליטה לספק יכולת התאמה של הנייד לפי הטעם האישי, עם פאנל מתחלף בחלקו האחורי לו החברה קוראת Armor Cap, אשר מגיע בצבע כסוף, שקוף למחצה או אפור גומי. הפאנל מוחזק במקום באמצעות מגנט, כאשר ניתן להסיר ולהחליף אותו בקלות עם הפאנלים האחרים. החברה גם מאפשרת לכל משתמש להכין בעצמו Armor Cap מותאם אישית עם קובץ להדפסה תלת מימדית אותו ניתן להוריד באתר החברה.

מבחני ביצועים – ROG Strix SCAR 15

נייד ה-Strix SCAR 15 מגיע כחלק מדור הניידים החדש לשנת 2021 המשתמש במפרט טכני מעודכן המבוסס על מעבדי ה-Ryzen 5000 הניידים של AMD וכרטיסי ה-GeForce RTX 3000 העדכניים של אנבידיה, שילוב המייצר מכונת גיימינג איכותית במיוחד. במקרה של דגם זה, הנייד מגיע עם אחד מהמפרטים החזקים ביותר הקיימים כיום:

  • מעבד – Ryzen 9 5900HX עם 8 ליבות ו-16 נימים.
  • זיכרון – 32GB DDR4.
  • אחסון – SSD בנפח 1TB מדגם HFM001TD3JX013N של SK Hynix.
  • כרטיס מסך – GeForce RTX 3080 16GB.
  • מסך – 15.6 אינץ’ עם פאנל ברמת IPS ברזולוציית Full HD בתדר 300Hz ויחס 16:9.
  • משקל – 2.3 ק”ג.

מדובר באחד השילובים הטובים ביותר אותם ניתן למצוא כיום, כאשר מעבד ה-5900HX שני בביצועיו רק ל-5980HX המגיע עם תדר בוסט הגבוה ממנו ב-200Hz.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו כמה בדיקות ביצועים עם חלוקה לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר הנייד הוגדר על מצב ביצועים. לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 7005 נקודות.

מבחן ביצועים PCmark

לבדיקת מעבד ה-Ryzen 9 5900HX הורצה תוכנת ה-GeekBench 5.3.1, בה המעבד קיבל ניקוד של 1214 לביצועי ליבה בודדת ו-4425 לריבוי ליבות, וכן תוכנת ה-Cinebench R23 בה המעבד קיבל ניקוד של 1188 לביצועי ליבה בודדת ו-5209 לביצועי ריבוי ליבות.

כרטיס ה-GeForce RTX 3080 נבדק עם תוכנת ה-3DMark במבחן ה-Time Spy, בו הוא קיבל ציון של 10,809 נקודות ובתוכנת ה-Superposition בהגדרת 1080p מדיום ואקסטרים, בהם הוא קיבל ניקוד של 19,683 ו-6933 נקודות בהתאמה.

כונן ה-SSD המובנה מדגם HFM001TD3JX013N של SK Hynix מציג מהירות קריאה שנעה עד 1.76GB/s וכתיבה עד 1.53GB/s בתוכנת ה-ATTO, כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 5079 נקודות עם מהירות כתיבה רציפה של כ~1.79GB/s וקריאה של כ~2.96GB/s.

כפי שהיה אפשר לצפות מראש, נייד ה-SCAR 15 מצליח להציג ביצועים גבוהים במיוחד בזכות המפרט החזק והעדכני שלו, כאשר הוא מספק די והותר עוצמת עיבוד לא רק למשחקים אלא גם כל שימוש כבד אחר למעשה.

חווית שימוש – ROG Strix SCAR 15

חווית השימוש ב-SCAR 15 הייתה מעניינת במיוחד, ובעוד שבאופן אישי אני מעדיף ניידי Thin & Light, אי אפשר לקבל בהם את העוצמה הקיימת בנייד ה-SCAR 15, אם כי נייד ה-ROG Flow X13 של ASUS מהווה פתרון מעניין למדי לסוגיה. בעוד שלא מדובר על נייד הגיימינג הקל ביותר במשקל של 2.3 ק”ג ובעובי של 27.2 מ”מ, עדיין מדובר בנייד שנוח להעביר ממקום למקום.

החומרה החזקה של ה-SCAR 15 מאפשרת לו לעמוד בכל משימה ובמיוחד בצד הגיימינג בעבורו הוא מיועד. בעוד שלא הרחבתי בסקירה את נושא הביצועים במשחקים, בפועל כל משחק שניסיתי להפעיל על המחשב דרך חשבון ה-Steam ו-Epic שלי פשוט עבד עליו מעולה וזה לא בדיוק מפתיע לאור החומרה בה הוא מצויד. מה שכן מפתיע הוא הרעש הנמוך יחסית אותו הנייד מייצר כתוצאה משינויים במערך הקירור שלו. למרות שהוא רחוק מלהיות הנייד השקט ביותר אותו יצא לי לבדוק, לפחות במצבי הביצועים, גם במצב טורבו החזק ביותר מערכת הקירור שקטה יחסית לניידים אחרים אותם יצא לי לבדוק בעבר, דבר המשתלב טוב ביותר עם מערך האודיו המרובע והחזק של הנייד.

אחת הסוגיות הקשות ביותר שאפשר לדבר עליהן בהקשר ל-SCAR 15 הוא חיי הסוללה שלו. בעוד שהוא מגיע עם סוללת 90WHr גדולה למדי, האמורה להספיק לפי החברה לעד 12 שעות שימוש, השאלה היא מה עושים באותן שעות. השילוב בין כרטיס מסך יעודי וכרטיס מסך מובנה מאפשרים להוריד את הצריכה בהתאם לשימוש בו יחד עם הניהול החכם המערכת, מה שמוביל לכ~8 עד 9 שעות שימוש במצב רגיל או כ~1 עד 2 שעות שימוש בגיימינג על הנייד, כאשר יש לזכור כי מרבית הגיימרים מראש יחברו את המחשב לחשמל בזמן משחק.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-ROG Strix SCAR 15

למי שמחפש נייד גיימינג חזק ואיכותי, חברת אסוס מציע מגוון פתרונות גדול ועדכני בהם ה-ROG Strix SCAR 15 המציע את הביצועים הגבוהים ביותר כמעט אותם ניתן להשיג כיום במחשב נייד. העובדה כי אסוס בחרה להוסיף לסט של הנייד כמה בונוסים נחמדים בדמות מצלמת הרשת החיצונית, פתרון אותו חברות נוספות צריכות לאמץ, עכבר הגיימינג Chakram core ויכולת התאמה אישית של הנייד עם ה-Armor Cap אותו גם ניתן להדפיס בבית לבד, מעניק ערך נוסף לנייד במיוחד לאור מחירו הגבוהה.

אם אתם מחפשים נייד גיימיג איכותי והתקציב הוא לא הבעיה, ה-ROG Strix SCAR 15 מהווה טוב בהחלט במיוחד לאור ה”נגיעות הקטנות” אותן אסוס הוסיפה לנייד.

נייד ה-ASUS ROG Strix SCAR 15 זמין למכירה בארץ במחיר של 14,700 ש”ח בתצורה שנבדקה בביקורת.

לרשימת הדגמים הזמינים בסדרה באתר KSP (החל מ-10,500 ש”ח) – לחצו כאן

מה אהבנו?

  • מפרט עדכני חזק במיוחד.
  • מסך Full HD ב-300Hz, אך קיים גם ב-QHD ב-165Hz.
  • שקט יחסית גם במצב טורבו.
  • מקשים אופטו-מכניים.
  • RGB והרבה (למי שאוהב).
  • מערך רמקולים מרובע איכותי.
  • מבנה קטן וקומפקטי יחסית.
  • מגיע עם עכבר גיימינג.
  • מגיע עם מצלמת רשת טובה במיוחד.
  • מצורף תיק גב לנשיאה (לא הגיעה בערכת הביקורת).

ומה לא?

  • מחיר. רחוק מלהיות נגיש לכולם.
  • בהירות מקסימלית נמוכה יחסית במסך.
  • טביעות אצבע, טביעות אצבע בכל מקום.
  • מקשים אופטו-מכניים, למי שפחות אוהב את הרעש.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים