הוכרז: ASUS ROG Phone 5 – מסך 144 הרץ ומפרט עשיר לגיימרים החל ממחיר 4300 ש”ח

ROG Phone 5 (תמונה: ASUS) ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)

קרוב ל-8 חודשים לאחר שהציגה את סמארטפון הגיימינג הקודם שלה, ה-ROG Phone 3, שאף נחת על השולחן של גאדג’טי לסקירה ראשונית, הגיע הזמן לדור ההמשך, כש-ASUS חושפת היום (ד’, 10.3) את מכשיר ה-ROG Phone 5, שמגיע עם מפרט דגל שמוך את הנתונים עד הקצה עם גרסה שתגיע עם זיכרון של 18 גיגה-בייט, מערכת קירור עדכנית, זוג סוללות עם תמיכה בטעינה סופר מהירה ומסך שמציע נתונים המיועדים במיוחד עבור גיימרים.

הפעם, בניגוד לשנה שעברה, מכשיר הגיימינג ROG Phone 5 יגיע גם לשוק הישראלי, כשהוא יהיה זמין החל ממחיר של 4,299 שקלים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ASUS ROG Phone 5 – מתמקדים במשחקים, אבל לא רק

סמארטפון הגיימינג החדש של ASUS אמנם מציג מאפיינים רבים אשר רבים לא ימצאו בהם צורך אמיתי, אך גיימרים מקצועיים ימצאו בהם יתרונות חשובים, זאת בתנאי שהם משחקים בטלפון כמובן. אך ה-ROG Phone 5 משלב בין מאפיינים אלו למפרט עשיר שיקסום לכל מי שמחפש מכשיר דגל מתקדם, כאשר המחיר בהשוואה לדגמי הדגל המובילים בשוק כמו ה-Galaxy S21 Ultra של סמסונג או ה-iPhone 12 Pro Max של אפל, הם נמוכים יותר, ומתחילים ב-800 דולר.

המסך

גולת הכותרת במכשיר גיימינג היא כמובן המסך, זה מגיע עם פאנל AMOLED בגודל עצום של 6.78 אינץ’, בפורמט מעט חריג של 20.4:9 ומציע רזולוציית תצוגה +Full HD בפריסה של 1080×2448 פיקסלים, כשהוא מצופה בזכוכית המגן Gorilla Glass Victus מלפנים, ומשתמש בזכוכית ה-Gorilla Glass 3 להגנה על חלקו האחורי. מתחת לתצוגה משולב גם חיישן ביומטרי לטביעות אצבע.

ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)
ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)

קצב הרענון של המסך עומד על 144 הרץ, יחד עם אפשרות הגדרה למצבים של 120 ו-60 הרץ, והוא מציע זמן תגובה של 1ms וקצב דגימת נגיעה של 300 הרץ, מה שמתורגם לשיהוי של 24.3 מילישניות מרגע הנגיעה עד פירושה לפקודה בפועל.

הבהירות שמסוגל המסך להציע נעה בין 5 ועד 800 ניט (nits) בשימוש שוטף, כשהבהירות המירבית מזנקת עד ל-1200 ניט, לא הגבוהה ביותר שקיימת היום בטלפון, אך בין הגבוהות ביותר בשוק. בנוסף, תומך המסך גם ב-111% מטווח הצבעים DCI-P3 וב-150.89% (כן, זה הנתון ש-ASUS מסרה לנו) מתקן sRGB, והמסך עומד גם בתקן +HDR10 ומציע תמיכה ב-Always On HDR, ב-DC Dimming 2.0 ובתקן ההגנה על העיניים SGS ו-SGS Seamless Pro עד לקצב רענון של 120 הרץ.

השמע

סביב המכשיר ניתן למצוא מערך הכולל זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו, שניהם מגיעים בגודל זהה לאיזון טוב יותר בהאזנה וגדולים יותר בעד 35% בהשוואה לדור הקודם, כשיחד עימם ניתן למצוא ארבעה מיקרופונים המשמשים לסינון רעשים וקלט טוב יותר לביצוע שיחות בזמן המשחק.

לכך מצרפת ASUS גם את חיבור ה-3.5 מ”מ לאוזניות חוטיות. כדי לשמור על חווית אודיו ברמה גבוהה ככל הניתן בכל מצב האזנה, קיימת תמיכה ב-ESS High-End DAC, ב-LDAC, AAC וכן תמיכה ב-AptX וב-AptX HD. בנוסף, קיימת שליטה במצבי השמע עם אפליקציית AudioWizard של ASUS, המאפשרת בחירה בין 4 מצבים מוגדרים מראש (דינמי, מוסיקה, סרטים ומשחקים), יחד עם אפשרויות ידניות, ו-Haptic Audio להגדרה של תגובה דרך כפתורי המשחק במכשיר.

אפליקציית AudioWizard (תמונה: ASUS)
אפליקציית AudioWizard (תמונה: ASUS)

הביצועים

מתחת למכסה מניעה את הביצועים מערכת השבבים Snapdragon 888 עם מעבד 2.84GHZ. ב-ASUS הסבירו כי הפעם לא מדובר בגרסת ה”פלוס” של מערכת השבבים, כפי שהיה בדגם הקודם, פשוט כי עדיין לא קיימת כזו במועד זה. לצד מערכת השבבים ניתן למצוא זיכרון LPDDR5 בנפח 8, 12 או 16 גיגה-בייט, כשקיימת גרסה מוגבלת שתיקרא ROG Phone 5 Ultimate, אשר תהיה היחידה שתציע זיכרון מורחב בנפח 18 גיגה-בייט.

רכיבי האחסון הזמינים בגרסאות השונות של מכשיר הגיימינג נאות בין נפח של 128 ועד 512 גיגה-בייט מסוג UFS 3.1 (ללא אפשרות הרחבה). ה-ROG Phone 5 מגיע גם עם תמיכה ב-WiFi 6E (היכן שזמין), בלוטות’ 5.2 וב-NFC.

הסוללות

הסוללה ב-ROG Phone 5 מורכבת מזוג סוללות המסתכמות יחדיו בקיבולת של 6000mAh, עם תמיכה בטעינה המהירה HyperCharge בהספק של 65 וואט, אשר לפי ASUS תאפשר טעינה מ-0 ל-100 אחוזים ב-51 דקות וטעינה של עד 4400mAh בחצי שעה.

זוג סוללות 3000mAh יאפשרו לטענתה של ASUS להפחית את הטמפרטורה המקסימלית אליה יגיע המכשיר בעד 46% דרך החלוקה והמבנה החדשה המציב את המעבד באמצע, מה שגם יפזר טוב יותר את החום ולא ירכז אותו במקום אחד ולא יפריע למהלך המשחק.

מבנה הסוללות ב-ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)
מבנה הסוללות ב-ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)

ב-ASUS אף מציינים כי המבנה החדש, יחד עם מערכת הקירור AeroActive Cooler 5 (נמכרת בנפרד כתוסף למכשיר), יאפשרו הפחתה של עד 10 מעלות בטמפרטורת המעבד ועד 15 מעלות בטמפרטורה הכללית של שטח המכשיר החיצוני. על פי הפרסום של ASUS, המכשיר הצליח להגיע בבדיקות החברה ל-FPS של 53.6 עם תנודתיות נמוכה של עד 9.61, תוך שמירה על טמפרטורה שנעה סביב 40 מעלות.

ניתן לשלוט בקצב הטעינה של הסוללות לשמירה על בריאות הסוללה במכשיר לאורך זמן ואף לתזמן את זמן הטעינה לשעות מסוימות ביום או בלילה, וניתן גם לקבוע מגבלה לטעינה רק של חלק מהקיבולת של הסוללה, לפי הצורך ולטעון אותה דרך חיבור טעינה הממוקם במסגרת המכשיר (Side Mount) כך שלא יפריע למהלך המשחק.

המצלמות

בצד הצילום ניתן למצוא במכשיר ה-ROG Phone 5 מצלמת סלפי עם חיישן 24 מגה-פיקסל, המאחדת 4 פיקסלים ל-1 (Pixel Bining) לקבלת תמונה סופית בגודל 6 מגה-פיקסל, כאשר על גב המכשיר ממוקם מערך הצילום הראשי הכולל 3 מצלמות.

ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)
ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)

המצלמה הראשית משתמשת בחיישן ה-IMX686 של סוני המצלם תמונות ברזולוציה מירבית של 64 מגה-פיקסל ראשי, וגם כאן נמצא איחוד של 4 פיקסלים ל-1 לקבלת תמונה סופית בגודל 16 מגה-פיקסל, עם פיקסלים בגודל 1.6 מיקרו-מטר ותמונות שיצולמו דרך מפתח צמצם f/1.7 עם תמיכה בזיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי מהיר (PDAF). יחד עם החיישן הראשי נמצא גם מצלמת 13 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה בת 125 מעלות, המצלמת דרך מפתח צמצם f/2.4, כשהמצלמה האחרונה במערך מגיעה ברזולוציית 5 מגה-פיקסל ומאפשרת צילום תמונות מאקרו דרך מפתח צמצם f/2.0.

בצד הוידאו קיימת אפשרות הסרטה ברזולוציה מירבית של 8K ב-30 פריימים בשנייה ועד 60 פריימים בשנייה ברזולוציית 4K, עם אפשרות לצילום Time Lapse ברזולוציית 4K גם כן. הסרטה בהילוך איטי מתאפשרת עד ל-480 פריימים בשנייה ברזולוציית 720p, עם תמיכה בהסרטה ב-120 פריימים בשנייה ברזולוציית 4K ואפשרות צילום תמונות סטילס בזמן הסרטה. בנוסף, משלבת ASUS את טכנולוגיית ה-OZO של נוקיה להפחתת רעשים, כשהיא נעזרת בארבעה רמקולים המקיפים את המכשיר.

הכלים של ASUS לגיימרים

ה-ROG Phone 5 מציע שלל אפשרויות המיועדות באופן ספציפי לגיימרים גם מעבר למפרט המתקדם שלו, כשכבר בגבו ניתן למצוא את סימן ההיכר למוצרי גיימינג – תאורת ה-AURA RGB.

פונקציונליות עבור גיימרים קיימת גם כחלק ממערכת ההפעלה במכשיר, כשתמצאו בה מספר תכונות, בהן:

  • Armoury Crate – הגדרות פרופילים והגדרות לפי משחק.
  • Quick Control – גישה מהירה לביצוע פעולות כמו הקלטת מסך ישירות מתוך המשחק.
  • מצב Esport – הגדרה מהירה לכמות גדולה של מכשירים על ידי מנהל\מאמן הקבוצה – מצב לא להפריע, מניעת נגיעות בטעות ועוד.
  • ROG Connect – לחיבור לקהילה.

בנוסף לאלו קיימים גם 3 מצבי X Mode חדשים לשליטה במערכת:

  • X Mode Plus – בחיבור תוסף המאוורר, מעלה את מהירות השעון של ה-CPU וה-GPU, מעלה את קצב רענון המסך וקצב הנגיעה.
  • Advanced Mode – הגדרות ידניות של המערכת (מסך, CPU, GPU, קצבי רענון, רשת).
  • Hardcore Tuning – הגדרות ידניות בהתאמה לפי משחק.
ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)
ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)

מערכת ה-AirTrigger 5 החדשה משלבת כפתורים קפסיטיביים הנמצאים על גבי הדפנה הימנית של המכשיר, המשמשים ככפתורי משחק נוספים, בדומה לדרך בה אנו רגילים לשחק עם בקרי השליטה בקונסולות. הגרסה החדשה של ה-AirTrigger מציעה עד 14 איזורים לכפתורי מגע (במקום 6 בדגם הקודם) בדגם ה-ROG Phone 5 הרגיל, לשליטה טובה יותר במשחקים ואפשרות הגדרה ידנית של הכפתורים הרלוונטים, עם אפשרות לזיהוי נגיעה, לחיצה ממושכת (לירי ממושך למשל), החלקה, וגם זיהוי נגיעה בשני איזורים נוספים בגב המכשיר (בדגם ה-Ultimate בלבד).

מחירי הדגמים של ה-ROG Phone 5

את מכשיר הגיימינג ROG Phone 5 תשיק ASUS בעולם ב-3 גרסאות, אך בישראל תימכר רק הגרסה ה”בסיסית” שלו, בשני דגמים, האחד יציע זיכרון 12GB RAM והשני של 16GB RAM, ובשני צבעים – “שחור פנטום” ו”לבן סערה”. שתי הגרסאות יגיעו לישראל לקראת סוף חודש מרץ 2021.

המחירים בישראל:

  • ROG Phone 5 בגרסת 12 גיגה-בייט במחיר 4,299 ש”ח
  • ROG Phone 5 בגרסת 16 גיגה-בייט במחיר 4,699 ש”ח

הרוכשים את ה-ROG Phone 5 בישראל יקבלו שנת אחריות VIP מורחבת, הכוללת איסוף והחזרה מבית הלקוח וביטוח שבר, כשעלות תיקון מסך בפעם הראשונה תהיה 199 שקלים.

ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)
ROG Phone 5 (תמונה: ASUS)

הדגמים שלא יושקו בישראל:

ROG Phone 5 Pro – מגיע עם תוספת מסך ROG VISION, להצגת מידע ואפקטים בתאורה בגב המכשיר. מאפשר הגדרה ידנית של התצוגה. ניתן להוריד גם Theme Packs של משחקים לטלפון (זמין גם בדגם הרגיל).

ROG Phone 5 Ultimate (מהדורה מוגבלת) – צבע מונוכרום יחודי למסך בגב המכשיר, עם הצגת מידע ואפקטים בשחור-לבן ו-18GB זיכרון RAM.

השקה באירופה: מרץ דגם רגיל, החל מה-10.3. דגם פרו החל מאפריל, דגם אולטימייט החל מ-מאי 2021 בכמות מוגבלת.

מחירים באירופה: 799 אירו לדגם הרגיל עם 8/128GB, מחיר של 1199 אירו לפרו ועד 1299 אירו לדגם האולטימייט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים