קוואלקום תיכנס לשוק הקונסולות הניידות? מפתחת קונסולה ניידת דמוית נינטנדו סוויץ’

צילום: נינטנדו

דיווח חדש ומעניין במיוחד של אתר AndridPolice חושף כי חברת קוואלקום (Qualcomm), המוכרת במיוחד בשוק הסלולר כיצרנית שבבי ה-Snapdragon, צפויה להיכנס לשוק הקונסולות הניידות עם קונסולה חדשה דמוית ה-Nintendo Switch, שתגיע עם מסך 6.65 אינץ’ ותתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

קונסולת ה-Switch הניידת של נינטנדו נחשבת לאחת מהקונסולות הניידות הפופולריות ביותר כיום, כאשר מאז השקתה ב-2016 אפשר היה למצוא לא מעט חברות שמנסות לייצר קונסולה דומה, דוגמת ה-Alienware UFO. לפי הדיווח החדש, קוואלקום תנסה להיכנס לשוק הביתי כיצרנית עצמאית עם קונסולה חדשה דמויית הסוויץ’ של נינטנדו, שתשתמש במערכות השבבים של החברה ותגיע עם בקרי משחק מתפרקים דוגמת ה-Joycon של ה-Switch.

בעוד שקיימים פרטים מעטים מאוד בשלב הזה על הקונסולה הניידת של קוואלקום, ההדלפות מדברות על קונסולה מבוססת אנדרואיד 12 שצפויה להגיע עם מסך +Full HD בגודל 6.65 אינץ’ עם סוללת 6000mAh. קיימת סבירות גבוהה מאוד לקישורית דור 4/5 מובנה מבית קוואלקום, כאשר היא אף צפויה להכיל מערכת קירור פעילה עם מאוורר יעודי. אחת השאלות הגדולות היא האם החברה תתבסס על שירותי משחקים דוגמת ה-Stadia של גוגל או GeForce Now של אנבידיה או תייצר פלטפורמת משחקים עצמאית משלה.

בהתבסס על המידע הקיים כיום, קוואלקום צפויה להשיק את הקונסולה הניידת החדשה של ברבעון הראשון של 2022 עם צפי מחיר של כ~300 דולר.

במידה והמידע אכן נכון, מדובר בצעד מעניין למדי של קוואלקום, עם כניסה ראשונה לשוק הצרכני, אך יש לזכור כי החברה התמקדה לא מעט בעברה בייצור אבות-טיפוס או עיצובי רפרנס יעודיים, דוגמת משקפי ה-Snapdragon XR1 AR smart viewer, כך שקיים סיכוי גבוה לכך שהקונסולה המדוברת תהיה עיצוב רפרנס או אב-טיפוס נוסף, המיועד לשמש כנקודת פתיחה עבור יצרנים אחרים המבקשים להיכנס לשוק הקונסולות הניידות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים