גאדג’טי מסקר: Yoga Slim 7 Carbon – נייד היוגה החדש והקל במיוחד של לנובו

נייד Yoga Slim 7 Carbon (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי) נייד Yoga Slim 7 Carbon (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

הפעם הזדמן לנו לבדוק בגאדג’טי את נייד ה-Yoga Slim 7 Carbon של חברת לנובו (Lenovo) מדגם 13ITL5, נייד 13.3 אינץ’ המגיע בעיצוב דק וקל במיוחד ומשלב בגוף שלו סיבי פחמן על מנת להגיע למשקל של פחות מק”ג, מה שהופך אותו לנייד קל ונוח במיוחד לנשיאה.

נייד ה-Yoga Slim 7 Carbon אותו אנו בודקים הפעם מגיע כחלק מהשקת ליין 2021 של ניידי לנובו בישראל, כאשר הוא מגיע בתור נייד “האולטרה בוק” בסדרה עם משקל של פחות מק”ג בזכות השימוש בסיבי פחמן. במידה מסויימת אפשר לחשוב על ה-Slim 7 Carbon בתור גרסה “עממית” יותר של ThinkPad X1 Nano, שמגיעה עם עיצוב שונה הבולט בצבע הלבן שלו.

על אף שבמקור סדרת ה-Yoga של לנובו התרכזה בעיקר בפתרונות 2 ב-1 עם ציר מסך שמספק תנועה של 360 מעלות, ניתן למצוא בסדרה כיום גם ניידים רגילים, בהם ה-Slim 7 Carbon הנוכחי, המיועד יותר למשתמשים המחפשים נייד בעיצוב מודרני ותג מחיר נמוך יותר מסדרת ה-ThinkPad X1 האיקונית של לנובו.

נייד Yoga Slim 7 Carbon (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Yoga Slim 7 Carbon

כבכל מחשב נייד אחר, החלק הראשון בו במבחינים בנייד ה-Yoga Slim 7 Carbon הוא המסך שלו, כאשר אנו יכולים למצוא מסך 13.3 אינץ’ בגימור מט המגיע ביחס 16:10 הפופולרי יותר כיום, עם רזולוציית QHD (טכנית WQXGA) של 2560×1600 פיקסלים הנחשבת לגדולה יחסית לגודל המסך עצמו. המסך משתמש בפאנל IPS עם בהירות טובה יחסית של 300 ניט, שאולי לא מספיק חזקה לשימוש באור שמש, אך נותנת די והותר מענה לשימוש רגיל בחללים סגורים או מוצלים, כאשר הוא עומד ב-100% מתקן הצבעים sRGB.

השימוש ברזולוציית QHD, במקום Full HD אותה אנו רגילים למצוא במסכי 13.3 אינץ’, משדרגת את חווית השימוש בנייד אך לא באופן בו הייתי אומר כי מדובר בנתון קריטי, מאחר שמדובר על מסך קטן יחסית. מבט קרוב יותר על המסך מגלה מצלמת רשת מובנית המספקת איכות וידאו סבירה וחיישני IR לזיהוי פנים הממוקמים בבליטה זעירה אך מורגשת בחלק האמצעי של המסך, כאשר היא משמשת גם כנקודת אחיזה טובה לפתיחת המסך.

לנובו, כמו לא מעט יצרני מחשבים אחרים, בחרה ללכת על “טהרת חיבורי ה-USB-C ב-Slim 7 Carbon, כאשר בצד הימני אפשר למצוא את כפתור ההדלקה של הנייד, חיבור אודיו משולב 3.5 מ”מ ואת חיבור ה-USB-C הראשון. בצד השמאלי אפשר למצוא את צמד חיבורי ה-USB-C הנוסף, כאשר הם תומכים בתקן ה-Thunderbolt 4 העדכני, בניגוד לחיבור הימני שאינו תומך Thunderbolt.

בעוד שאפשר להבין את רצון החברות במעבר לשימוש ב-USB-C, שמשמש כתקן חיבור רב תכליתי, העולם עדיין לא נמצא בשלב בו אנו יכולים לוותר על חיבור USB-A לחלוטין בנייד, שלא לדבר עם חיבור HDMI. למרות שבדגמים אחרים, דוגמת ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga היוקרתי יותר, הוסיפה החברה לנייד דונגל יעודי בקופסה, במקרה של ה-Slim 7 Carbon מרבית המשתמשים יאלצו לרכוש דונגל פשוט לכל הפחות או אפילו מתאם USB-C ל-USB-A בסיסי עבור מקרים בהם לא מתאים ה-USB-C לחיבור אביזרים אשר קיימים ברשותם.

למרות שמדובר על נייד 13.3 אינץ’, מקלדת ה-Slim 7 Carbon מגיעה בגודל סביר בהחלט יחסית לגודל שלו, מה שאומר כי ניתן להשתמש בה בקלות לאחר זמן הסתגלות קצר יחסית. מדובר בחווית שימוש נעימה במקלדת עם הרגשה “יציבה” בזמן ההקלדה. בחלק התחתון ניתן למצוא את פד העכבר הגדול של הנייד, שמגיע בגודל של 7×10.5 ס”מ ומשתמש בציפוי זכוכית המעניק תחושה נוחה בזמן השימוש.

דבר אחד אליו ניתן לשים לב במבט מקרוב על המקלדת הוא החריטה של האותיות בעברית, חריטה שקצת פספסה בחלק מהמקרים ויצרה הבדל בעוצמת ההדגשה בין אותיות שונות במקלדת. מבדיקה קצרה מול החברה עולה כי מדובר על נייד שנועד מראש לבדיקות ולא בנייד הרגיל שמיועד למכירה בארץ, ולכן נוספה לו עברית בדיעבד.

חייבים להודות שאחרי ניידי ה-ThinkPad X1 השחורים של לנובו, עם יוצא הדופן היחיד בדמות ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga, הצבע הלבן של נייד ה-Slim 7 Carbon יוצא דופן יחסית בשוק הניידים, אם כי לא במובן רע. החברה קוראת לצבע Moon White והוא מעניק לנייד הרגשה “נקיה” ואסטתית. מבט בגב הנייד מגלה לנו עיצוב נקי ומינימליסטי הכולל את לוגו היוגה בחלקו השמאלי העליון ולוגו לנובו בחלקו הימני התחתון.

מבט על החלק התחתון של הנייד מגלה לנו עיצוב נקי גם כן, עם צמד רמקולים תחתונים בעוצמה של 2W כל אחד, המעניקים איכות שמע טובה וחזקה למדי. בצד העליון ניתן לראות את פתח האוורר הגדול של הנייד המשתרע על מרבית הרוחב שלו, ומבט מקרוב מאפשר לנו למצוא את חור הריסט להפעלה מחדש של הנייד באמצעות סיכה.

ה-Yoga Slim 7 Carbon של לנובו מגיע בתור נייד 13.3 אינץ’ דק, בעובי של 14.9 מ”מ בחלקו העבה ביותר ומשקל של פחות מק”ג בזכות השימוש בסיבי פחמן, מה שהופך אותו לפתרון מעולה למשתמשים בדרכים. לפי לנובו, הנייד אף עמד ב-9 ממבחני “עמידות ברמה צבאית”, עם יכולת עמידה בפני נפילות מגובה 76 ס”מ, דבר אותו העדפתי שלא לבדוק במהלך הביקורת.

מבחני ביצועים – Yoga Slim 7 Carbon

כמו לא מעט ניידים כיום, ה-Slim 7 של לנובו מתבסס על סדרת מעבדי ה-Tiger Lake U  מהדור ה-11 של אינטל, המספק לנייד די והותר כוח להתמודד עם מרבית המשימות השונות.

המפרט המלא של הנייד שבדקנו כולל:

  • מעבד – Core i7-1165G7.
  • זיכרון – 16GB LPDDR4.
  • אחסון – SSD בנפח 1TB מדגם PM981a של סמסונג.
  • כרטיס מסך – Intel Iris Xe מובנה.
  • מסך – 13.3 אינץ’ ברזולוציית QHD של 2560×1600.
  • משקל – 966 גרם.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו כמה בדיקות ביצועים עם חלוקה לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר הנייד הוגדר על מצב ביצועים. לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 4752 נקודות.

מבחן ביצועים PCmark

לבדיקת מעבד ה-Core i7-1165G7 הורצה תוכנת ה-GeekBench 5.4.0, בה המעבד קיבל ניקוד של 1492 לביצועי ליבה בודדת ו-4973 לריבוי ליבות, וכן תוכנת ה-Cinebench R23 בה המעבד קיבל ניקוד של 1331 לביצועי ליבה בודדת ו-3967 לביצועי ריבוי ליבות.

כרטיס ה-Intel Iris Xe המובנה נבדק עם תוכנת ה-3DMark במבחן ה-Time Spy, בו הוא קיבל ציון של 1235 נקודות ובתוכנת ה-Superposition בהגדרת 1080p מדיום בה קיבל ציון של 1752 נקודות.

כונן ה-SSD המובנה מדגם PM981a של סמסונג מציג מהירות קריאה שנעה עד 3.28GB/s וכתיבה עד 2.83GB/s בתוכנת ה-ATTO, כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 4851 נקודות עם מהירות כתיבה רציפה של כ~2.32GB/s וקריאה של כ~2.8GB/s.

מדובר בביצועים הדומים לאלו שראינו בשאר ניידי ה-Tiger Lake U אותם יצא לנו לבדוק בעבר, מה שאומר שה-Slim 7 Carbon מסוגל להתמודד ללא בעיה עם רוב המשימות אותן נזרוק עליו, עם אפשרות לשחק במשחקים לא כבדים יחסית בזכות כרטיס ה-Iris Xe המובנה. הנייד הצליח לשמור על שקט יחסי במהלך מרבית הבדיקות, כאשר הרעש היחיד שנשמע ממנו היה תחת עומס גבוה.

חווית שימוש – Yoga Slim 7 Carbon

נייד ה-Yoga Slim 7 Carbon של לנובו מסמן את כל הנקודות החשובות לי אישית בתור חובב ניידי קלים וקטנים. משקל של פחות מק”ג הופך את הנייד לפתרון מעולה למשתמשים בדרכים המחפשים נייד קל ודק ומסך 13.3 אינץ’ ברזולוציית QHD, שמגיע ביחס 16:10 ולא 16:9 הנפוץ יותר, מאפשר יותר שטח עבודה. מדובר למעשה “בחבילה” המתאימה לדרישות של לא מעט משתמשים.

קשה מאוד להעריך במדויק את זמן הסוללה, במיוחד לאור העובדה כי לנובו מאפשרת שליטה טובה יותר על ביצועי הנייד והסוללה עם מצבי ביצועים שונים, החל ממצב ביצועים ועד מצב חיסכון. עם זאת, במצב רגיל סוללת ה-50Wh של הנייד מגיעה לכ~8 עד 9 שעות שימוש בממוצע בהתאם לשימוש עצמו, כאשר הנייד תומך בטעינה מהירה. בנוסף, בהתייחס לזמן הסוללה יש לזכור מסך QHD יצרוך יותר ממסך Full HD בגודל זהה.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Yoga Slim 7 Carbon

נייד ה-Yoga Slim 7 Carbon של לנובו מגיע בתור פתרון מעולה למשתמשי ניידי ה-Thin & Light המחפשים נייד בעל ביצועים טובים אך בגודל ומשקל נמוכים, אותם אפשר למצוא ב-Slim 7 השוקל פחות מק”ג. קשה למצוא “דברים רעים” בנייד עצמו מעבר לעובדה כי החיבורים היחידים אותם לנובו שילבה בו הם שלושה חיבורי USB-C המחייבים את המשתמש לרכוש דונגל יעודי, דבר אותו היה עדיף למצוא בערכה עצמה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עבור מחיר סביר למדי לנייד אותו ניתן להגדיר כאולטרה בוק, אנו מקבלים חבילה דקה, קלה אך גם עוצמתית בזכות מעבד ה-Tiger Lake U של אינטל, המצטרף למסך 13.3 ברזולוציית QHD גבוהה לגודל זה. אם אתם מחפשים נייד לשימוש בדרכים או פשוט נייד אותו ניתן לשאת בקלות בתיק ללימודים או מטרות אחרות, ה-Yoga Slim 7 Carbon הוא פתרון שכדאי לשקול בחיוב.

מחיר: החל מ-4790 ש”ח (תלוי דגם) – לחצו כאן לרשימת הדגמים

מה אהבנו?

  • עיצוב נקי עם גימור פרימיום לבן.
  • משקל של פחות מק”ג.
  • מסך מט ברזולוציית QHD גבוהה ויחס 16:10.
  • ביצועים טובים.
  • עומד בתקן Intel EVO.
  • זמן סוללה טוב.
  • מחיר סביר.

ומה לא?

  • רק 3 חיבורי USB-C.
  • מגיע ללא דונגל USB.
  • בהירות “סבירה” בלבד של 300 ניט.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים