גאדג’טי מסקר: מה חשבנו על ה-Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A72 (צילום: רונן מנדזיצקי) Samsung Galaxy A72 (צילום: רונן מנדזיצקי)

סדרת הגלקסי A של סמסונג היא אולי לא סדרת הדגל של החברה, אך היא זוכה לאהדה גדולה מאוד מצד מי שבסופו של דבר מגיעים לחנויות ורוכשים את המכשירים בה, ולראייה – בדיקה שביצענו באתר גאדג’טי הראתה כי מבין המכשירים שאיתם מבקרים אותנו הגולשים באתר, ניתן למצוא את ה-Galaxy A71 וה-Galaxy A70 בעשיריה הראשונה וכשבחנו את התמונה הכוללת הבנו שבערך 12% מהגולשים שלנו באתר משתמשים במכשיר כלשהו מסדרת ה-Galaxy A לדורותיה.

הנתון הזה משמעותי מאחר ורבים הם האנשים והאתרים העוסקים במלאכת סיקור הטלפונים בישראל ובעולם, וכן, זה כולל גם אותנו, מתייחסים בעיקר לדגמי הדגל של סמסונג ושל חברות אחרות. וזה הגיוני, אלו המכשירים הנמכרים ביותר, והם אלו שנשארים בראש הרשימות גם שנים קדימה – הגלקסי S10 תופס כ-6% מהתנועה לאתר גאדג’טי ומדובר במכשיר בן יותר משנתיים.

בסמסונג כבר הודיעו לא מכבר כי הדגש על סדרת הגלקסי A הוא גדול, ואף הצהירו באופן חד משמעי כי תכונות חדשות מסוימות אף יגיעו למכשירים אלו עוד לפני שיעשו דרכם לדגמי הדגל. ה-Galaxy A72 שנחת לאחרונה על שולחננו מגיע עם מקצה שיפורים נוסף, ואם בעבר ביקרנו באופן נוקשה צדדים שונים במכשירי ה-A70 וה-A71, הרי שבדגם החדש הצליחה סמסונג להציג ערך גבוה יותר עבור חלקים שזכו לביקורת בעבר, ועם זאת אי אפשר שלא להתייחס למספר ויתורים בהם בחרה סמסונג על מנת שתוכל להציג מכשיר “שלם” יחסית במחיר העומד מתחת ל-2,000 שקלים.

Galaxy A72: עיצוב ותצוגה

כדי להבין את הבחירות שעשתה סמסונג בצד העיצוב יש להבין קודם שהגלקסי A72 מגיע עם סוללה גדולה יותר בהשוואה לזו שהוצגה בדגם ה-A71 בדור הקודם. הבחירה הזו הובילה לכך שהמכשיר החדש גדול יותר למרות שמדובר במסך 6.7 אינץ’ בשני הדגמים, אך הוא בעיקר כבד יותר, מה שמעלה את השאלה – מדוע לשדרג את קיבולת הסוללה כשהביצועים שלה בדור הקודם כבר היו מצויינים? כנראה שבסמסונג יודעים משהו שאנחנו לא הצלחנו לזהות בבדיקות שלנו בזמן הסקירה של ה-A71, ואולי דגש גדול יותר על הסוללה הוא משהו שקל יותר לשווק עבור דור חדש של מכשירים. כך או כך, קיבלנו מכשיר גדול וכבד יותר, שפחות נוח להחזיק ביד.

דגםGalaxy A71Galaxy A72
אורך163.6 מ"מ165 מ"מ
רוחב76 מ"מ77.4 מ"מ
עובי7.7 מ"מ8.4 מ"מ
משקל179 גרם203 גרם

שינוי גדול ב-A72 לעומת הדור הקודם מגיע דרך התמיכה שלו בתקן IP67 לעמידות בפני מים ואבק, מה שלא היה זמין בדור הקודם. זו תוספת קטנה על הנייר, אך משמעותית עבור מי שרוצים להסתובב עם מכשיר שמרגיש עמיד יותר, כזה שלא יגרום לנו לרוץ לקערת אורז כל פעם שיורד קצת גשם. תמצאו במכשיר גם חריץ בגודל 3.5 מ”מ לאוזניות, ושינוי גדול נוסף – רמקולים סטריאופוניים, שמוסיפים המון לעוצמה ולאיכות השמע על פני הדור הקודם.

בגזרת התצוגה לא ניתן למצוא שינויים כמעט כלל בהשוואה לדור הקודם, פרט לאחד חשוב – המסך של ה-Galaxy A72 תומך בקצב רענון גבוה של 90 הרץ. פרט לזאת, וכפי שתוכלו לראות בטבלה המצורפת מטה, ההבדלים בין המסך של ה-A71 וה-A72 אינם גדולים:

דגםGalaxy A71Galaxy A72
גודל התצוגה6.7 אינץ'6.7 אינץ'
רזולוציה ופאנל+Full HD
פריסה: 2400 על 1080 פיקסלים
פאנל: Super AMOLED Plus
+Full HD
פריסה: 2400 על 1080 פיקסלים
פאנל: Super AMOLED
צפיפות פיקסלים394 פיקסלים לאינץ'394 פיקסלים לאינץ'
מאפיינים נוספיםיחס תצוגה: 20 על 9
קצב רענון: 60 הרץ
יחס תצוגה: 20 על 9
קצב רענון: 90 הרץ

הבחירה לא לשנות יותר מידי בתצוגת מסך ה-Super AMOLED מביאה עימה המשך לייצוג הלא מדוייק של הצבעים על המסך. שני מצבי התצוגה הזמינים דרך הגדרות המכשיר הם “טבעי” ו”ססגוני”, האחרון הוא גם זה שהוצג לנו כברירת המחדל, מה שבמבט ראשון נראה טוב, כי מי לא אוהב צבעים עזים, אך בבחינה ארוכת טווח הוכיח כי הצבעים אינם מדויקים, ובמעבר למצב ה”טבעי” של התצוגה, תקבלו צבעים עמומים למדי, אפורים כמעט.

בסמסונג מספקים כלים מתקדמים לאיזון הלובן, כך שניתן לווסת באופן ידני את טמפרטורת הצבע של התצוגה, אך השינויים במקרה זה הוכיחו עצמם כמינוריים למדי ולא תרמו לתוצאה הסופית.

וכאן אני חייב לסייג – זה לא שהתצוגה היא זוועת עולם, ואני מאמין כי הרוב המכריע של המשתמשים שיבחרו ב-A72 כמכשיר שלהם לא יבחינו בחסרונות שאני מתאר, פשוט כי אין לכולם כמה מקורות להשוואה שיושבים להם על השולחן בזמן שהם בוחנים טלפונים לסקירה מעמיקה והצבעים העזים כנראה יקסמו לרוב המשתמשים.

אבל התפקיד שלנו הוא לבקר, ואם המסך של ה-A71 קיבל ציון 7/10, התוספת של קצב הרענון הגבוה יותר בדגם החדש לא ממש מצדיקה להוסיף על כך לאור אי הטיפול בחלקים חשובים יותר באיכות התצוגה, בטח ובטח כשמוסיפים למשוואה את סורק טביעות האצבע המשולב מתחת לתצוגה, שמספק אתגר בפתיחת הנעילה של המכשיר כל פעם מחדש, והוביל אותי לוותר עליו לחלוטין ולעבור לזיהוי הפנים הבטוח פחות.

ביצועים וסוללה

מתחת למכסה של ה-Galaxy A72 ניתן למצוא את מערכת השבבים Snapdragon 720G, המיוצרת בתהליך 8 ננו-מטר ומגיעה עם מעבד 8 ליבות בתדר מירבי של 2.3 גיגה-הרץ. על אף שמדובר במערכת שבבים במספר נמוך יותר לעומת זו של הדגם הקודם בסדרה (Snapdragon 730), ההבדלים בין השניים אינם גדולים, והם אף מגיעים עם מעבד גרפי זהה ובתהליך ייצור זהה.

בצד הביצועים ניכר כי ישנו שינוי לטובה, ואם בשנה שעברה ביקרנו את סמסונג על ניהול זיכרון לקוי שהוביל לביצועים מגמגמים בשימוש השוטף באפליקציות במכשיר, הרי שהפעם לא הצלחנו לשחזר זאת. הביצועים נשמרים ברמה גבוהה גם בצד המשחקים, כפי שהיה בדור הקודם. קשה לי לומר שהבחנתי בתוספת קצב הרענון של 90 הרץ לתצוגה בזמן משחק כשביצעתי מעבר בין המצבים הזמינים בהגדרות התצוגה במכשיר (60 או 90 הרץ), אך ניתן לשים לב להבדלים בשימוש השוטף ובתנועה החלקה מעט יותר.

בצד הסוללה מגיע המכשיר החדש עם קיבולת קיבולת גדולה יותר של 5000mAh, זאת לעומת קיבולת של 4500mAh בדגם ה-A71, יחד עם תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 25 וואט דרך מחבר מסוג USB Type-C, אך ללא תמיכה בטעינה אלחוטית.

הסוללה ממשיכה לספק ביצועים מצויינים גם בדור החדש של הסדרה והצלחתי לסיים כל יום עבודה עם הרבה שאריות סוללה (30% לפחות) בכל יום, כשבשימושים קלים הצלחתי להפיק גם יום וחצי ושני ימי עבודה מהמכשיר לפני הצורך בטעינה מחדש.

במהלך משחק צריכת הסוללה לא הייתה גבוהה במיוחד, מה שמעיד גם על ניהול משאבים טוב. המכשיר גם לא התחמם יתר על המידה במשחקים ארוכים (כשעה), והביצועים במשחקים היו טובים, ללא קפיצות או קיטועים.

הטעינה המהירה אינה מספקת תוצאות מפתיעות. בסמסונג התמקדו לאחרונה בטעינה בהספק מירבי של 25 וואט, למרות שבעבר כבר הציגו טעינה בקצבים מהירים יותר. זה מאפשר לטעון את המכשיר במלואו תוך כשעה וחצי ולהשיג טעינה של כ-50% מהסוללה תוך כ-40 דקות, וזה מספיק כשמדובר בסוללה שמחזיקה מעמד יפה מאוד בין טעינה לטעינה.

מצלמות ה-Galaxy A72

מערך הצילום הוא מקום נוסף שזוכה למקצה שיפורים נרחב מצידה של סמסונג בשנת 2021, כשנוספת לנו מצלמת טלפוטו לביצוע זום וגם ייצוב אופטי למצלמה הראשית.

את כל ההבדלים בין מערכי הצילום של ה-A72 וה-A71 ניתן לראות בטבלה המצורפת:

דגםGalaxy A71Galaxy A72
מספר חיישנים במערך הראשי44
חיישן ראשי64 מגה פיקסל64 מגה פיקסל
תכונות חיישן ראשימפתח צמצם f/1.8
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
מפתח צמצם f/1.8
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
חיישן משני5 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
תפקיד: איסוף עומק
8 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
תמיכה בפוקוס אוטומטי
גודל פיקסלים: 1 מיקרו-מטר
זום אופטי: פי 3
חיישן שלישי5 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
מיועד לצילום מאקרו
5 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
מיועד לצילום מאקרו
חיישן זווית רחבה12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
זווית צילום של 123 מעלות
12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
זווית צילום של 123 מעלות
וידאועד 4K בקצב של 30 פריימים לשנייה
עד 4K בקצב של 30 פריימים לשנייה
מצלמת סלפי32 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
32 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
גודל פיקסלים: 0.8 מיקרו-מטר
וידאו סלפיעד 4K בקצב של 30 פריימים לשנייה
עד 4K בקצב של 30 פריימים לשנייה

התמונות אותן מפיקות המצלמה הראשית מציגות כמות טובה של פרטים, יחד עם חדות טובה וטווח דינמי שניתן להרגיש במיוחד בזמן הצילום בנוכחות מקורות תאורה חזקים. בסמסונג הוסיפו השנה גם ייצוב אופטי למשוואה, כך שפונקציית הצילום המהיר טובה יותר עם הפחתת הרעידות בזמן הצילום.

מקום נוסף בו נפגוש בייצוב אופטי הוא בחיישן הטלפוטו, זה לא היה קיים בדור הקודם ומאפשר להשיג כעת תמונות חדות וברורות יותר בביצוע זום אופטי.

במצלמות הזווית הרחבה והמאקרו לא נמצא ייצוב אופטי וגם לא פוקוס אוטומטי נפרד, אך התוצאות של השתיים סבירות למדיי. בצילום בזווית רחבה ניתן לראות הפרדה טובה בין איזורים בהירים לחשוכים, עם כמות נאה של פרטים, הישג שלא ניתן לבטל עבור מצלמות זווית רחבה, אשר פעמים רבות אינן מציגות את הביצועים הטובים ביותר. מצלמת המאקרו גם היא מפיקה תמונות נאות, אך החוסר בפוקוס אוטומטי דורש להקדיש זמן על מנת להפיק תוצאות אלו, כאשר במבט מקרוב ניתן להבחין באי הדיוקים של הפוקוס על האובייקט אותו נרצה לצלם.

תמונות בתנאי תאורה נמוכים לא נמצא תמונות טובות באותה מידה, אך בסמסונג בהחלט מצליחים להפיק פרטים בתמונות גם עם מעט תאורה, כאשר מצב הלילה יוסיף עוד אור לאיזורים החשוכים, אך הפרטים בהם ימשיכו להיות לקויים בחסר.

תמונות סלפי ממצלמת ה-32 מגה-פיקסל מתקבלות בגודל סופי של 8 מגה-פיקסל והתוצאות בתנאי תאורה טובים מציגות רמת פרטים מספקת ופוקוס טוב ומהיר. בצילומי פורטרט מתבצעת הפרדה טובה בין מושא הצילום לסביבתו, כאשר בזמן צילום לילה התמונה חשוכה מאוד כצפוי, אך שימוש במצב הלילה מוסיף פרטים רבים, מה שהופך את התמונה לברורה יותר, אך מגורענת ועם צבעים מרוחים למדי.

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-Galaxy A72

ה-Galaxy A72 מגיע עם מקצה שיפורים לא קטן בהשוואה לקודמו בסדרה. תמצאו בו ניהול טוב יותר בזיכרון לשיפור הביצועים, רמקולים סטריאופוניים, קצב רענון גבוה יותר לתצוגה, עמידות בפני מים ואבק, עדכונים בצד המצלמה יחד עם הוספת מצלמה ייעודית לביצוע זום אופטי, וגם סוללה גדולה יותר, כאשר המחיר שלו אינו גבוה במיוחד ביחס למה שהוא מציע, לפחות לא כשמדובר במכשירים של סמסונג.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

המסך עדיין לא מספק את התוצאות להן היינו מצפים ממסכי ה-AMOLED של סמסונג, אך הוא מוסיף יכולת לשינוי קצב הרענון ל-90 הרץ, מה שלא היה קיים בדור הקודם, ובצד העיצוב אהבנו פחות את הגידול המשמעותי במשקל אל מול הדור הקודם.

לרכישה: מחסני חשמל \ אייבורי

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
7/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
10/10
מצלמה
9/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה ארוכים
  • רמקולים סטריאופוניים
  • עמיד במים ואבק
  • מצלמת זום
מה פחות אהבנו
  • צבעי מסך לא מדוייקים
  • משקל גבוה
  • סורק טביעות אצבע

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1799 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-1550 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים