הערכות: אפל תשיק אייפון מתקפל עם מסך 8 אינץ’

לוגו אפל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

שמועות על האייפון המתקפל צצות להן מפעם לפעם כבר תקופה ארוכה למדי, והאחרונה שבהן הזכירה לנו שאנו כנראה עדיין רחוקים מלראות את המכשיר מגיע לשוק כמוצר מוגמר. ההערכות האחרונות דיברו על שנת 2023 כשנה בה תשיק אפל את המכשיר המתקפל שלה ועל הערכות אלו חוזר כעת האנליסט המוכר מינג-צ’י קו (דרך macrumors), הידוע במתן תחזיות טובות למדי בכל הנוגע למוצריה של אפל.

הפעם מוסיף האנליסט כמה פרטים חדשים ומעניינים גם על המפרט הטכני של האייפון המתקפל, כשהוא מציין כי המכשיר יגיע עם מסך OLED בגודל 8 אינץ’, כשהוא במצב פתוח, ויציע רזולוציית תצוגה גבוהה של +Quad HD (או +2K). המסך שישולב באייפון המתקפל יהיה זה של חברת סמסונג, מציין האנליסט, נתון שאינו מפתיע במיוחד בהתחשב בהיותה של סמסונג אחת מהשחקניות המשמעותיות בתחום ייצור מסכי ה-OLED והמסכים המתקפלים. ייתכן כי המידע עליו מתבסס האנליסט מגיע מתוך שרשרת ההפצה של אפל, חברה שידועה כמי שמתכננת גם שנים קדימה בכל הנוגע להסכמי רכש של רכיבים עבור מוצריה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בזמן שאפל עדיין בוחנת את צעדיה בכניסה לתחום המכשירים המתקפלים באיטיות, בסמסונג כבר מתכוננים להציג דור חדש, שלישי במספר למכשיר ה-Galaxy Z Fold המתקפל שלה. הדלפה שנחשפה מוקדם יותר הציגה את דגם ה-Fold 3 לצד מכשיר ה-Galaxy Z Flip 3 המתקפל בסגנון צדפה.

חלק משמעותי בפיתוח האייפון המתקפל ככל הנראה יוקדש לדרך בה המכשיר יתקפל. אפל ידועה כמי ששמה דגש גבוה על איכות בנייה ונראות, ופתרונות קיפול למוצרים מתקפלים שהגיעו עד כה והשאירו פתחים בין חלק אחד של המסך ובין החלק השני בזמן שקופלו, לא יקסמו במיוחד לאפל.

אפשרות מעניינת לקיפול מכשירים הוצגה על ידי וואווי מוקדם יותר השנה עם דגם ה-Huawei Mate X2. החברה שילבה במכשיר מנגנון קיפול חדש המקפל את המסך כך שישמר בתצורת ‘טיפת מים’ עגלגלה גם כשהוא מקופל, מה שמאפשר לשמור על סגירה טובה יותר ללא חריצים כשהטלפון במצב מקופל וגם לשמור על המסך מפני עיוותים, מאלה ראינו לא מעט בטלפונים מתקפלים בעבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים