סקירה: מה חשבנו על סטרימר ה-Nokia Streaming Box 8000

סטרימר Nokia Streaming Box 8000 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

רובנו צורכים היום מדיה בשירותי סטרימינג יעודיים כמו נטפליקס או שירותי טלוויזיה מקוונים כמו סלקום TV ופרטנר TV, ומשתמשים רבים מעדיפים להשתמש בסטרימר יעודי לטלוויזיה על מנת להתחבר לשירותים השונים. הפעם בדקנו את סרטימר ה-Nokia Streaming Box 8000 החדש של נוקיה שהגיע לאחרונה לארץ.

בעוד שרובנו עדיין מקשרים את השם נוקיה למותג הפיני הוותיק שהביא לנו הרבה מאוד מכשירי סלולר עם מקשים בעבר הרחוק, כיום המותג שייך למספר חברות בתחומים שונים. בעוד מכשירי הסלולר של נוקיה כיום מגיעים מחברת HMD Global, סטרימר ה-Nokia Streaming Box 8000 שהגיע לאחרונה לארץ מגיע מחברת StreamView GmbH האוסטרית, המחזיקה ברישיון הפצת מוצרים תחת מותג נוקיה הפיני באירופה, אפריקה והמזרח התיכון בתחום הטלוויזיות החכמות, רדיו דיגיטלי וסטרימרים.

מאחר ורבים מאיתנו צורכים היום תוכן דרך אחד משירותי הסטרימינג והטלוויזיה המקוונים כיום, סטרימרים הפכו לתחום גדול ופופולרי במיוחד, אליו נכנסת עכשיו נוקיה בארץ מול מתחרים וותיקים יותר כמו ה-Mi Box S הוותיק של שיאומי, Chromecast with Google TV של גוגל או ה-Apple TV 4K החדש של אפל.

סטרימר Nokia Streaming Box 8000 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Nokia Streaming Box 8000

עיצוב הסטרימר מינימליסטי ונקי. מדובר בקופסה שחורה קטנה בגודל של 112×112 מ”מ ובעובי של 24 מ”מ, מספיק קטן ודק כדי למצוא לו מקום ליד כל טלוויזיה נורמלית. בעוד שהחלק העליון של הסטרימר מגיע בגימור מט עם לוגו נוקיה במרכזו, הצדדים של הסטרימר מגיעים בגימור שחור חלק המשקף את הסביבה, מה שעשוי להיראות טוב מצד אחד, אך להדגיש אבק וטביעות אצבע בקלות יתרה.

אחד היתרונות הגדולים בסטרימר של נוקיה היא כמות החיבורים הגדולה שלו: יציאת טעינה USB-C, יציאת אודיו אופטית, יציאת וידאו AV, חיבורי HDMI, חיבור רשת ומחבר טעינה יעודי.

בנוסף לחיבורים אלה אפשר למצוא גם כניסת USB-A 3.0 בודדת בצד הימני של הסטרימר, המאפשרת לחבר אליו התקני אחסון חיצוניים כמו מקלדת. בעוד שסטרימרים אחרים כמו ה-Mi Box הפופולרי דורשים שימוש במתאמים חיצוניים עבור חיבורים כמו חיבור הרשת או יציאה אופטית, בונוס נוסף בסטרימר ה-Nokia 8000 היא יציאת ה-AV, המאפשרת לחבר את הסטרימר לטלוויזיות ישנות יותר ללא חיבור HDMI, אך יש צורך לרכוש כבל מתאם בנפרד לשם כך.

חיבור אחד שפחות מובן מאליו שנמצא בסטרימר הוא ה-USB-C המיועד לשמש לטעינת מכשירי סלולר, פיצ’ר שלא בדיוק מצפים למצוא בסטרימר, במיוחד כאשר הוא מציע טעינה של 5V 1A בלבד. צעד הגיוני יותר היה לנצל את החיבור כהזנת חשמל להפעלת הסטרימר במקום החיבור היעודי.

ברגע שהופכים את הסטרימר אפשר למצוא את הבסיס העגול שלו המרים מעט את הסטרימר מהמשטח עליו הוא מונח ונותן לו תחושה “צפה”. הסטרימר מגיע עם 4 רגליות סיליקון בהיקף שלו לאחיזה טובה במשטח עליו הוא מונח, כאשר מבט מקרוב מראה לנו חור קטן המשמש ככפתור ריסט יעודי להפעלה מחדש.

מפרט טכני:

  • ערכת שבבים – Amlogic S905X3.
  • זיכרון – 2GB.
  • אחסון – 8GB.
  • יציאת – HDMI, USB-A 3.0, USB-C, חיבור רשת, יציאת אודיו אופטית, יציאת AV.
  • WIFI – תומך WiFi 5/AC.
  • גודל – 112x112x24 מ”מ.
  • משקל – 250 גרם.

בעוד שבמבט ראשון אפשר לחשוב כי מדובר על מפרט טכני חלש יחסית כשמדברים על מכשיר סלולר לדוגמה, בעבור סטרימר מדובר על מפרט סביר למדי. לשם השוואה, ה-Mi Box S/4K הפופולרי של שיאומי משתמש בערכת שבבים Amlogic S905X מהדור הראשון של Amlogic, ואילו ה-Chromecast with Google TV החדש של גוגל משתשמש ב-Amlogic S905D3, גרסה מותאמת של ה-Amlogic S905X3. בכל המקרים הסטרימרים מגיעים עם 2GB זיכרון ו-8GB, מעט יחסית, אבל די והותר לשימוש המרכזי והיעודי שלהם – צריכת תוכן בסטרימינג מאחד משירותי המדיה המקוונים הרבים.

מבט מקרוב – שלט ה-Nokia Streaming Box 8000

אחד הדברים הפחות שגרתיים בסטרימר של נוקיה הוא השלט שלו, המגיע בתצורה לא שגרתית בעולם הסטרימרים, עם פד מספרים מלא וכפתורים להחלפת ערוצים, דבר שיותר שימושי לטלוויזיה רגילה ושירותי IPTV, אך לא בעל תועלת גדולה לשירותי הסטרימינג השונים. הדבר הבולט ביותר בשלט הוא כמובן הגודל שלו, במיוחד בהשוואה לשלט ה-Mi Box, אך גם מול שלט הממיר של הוט, שאולי עבה יותר ממנו אך גם קצר יותר.

השלט משתמש בחיבור Bluetooth אלחוטי על מנת לשלוט על הסטרימר, כך שלא צריך לדאוג לכוון אותו אליו, בניגוד לשלט IR רגיל. בנוסף, הכפתורים בשלט מגיעים עם תאורה אחורית השימושית בחושך. בין הכפתורים המרובים שיש על השלט ניתן למצוא כפתורים יעודיים להפעלת יוטיוב, אמזון פריים וידאו, נטפליקס וחנות גוגל. בנוסף אליהם קיים כפתור יעודי להפעלת העוזרת הקולית של גוגל, המשתמש במיקרופון המובנה בשלט, וכפתור “טלוויזיה חיה” (Live TV) השמיש במידה ומוגדר שירות IPTV או פתרון נתמך אחר.

חווית שימוש – Nokia Streaming Box 8000

כמי שמשתמש בסטרימר ה-Mi Box כבר מספר שנים, המעבר לשימוש בסטרימר הנוקיה היה חלק לחלוטין, וזאת לאור הסיבה הפשוטה ששני הסטרימרים משתמשים במערכת ה-Android TV היעודית לטלוויזיות של גוגל, כאשר היתרון של סטרימר הנוקיה הוא השימוש במערכת Android TV 10 עדכנית יותר.

לאחר הגדרה קצרה של מספר דקות על מנת לחבר את הסטרימר לרשת ה-WiFi הביתית ולחשבון ה-Google שלי, מופיע מסך ראשי מוכר עם אוסף אפליקציות הסטרימינג המותקנות בחלקו העליון של התפריט, הכולל את נטפליקס, אמזון פריים וידאו ויוטיוב המותקנות מראש בסטרימר.

בדיקות ניגון התוכן שלי נערכו ברובן דרך שירות הנטפליקס בו אני משתמש על בסיס קבוע. לא היו בעיות מיוחדות בניגון התוכן באיכות 4K דרך חיבור ה-WiFi, כאשר המצב דומה גם בנגינת תוכן באמזון פריים ויוטיוב. המיקרופון המובנה בשלט הוא פיצ’ר שימושי למדי לביצוע חיפוש מהיר ותחליף להקלדה ארוכה עם מקשי החיצים, כאשר כפי שאפשר לראות בצילומים, הסטרימר תומך בפיצ’ר ה-Chromecast של גוגל המאפשר הזרמת מדיה אליו מהמכשיר הסלולרי או הדפדפן במחשב.

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-Nokia Streaming Box 8000

תחום הסטרימינג התפתח מאוד בשנים האחרונות עד למצב בו משתמשים רבים מחזיקים כיום בסטרימר או בטלוויזיה חכמה המגיעה עם פיצ’רים דומים. עם זאת, לא כל הסטרימרים והטלוויזיות נולדו שווים, ובהרבה מקרים הם משתמשים במערכות הפעלה יעודיות או בגרסאות רגילות של אנדרואיד שאינן מיועדות למסך טלווזיה גדול. כאן נכנס סטרימר ה-Nokia Streaming Box 8000, המציע מפרט טכני מעודכן שמספיק חזק על מנת לנגן תוכן ברזולוציית 4K ללא בעיות ומגיע עם מערכת ההפעלה Android TV של גוגל.

הסטרימר של נוקיה מקבל נקודות זכות בעיקר הודות לכמות החיבורים הגדולה שלו בהשוואה לסטרימרים מתחרים, המאפשרים לחבר אותו גם לטלוויזיות ישנות יותר ולחבר אליו גם התקנים חיצוניים בקלות או אינטרנט קווי. למרות שהשלט עצמו גדול יחסית, הוא עדיין נוח לשימוש, והעובדה כי הוא מגיע עם כפתורי מספרים רגילים יכולה להיות בונוס עבור אנשים המשתמשים בשירותי IPTV על בסיס קבוע בנוסף לשירותי הסטרימינג והטלוויזיה המקוונים.

מחפשים סטרימר חדש ושוקלים את הסטרימר של נוקיה? בעוד שיש פתרונות מתחרים זולים יותר ממנו, העובדה כי מדובר על מפרט טכני עדכני וסטרימר המציע מגוון חיבורים גדול מטים את לשון המאזניים לטובתו של סטרימר הנוקיה לעומת המתחרים האחרים בשוק.

סטרימר ה-Nokia Streaming Box 8000 זמין למכירה במחיר של 345 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מראה סולידי.
  • מערכת Android TV 10.
  • חיבורים מרובים.
  • שלט Bluetooth עם תאורה אחורית.
  • מנגן תוכן 4K ללא בעיות.
  • מחיר.

ומה לא?

  • שלט ענק.
  • חיבור אינטרנט החוטי הוא 10/100 בלבד.
  • USB-C לטעינת סלולר – למה?
  • מחיר – יש סטרימרים זולים יותר בשוק.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים