קוואלקום הכריזה על מערכת שבבים לשוק הנמוך של מחשבי ה-ARM

Snapdragon 7c Gen 2 (מקור Qualcomm)

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה על ה-Snapdragon 7c Gen 2, פלטפורמת ה-Snapdragon החדשה של החברה למחשבי ה-ARM לשוק הנמוך המיועדת למערכות ווינדוס ו-Chrome OS. יחד איתה הציגה גם את מערכת הפיתוח היעודית Snapdragon Developer Kit, שתהיה זמינה בקיץ הקרוב למפתחים.

פלטפורמת ה-Snapdragon 7c Gen 2 החדשה מגיעה כדור ההמשך ל-Snapdragon 7c מ-2019, כאשר היא מיועדת לשוק הנמוך של מחשבי הווינדוס ו-Chrome OS, זאת בנוסף ל-Snapdragon 8c החזקה יותר, המיועדת לשוק הביניים, וה-Snapdragon 8cx Gen 2 העוצמתי ביותר בסדרה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

השבב החדש מגיע בייצור 8nm, בדומה לדור הקודם, ועם מפרט טכני זהה לו, המתבסס על מעבד Kryo 468 בעל 8 ליבות בתצורת 6+2 עם זוג ליבות Cortex-A76 חזקות ו-6 ליבות Cortex-A55 חלשות יותר, כאשר תדר הליבות החזקות שודרג מ-2.4GHz ל-2.55GHz בדור החדש. בצד הגרפי נוכל למצוא את שבב ה-Adreno 618 ובנוסף את מודם ה-Snapdragon X15 LTE עם מהירות הורדה של עד 600Mbps.

עיצוב נייד מבוסס Snapdragon 7c Gen 2 (מקור Qualcomm)

לפי הפרסום הרשמי של קוואלקום, שבב ה-Snapdragon 7c Gen 2 מצליח להציג ביצועים טובים יותר ממעבדי ה-N4020 ו-N5030 של אינטל ושבב ה-MT8183 של מדיה-טק במערכות Chrome OS, וביצועי יעילות טובים יותר לוואט לעומת מעבדי אינטל במערכות ווינדוס 10.

ערכת פיתוח

לצד פלטפורמת ה-Snapdragon 7c Gen 2 החדשה, קוואלקום הציגה גם את ה-Snapdragon Developer Kit, ערכת פיתוח יעודית שתתבסס על השבב החדש ונועדה לאפשר למפתחים ליצור תוכנות שירוצו באופן טבעי על מערכות ARM64.

החברה לא סיפקה מידע רב על ערכת הפיתוח החדשה, מלבד מספר תמונות המראות מערכת מחשוב זעירה עם גוף שחור וכפתור הדלקה בחלקה העליון. ערכת הפיתוח צפויה להיות זמינה למכירה בקיץ דרך חנות מיקרוסופט הרשמית, ללא צפי מחיר נכון לרגע זה.

ערכת פיתוח ל-Snapdragon (מקור Qualcomm)

למרות שאת מלוא תשומת הלב העולמית בתחום מחשבי ה-ARM תופסת כרגע אפל עם שבב ה-Apple M1 ומגוון פתרונות המחשוב המתבססים עליו, קוואלקום ומיקרוסופט החלו לעבור על תחום מחשוב ה-ARM הרבה קודם לכן, כאשר בסופו של דבר נראה כי מערכות ה-ARM צפויות להחליף את מעבדי ה-X86 הקיימים, לפחות בשוק המחשוב הנמוך יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים