ל-AMD יש דור חדש של כרטיסי מסך וטכנולוגיה לשיפור הביצועים גם בכרטיסים של המתחרות

סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M (מקור AMD)

AMD הכריזה היום (ג' 1.6) במהלך תערוכת Computex 2021 על סדרת Radeon RX 6000M, הדור הבא של כרטיסי המסך שלה לניידים המתבססים על טכנולוגיית ה-RDNA 2. בנוסף לכרטיסים הציגה החברה גם את טכנולוגיית ה-FidelityFX Super Resolution המאפשרת שיפור ביצועים במשחקים של עד פי 2 בממוצע.

סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M החדשה מחליפה את סדרת ה-RX 5000M הקודמת, כאשר היא עוברת להשתמש בארכיטקטורת ה-RDNA 2 העדכנית של AMD, בדומה לסדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000 למחשבים הנייחים של החברה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

סדרת כרטיסי המסך החדשה לניידים כוללת את הדגמים הבאים:

  • Radeon RX 6800M – עם 40 יחידות עיבוד (CU) ו-2560 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 12GB בתוספת 96MB “קאש אינסופי”, תדר משחק של 2300Hz ובוסט של 2250MHz בצריכה של 145W.
  • Radeon RX 6700M – עם 36 יחידות עיבוד (CU) ו-2304 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 10GB בתוספת 80MB “קאש אינסופי”, תדר משחק של 2300Hz ובוסט של 2250MHz בצריכה של 135W.
  • Radeon RX 6600M – עם 28 יחידות עיבוד (CU) ו-1792 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 8GB בתוספת 80MB “קאש אינסופי”, תדר משחק של 2177Hz ובוסט של 2105MHz בצריכה של 1000W.

לפי מבחני הביצועים הרשמיים של AMD, כרטיס ה-RX 6600M החדש המיועד בעיקר למשחקי 1080p ומצליח להציג ביצועים טובים יותר ברוב המשחקים בהשוואה לכרטיס ה-GeForce RTX 3060 המתחרה מבית אנבידיה, ואילו כרטיס ה-RX 6800M החדש, המיועד להציג ביצועים מקסימליים במשחקים, מראה ביצועים דומים או טובים יותר לעומת כרטיס ה-GeForce RTX 3080 המתחרה.

AMD FidelityFX Super Resolution

אחת ההכרזות החשובות שהגיעו יחד עם סדרת כרטיסי ה-RX 6000M הניידים נוגעת ל-FidelityFX Super Resolution או FSR בקיצור. מדובר על טכנולוגיה לשיפור ביצועי כרטיסי המסך, המקבילה ל-DLSS 2.0 של אנבידיה, שתהיה זמינה בכרטיסי ה-Radeon RX Vega, Radeon RX 500, Radeon RX 5000, סדרת ה-Radeon RX 6000 ובמעבדי ה-Ryzen של החברה המשלבים כרטיס מסך מובנה.

מעבר לכך, ומאחר שרוב הפיתוח הטכנולוגי של AMD הוא פתוח, טכנולוגיית ה-FSR תהיה זמינה גם בכרטיסי ה-GeForce של אנבידיה המתחרה.

בדומה ל-DLSS, הרעיון המרכזי של FSR הוא הנמכת הרזולוציה בה כרטיס המסך מרנדר את המשחק בפועל ושדרוג התצוגה על ידי בינה מלאכותית בחזרה לרמה גבוהה. במקרה של ה-FSR, ניתן יהיה לבחור ב-4 רמות שונות של FSR, מרמת אולטרה השומרת על איכות תצוגה גבוהה ומציגה שיפור ביצועים של 59%, ועד רמת הביצועים הגבוהה ביותר, המציגה שיפור של יותר מפי 2 בכמות הפריימים לשניה, כאשר בדוגמה של AMD במשחק ה-Godfall ברזולוציית 4K Epic שיפור הביצועים אף עבר את ה-300%.

שיפור ביצועי FidelityFX Super Resolution (מקור AMD)

3D V-CACHE

לבסוף, ד”ר ליסה סו (Lisa Su), מנכ"לית AMD, הציגה את עיצוב ה-3D V-CACHE העתידי של AMD, העורם בצורה תלת-מימדית את השבבים במעבד ומוסיף להם זיכרון RAM המשדרג את הזיכרון המובנה. אב הטיפוס הראשוני מציג מעבד 12 ליבות עם זיכרון DRAM מובנה המקביל ל-Ryzen 5 5900X ומציג שיפור ביצועים ממוצע במשחקים של 15%, המגיע בחלק מהמקרים עד 25%.

עם המעבר ל-RDNA 2, סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M החדשה של AMD מציגה קפיצה גדולה בביצועים בהשוואה לדור הקודם, אך גולת הכותרת מגיעה עם טכנולוגיית שיפור הביצועים SFR, אשר בניגוד ל-DLSS המתחרה, תהיה זמינה לשימוש חופשי. מעניין יהיה לראות איך אנבידיה תקרא לטכנולוגיה במקרה שלה, בדומה לאופן בו FreeSync של AMD הפך ל-G-Sync compatible.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים