ל-AMD יש דור חדש של כרטיסי מסך וטכנולוגיה לשיפור הביצועים גם בכרטיסים של המתחרות

סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M (מקור AMD)

AMD הכריזה היום (ג’ 1.6) במהלך תערוכת Computex 2021 על סדרת Radeon RX 6000M, הדור הבא של כרטיסי המסך שלה לניידים המתבססים על טכנולוגיית ה-RDNA 2. בנוסף לכרטיסים הציגה החברה גם את טכנולוגיית ה-FidelityFX Super Resolution המאפשרת שיפור ביצועים במשחקים של עד פי 2 בממוצע.

סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M החדשה מחליפה את סדרת ה-RX 5000M הקודמת, כאשר היא עוברת להשתמש בארכיטקטורת ה-RDNA 2 העדכנית של AMD, בדומה לסדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000 למחשבים הנייחים של החברה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

סדרת כרטיסי המסך החדשה לניידים כוללת את הדגמים הבאים:

  • Radeon RX 6800M – עם 40 יחידות עיבוד (CU) ו-2560 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 12GB בתוספת 96MB “קאש אינסופי”, תדר משחק של 2300Hz ובוסט של 2250MHz בצריכה של 145W.
  • Radeon RX 6700M – עם 36 יחידות עיבוד (CU) ו-2304 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 10GB בתוספת 80MB “קאש אינסופי”, תדר משחק של 2300Hz ובוסט של 2250MHz בצריכה של 135W.
  • Radeon RX 6600M – עם 28 יחידות עיבוד (CU) ו-1792 ליבות עיבוד (SP), זיכרון GDDR6 בנפח 8GB בתוספת 80MB “קאש אינסופי”, תדר משחק של 2177Hz ובוסט של 2105MHz בצריכה של 1000W.

לפי מבחני הביצועים הרשמיים של AMD, כרטיס ה-RX 6600M החדש המיועד בעיקר למשחקי 1080p ומצליח להציג ביצועים טובים יותר ברוב המשחקים בהשוואה לכרטיס ה-GeForce RTX 3060 המתחרה מבית אנבידיה, ואילו כרטיס ה-RX 6800M החדש, המיועד להציג ביצועים מקסימליים במשחקים, מראה ביצועים דומים או טובים יותר לעומת כרטיס ה-GeForce RTX 3080 המתחרה.

AMD FidelityFX Super Resolution

אחת ההכרזות החשובות שהגיעו יחד עם סדרת כרטיסי ה-RX 6000M הניידים נוגעת ל-FidelityFX Super Resolution או FSR בקיצור. מדובר על טכנולוגיה לשיפור ביצועי כרטיסי המסך, המקבילה ל-DLSS 2.0 של אנבידיה, שתהיה זמינה בכרטיסי ה-Radeon RX Vega, Radeon RX 500, Radeon RX 5000, סדרת ה-Radeon RX 6000 ובמעבדי ה-Ryzen של החברה המשלבים כרטיס מסך מובנה.

מעבר לכך, ומאחר שרוב הפיתוח הטכנולוגי של AMD הוא פתוח, טכנולוגיית ה-FSR תהיה זמינה גם בכרטיסי ה-GeForce של אנבידיה המתחרה.

בדומה ל-DLSS, הרעיון המרכזי של FSR הוא הנמכת הרזולוציה בה כרטיס המסך מרנדר את המשחק בפועל ושדרוג התצוגה על ידי בינה מלאכותית בחזרה לרמה גבוהה. במקרה של ה-FSR, ניתן יהיה לבחור ב-4 רמות שונות של FSR, מרמת אולטרה השומרת על איכות תצוגה גבוהה ומציגה שיפור ביצועים של 59%, ועד רמת הביצועים הגבוהה ביותר, המציגה שיפור של יותר מפי 2 בכמות הפריימים לשניה, כאשר בדוגמה של AMD במשחק ה-Godfall ברזולוציית 4K Epic שיפור הביצועים אף עבר את ה-300%.

שיפור ביצועי FidelityFX Super Resolution (מקור AMD)

3D V-CACHE

לבסוף, ד”ר ליסה סו (Lisa Su), מנכ”לית AMD, הציגה את עיצוב ה-3D V-CACHE העתידי של AMD, העורם בצורה תלת-מימדית את השבבים במעבד ומוסיף להם זיכרון RAM המשדרג את הזיכרון המובנה. אב הטיפוס הראשוני מציג מעבד 12 ליבות עם זיכרון DRAM מובנה המקביל ל-Ryzen 5 5900X ומציג שיפור ביצועים ממוצע במשחקים של 15%, המגיע בחלק מהמקרים עד 25%.

עם המעבר ל-RDNA 2, סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M החדשה של AMD מציגה קפיצה גדולה בביצועים בהשוואה לדור הקודם, אך גולת הכותרת מגיעה עם טכנולוגיית שיפור הביצועים SFR, אשר בניגוד ל-DLSS המתחרה, תהיה זמינה לשימוש חופשי. מעניין יהיה לראות איך אנבידיה תקרא לטכנולוגיה במקרה שלה, בדומה לאופן בו FreeSync של AMD הפך ל-G-Sync compatible.

השוואת מפרטים