אינטל תצליח לפרק את דואופול AMD אנבידיה? ההדלפות מצביעות על כך שכן

הדלפת ביצועים חדשה של ליבת ה-Xe-HPG הבאה של אינטל (Intel) המיועדת לכרטיסי המסך לשוק הביתי לגיימרים, מראה כי הכניסה של אינטל לשוק כרטיסי המסך צפויה לעורר הדים בשוק המחשבים העולמי הסובל כיום מחוסרי מלאי מתמשכים, כאשר ה-DG-2 שיגיע עם 448 יחידות עיבוד יתן מענה דומה לכרטיסי ה-GeForce RTX 3070 של אנבידיה ו-Radeon RX 6700XT.

שוק המחשוב העולמי, במיוחד בכל הקשור לשוק הביתי, הוא עולם של דואופולים. בתחום המעבדים אנו מקבלים את AMD ואינטל ובתחום כרטיסי המסך את AMD ואנבידיה, עם שחקן צדדי יחסית בדמות אפל כיום. עם זאת, נראה כי השוק עומד להשתנות במידה גדולה בזמן הקרוב, עם הכניסה הצפויה של אינטל לשוק כרטיסי המסך בצורה מלאה ורשמית עת תשיק את סדרת כרטיסי המסך הבאה שלה, שיתבססו על ליבת ה-Xe-HPG הגרפית המיועדת לשחקני מחשב.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שאינטל הציגה עוד בתחילת 2020 את כרטיס ה-Intel DG1 היעודי הראשון שלה, שהפך להיות זמין למכירה על ידי יצרני מחשב בתחילת 2021, מירב תשומת הלב בשוק המחשבים היא על ה-Intel DG2, שצפוי להגיע בקרוב ולהתבסס על ליבת ה-Xe-HPG הגרפית החזקה של אינטל שתספק מענה אמיתי לכרטיסי ה-GeForce ו-Radeon.

ליבת Intel DG2-512EU (מקור Raja Koduri)

הדלפה חדשה המגיעה מהמדליף המוכר TUM APISAK מצליחה להציג עד כמה טובים צפויים להיות כרטיסי המסך הבאים של אינטל מסדרת ה-DG2, סדרה שצפויה לכלול 5 גרסאות לפי הדלפות מידע קיימות. לפי המידע החדש, ה-DG2 בגרסת 448 יחידות עיבוד יציג ביצועים הנמוכים ב-8% מה-RX 6700 XT של AMD ונמוכים ב-5% מה-RTX 3070 של אנבידיה, כאשר ה-DG2 בגרסת 128 יחידות העיבוד הבסיסית ביותר תציג ביצועים גבוהים יותר ב-22% מה-GTX 1650 הוותיק של אנבידיה.

בשני המקרים מדובר על מספרים המעידים על כך שאינטל איננה מנסה להיכנס בהדרגה לתחום כרטיסי הגיימינג, אלא מתכננת תחרות מלאה מול אנבידיה ו-AMD, כאשר יש לה סיכוי גדול מאוד להצליח עם הכניסה שלה לשוק כרטיסי המסך במידה והיא תצליח לעשות דבר בסיסי אחד עם ההשקה – לשמור על מלאי זמין ללקוחות, בניגוד לחוסרים הקיימים כיום בשוק כרטיסי המסך העולמי.

כניסה של חברה חדשה לשוק שנשלט על ידי דואופול, דוגמת אנבידיה ו-AMD, הוא לא צעד קטן או קל לביצוע, אך במקרה של אינטל מדובר בחברה גדולה וחזקה מספיק על מנת להצליח במהלך הזה, במידה והיא תצליח לספק את כרטיסי המסך ללקוחות. כרגע, כל מה שנותר לנו לעשות הוא לחכות להכרזה הרשמית של כרטיסי ה-Intel DG2 של אינטל ועד כמה השוק יקבל אותם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים