הוכרז: Intel Iris Xe Graphics – כרטיס המסך השולחני הראשון של אינטל

אינטל (Intel) הכריזה רשמית על ה-Intel Iris Xe Graphics, כרטיס המסך היעודי הראשון שלה למחשבים שולחניים המתבסס על ארכיטקטורת ה-Xe-LP של החברה. כרטיס ה-Xe Graphics החדש יהיה זמין בשלב זה מ-2 יצרנים בלבד – ASUS ו-Colorful, כאשר הוא מיועד להיות כרטיס OEM ולהיות משולב במערכות מחשב מוכנות ולא להימכר באופן נפרד בשלב הנוכחי.

כשנה לאחר ההצצה הראשונה שסיפקה לנו אינטל ב-2020 על כרטיס ה-Intel DG1, אנו מקבלים (בערך) את המוצר הסופי שמגיע לשוק בדמות צמד כרטיסי מסך מ-ASUS ו-Colorful, המצטרפים לליבת ה-Iris Xe המובנת במעבדי ה-Tiger Lake מהדור ה-11 של החברה ולכרטיס ה-Intel Iris Xe MAX היעודי של אינטל לניידים, כאשר בדומה אליהם הכרטיס החדש יגיע בייצור ה-10nm SuperFin המתקדם של החברה.

כרטיסי ה-Iris Xe השולחניים החדשים מתבססים על ליבת DG1 ו-4GB זיכרון LPDDR4X, בדומה ל-Iris Xe MAX הנייד, אך מגיעים עם 80 יחידות עיבוד EU (ר”ת Execution Units) במקום 96 בדגם ה-MAX, כשהן צפויות להגיע בתדר עבודה גבוה יותר מה-1.65GHz בדגם ה-MAX הודות לצריכה חשמלית שגדלה מ-25W ל-30W.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שגרסת כרטיס המסך החדש בייצור של חברת Colorful מגיעה במבנה דומה לכרטיסי מסך מודרניים עם צמד מאווררים, גרסת כרטיס המסך של אסוס מדגם ASUS DG1-4G מגיעה עם גוף קירור פסיבי בלבד בשל הצריכה החשמלית הנמוכה בהשוואה לכרטיסי אחרים בשוק.

אינטל לא מסרה צפי לזמינות מערכות מחשב שיגיעו עם כרטיס ה-Intel Iris Xe Graphics החדש, אך צפוי כי זה יקרה במהלך שנת 2021.

חברת אינטל בחרה ללכת בדרך זהירה עם הכניסה שלה לשוק כרטיסי המסך היעודיים, כשהחליטה ללכת בדרך ה-OEM ולהפיץ את כרטיסי ה-Irix Xe השולחניים דרך יצרני מחשבים כחלק ממערכות מחשב שלמות, דרך המאפשרת לה “לבדוק את המים” לפני שהיא קופצת למים העמוקים עם כרטיסי ה-Xe-HPG המיועדים לגיימרים, בניגוד לכרטיסים הקיימים מבוססי Xe-LP המגיעים כפתרון הבסיסי ביותר במשפחת כרטיסי ה-Xe.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים