הוכרז: Intel Iris Xe MAX – כרטיס המסך היעודי הראשון של אינטל לניידים

Intel Iris Xe MAX graphics, built on Intel’s 10nm SuperFin process, introduces Intel Deep Link technology, which unlocks creativity in thin-and-light laptops by aggregating multiple processing engines and a common software framework and graphics driver. It was introduced Oct. 31, 2020. (Credit: Intel Corporation)

אינטל (Intel) הכריזה רשמית על כרטיס ה-Intel Iris Xe MAX, כרטיס המסך היעודי הראשון של החברה המתבסס על ארכיטקטורת ה-Xe-LP, שיהיה זמין בשלב הראשון ב-3 דגמי ניידים של אסוס, אייסר ודל, כאשר הוא מביא איתו את טכנולוגיית ה-Deep Link של אינטל המאפשרת שילוב בין כרטיס המסך והמעבד עם כרטיס המסך המובנה שלו לקבלת ביצועי רנדור העולים על כרטיסי מסך יעודיים רגילים.

אחרי תקופה ארוכה בה חיכינו לכרטיסי המסך היעודיים של אינטל ולאחר הצגת כרטיס ה-Intel DG1 הראשון של החברה בתחילת השנה, כרטיס ה-Xe היעודי הראשון של החברה מגיע ימים ספורים אחרי שחשפה את ארכיטקטורת ה-Cypress Cove, צעד המסמן את הכניסה הרשמית של אינטל לשוק כרטיסי המסך כמתחרה מול אנווידיה ו-AMD. כרטיס המסך החדש מיועד לספק רמת ביצועים גבוהה ליוצרי תוכן בדרכים במחשבי Thin & Light (“קלים ורזים”) בזכות השילוב עם מעבדי החברה.

בדומה למעבדי ה-Tiger Lake מהדור ה-11 ששילבו ליבת Xe גרפית בדמות ה-Intel Iris Xe, כרטיס ה-Intel Iris Xe MAX החדש מגיע בייצור ה-10nm SuperFin ומשלב  96 יחידות עיבוד (EU) גרפיות Xe במהירות 1.65GHz יחד עם 4GB זיכרון LPDDR4X וחיבור PCIe 4.0. היתרון הגדול ביותר שמגיע עם הכרטיס החדש הוא טכנולוגיית ה-Deep Link של אינטל, המאפשרת לנצל את מאיץ ה-DLBoost DP4a בין כרטיס ה-Iris Xe MAX היעודי עם ה-Iris Xe ומעבד ה-Tiger Lake ולקבל ביצועי האצה הגבוהים, לפי החברה, בעד פי 2 מאלו של כרטיס ה-RTX 2080 של אנווידיה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

כרטיס מסך Intel Iris Xe MAX (מקור אינטל)

בעוד שההתמקדות הגדולה של אינטל עם טכנולוגיית ה-Deep Link היא ביוצרי תוכן בדרכים, עם תמיכה בתוכנות כמו Hand Brake, OBS, XSplit, Topaz Gigapixel AI ורבות אחרות התומכות בטכנולוגיה של החברה או יתמכו בה בעתיד, כרטיס ה-Iris Xe MAX החדש מהווה גם תחרות ישירה לכרטיסי המסך היעודיים של המתחרות, דוגמת ה-GeForce MX350 של אנוודייה, כאשר הוא מספק ביצועים דומים ואף טובים יותר ממנו במשחקי 1080p, לפי אינטל.

ביצועי Intel Iris Xe MAX במשחקים (מקור אינטל)

כרטיס ה-Xe MAX החדש יהיה זמין בשלב הראשון בניידי ה-VivoBook Flip 14 TP470 של ASUS, Swift 3x של אייסר ו-Inspiron 15 7000 2 in 1 של דל.

בעוד שלא מדובר על הצעד הראשון של אינטל בתחום כרטיסי המסך לאור השנים בהם החברה שילבה כרטיס מסך במעבדי החברה, מדובר בצעד הראשון שלה בשוק כרטיסי המסך היעודיים, כאשר היא מספקת כעת תחרות מול AMD ואנווידיה. כרטיסי ה-Xe יגיעו בשלב הראשון בניידים, אך בהמשך אנו צפויים לראות כרטיסי מסך יעודיים גם למחשבים נייחים, דוגמת ה-Intel DG1.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים