הדלפה חדשה מציגה 6 סדרות מעבדי Alder Lake לניידים

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הדלפה חדשה חושפת את משפחת מעבדי ה-Alder Lake הניידים הבאים של אינטל, הכוללת לא פחות מ-6 סדרות מעבדים שונות שיגיעו בתצורת big.LITTLE, בדומה למעבדי ARM, עם ליבות חזקות וחלשות המשולבות במעבד אחד. בין המעבדים נמצא את ה-H55 החדשים שיציעו את הביצועים הגבוהים ביותר במשפחה עם 8 ליבות חזקות ו-8 ליבות חלשות.

מעבדי ה-Alder Lake הם הדור השני של מעבדי אינטל ההיברידיים המשלבים ליבות חלשות וחזקות ואמורים לצאת באוקטובר הקרוב, כאשר הם משתמשים בטכנולוגיית ה-Foveros של אינטל על מנת לשלב ליבות Golden Cove חזקות וליבות Gracemont חלשות ביחד, בדומה לתצורת ה-big.LITTLE של ARM. הם צפויים להגיע בייצור ה-Enhanced SuperFin הבא של אינטל שיחליף את ה-10nm SuperFin הנוכחי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ההדלפה החדשה מציגה את משפחת מעבדי ה-Alder Lake הניידים המלאה עם סדרות חדשות כמו ה-M5, שמיועד לטאבלטים ומגיע בתצורת 1+4 בצריכה נמוכה, וה-H55, שמגיע כמעבד החזק ביותר של אינטל בתצורת 8+8.

מפת מעבדי ה-Alder Lake המלאה:

  • סדרת מעבדי M –
    • מעבדי M5 – מעבדים לטאבלטים עם צריכה של 5-7W המגיעים עם ליבת אחת חזקה ו-4 ליבות חלשות, יחד עם 48 או 64 יחידות עיבוד גרפיות (EU).
    • מעבדי U9 – מעבדים לניידים אולטרה דקים עם צריכה של 9-15W המגיעים עם 2 ליבות חזקות ו-4/8 ליבות חלשות, יחד עם 80 או 96 יחידות עיבוד גרפיות (EU).
  • סדרת מעבדי P –
    • מעבדי U15 – מעבדים לניידים דקים וקלים (Thin & Light ) המגיעים בתצורה זהה למעבדי ה-U9 בתדרים גבוהים יותר עם צריכה גבוהה יותר של 12/15/20W.
    • מעבדי U28 – מעבדים לניידים קלים וקלים עם ביצועים גבוהים המגיעים עם צריכה של 20-28W, המגיעים עם 4 או 6 ליבות חזקות ו-8 ליבות חלשות יחד עם 96 יחידות עיבוד גרפיות.
    • מעבדי H45 – מעבדים לניידים דקים עם ביצועים גבוהים המגיעים בתצורה דומה למעבדי ה-U28 בתדרים גבוהים יותר עם צריכה של 35-45W.
  • סדרת מעבדי S –
    • מעבדי H55 – מעבדים לניידים עם ביצועים מקסימליים עם צריכה של 45-55W, המגיעים עם 8 ליבות חזקות ו-8 ליבות חלשות יחד עם 32 יחידות עיבוד גרפיות.
מפת מעבדי ה-Alder Lake (מקור HXL)

כמו בכל הדלפה צריך לקחת את המידע בעירבון מוגבל, אך עם זאת נראה כי אינטל מתכננת לתת מענה יעודי לכל קטגוריה עם לא פחות מ-6 סדרות מעבדים שונות. החל ממעבדי ה-U9 ו-U15, שיהיו מעבדי המיינסטרים של החברה בתצורת 2+4/8, מעבדי ה-U28 ו-H45 למשתמשים שדורשים ביצועים גבוהים יותר בתצורת 4/6+8, ולבסוף מעבדי ה-H55 למשתמשים שדורשים ביצועים מקסימליים עם תצורת 8+8 וליבה גרפית חלשה מאחר והם מיועדים להשתמש בכרטיס גרפי יעודי נפרד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים