סמסונג: “נהפוך את המכשירים המתקפלים לחלק מהמיינסטרים”

Samsung Galaxy Z Fold 2 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Samsung Galaxy Z Fold 2 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

כשהיא לקראת אחד מהאירועי ההכרזה הגדולים שלה לשנת 2021, ה-Galaxy Unpacked שיתקיים ב-11.8, סמסונג פירסמה היום (ה’, 29.7) את דוחותיה הכספיים, בהם חשפה החברה הדרום קוריאנית צמיחה צנועה יחסית במכירות חטיבת המובייל, אך הצליחה להציג זינוק גדול ברווחיות שלה משנה לשנה, תוך שהיא מסתכלת לעתיד בו המתקפלים יהיו חלק מהמיינסטרים.

את הרבעון השני של השנה סיכמה סמסונג עם צמיחה של 20% בהכנסות משנה לשנה, כשסך ההכנסות מכל החטיבות נמדד ב-63.67 טריליון וון קוריאני (כ-55.6 מיליארד דולר). בצד הרווח התפעולי רשמה החברה 12.57 טריליון וון (כ-10.97 מיליארד דולר), נתון המייצג צמיחה שנתית של כ-54%.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

חטיבת המובייל בסמסונג רשמה צמיחה חד ספרתית (9%+) משנה לשנה עם הכנסות של 22.67 טריליון וון (כ-19.8 מיליארד דולר), זאת בעוד שבסמסונג הצליחו לשפר באופן משמעותי את הרווחיות של החטיבה, זו צמחה בכ-66% משנה לשנה, וסיכמה את הרבעון השני עם נתון של 3.24 טריליון וון (כ-2.83 מיליארד דולר) בצד הרווח התפעולי. בסמסונג ממשיכים לציין את מגיפת הקורונה והמחסור ברכיבים כאשר הם מתייחסים להאטה בצמיחה במכירות, אך מציינים כי התרומה של פריסת רשתות ה-5G בארה”ב ובדרום קוריאה צמצמו האטה זו.

Galaxy S21 Ultra 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S21 Ultra 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מי שהובילה את העליה היא חטיבת השבבים של החברה, אך תרמה לה לא מעט גם חטיבת המוצרים הביתיים, היא השלישית בגודלה של החברה, שרשמה את הצמיחה השנתית הגבוהה ביותר במהלך הרבעון השני. חטיבת המוצרים הביתיים רשמה צמיחה של 32% משנה לשנה עם הכנסות בגובה 13.4 טריליון וון (כ-11.7 מיליארד דולר), כאשר בצד הרווח התפעולי היא יותר משילשה את התוצאות שהוצגו שנה קודם לכן. בסמסונג מציינים כי תרומה לצמיחה הגיעה מצד השקת טלוויזיות ה-Neo QLED החדשות וכתוצאה מהמשך עליה בביקוש למוצרי חשמל ביתיים.

על אף המחסור ברכיבים אותו הזכירה החברה בהתייחס לחטיבת המובייל, דווקא חטיבת השבבים הייתה זו שהציגה את הצמיחה המרשימה ביותר ברבעון השני. ההכנסות של חטיבת השבבים עלו ב-20% ושבבי הזיכרון סיפקו צמיחה שנתית של 24% בהכנסות והכניסו לחברה 17.88 טריליון וון (-15.6 מיליארד דולר). הביקושים לדברי סמסונג הגיעו בעיקר עבור מחשבים ושרתים, כשתרומה לא קטנה הגיעה כתוצאה מעליה במחירים הממוצעים לשבבי זיכרון.

מכשירים מתקפלים במקום Galaxy Note?

נהפוך את המכשירים המתקפלים לחלק מהמיינסטרים“, מציינת סמסונג בביאורים לדוחותיה הכספיים (PDF). מדובר בחלק מהתחזית של החברה למחצית השנייה של 2021, בה היא מצפה לחזור לגידול במכירות ולהגיע לצמיחה שהוצגה ב-2019, טרם התפרצות מגיפת הקורונה בעולם.

בסמסונג מציינים שני מנועי צמיחה שעשויים לעזור לחברה בהשגת היעדים. הראשון ביניהם הן רשתות הדור החמישי (5G), אלו נכנסו באופן משמעותי לשוק הביתי שלה בדרום קוריאה וגם לשוק האמריקני, וצפויות להמשיך ולספק סיבה לרוכשי טלפונים סביב העולם להחליף למכשירים חדשים ככל שנפרסות רשתות התקשורת החדשות במדינות נוספות.

מנוע הצמיחה השני הוא המכשירים המתקפלים, את אלו מעוניינת החברה להפוך לחלק מהמיינסטרים בשוק הטלפונים, ואם תצליח במשימה, היא תתחיל מנקודת פתיחה תחרותית חזקה במיוחד, שכן לא קיימת תחרות גדולה בשוק המתקפלים בשלב זה, בעוד שעבור סמסונג אנו מתקרבים למועד ההשקה של הדור השלישי של המתקפלים.

Galaxy Z Flip (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Galaxy Z Flip (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ה-Galaxy Z Fold 3 וה-Galaxy Z Flip 3 שייחשפו באירוע הקרוב של החברה ב-11.8 צפויים להביא עימם מגוון שיפורים ותיקונים על פני הדורות הקודמים. לסמסונג יש כבר זמן מספק בשוק עם שתי סדרות המתקפלים, כך שתחלואות שהופיעו בתחילת דרכם ככל הנראה יעלמו בדגמים הקרובים שיוצגו. לכך מצטרפים דיווחים על כך שבסמסונג עשויים להציע את המכשירים במחירים נמוכים מבעבר, מה שעשוי לקסום למעריצי החברה שלאורך השנים רכשו את דגמי ה-Galaxy Note סביב תקופה זו בשנה.

בכל הנוגע ל-Galaxy Note, את הסדרה הזו סמסונג עדיין לא הספידה לחלוטין, אך בכיריה כבר הזכירו באופן פומבי מספר פעמים שמכשיר חדש בסדרה לא יוצג השנה. במקום זאת, החלה החברה להוסיף את עט הסטיילוס S-Pen המייצג את הסדרה הוותיקה לצד השקות של מכשירים אחרים. העט תומך בדגם ה-Galaxy S21 Ultra שהושק מוקדם יותר השנה, וצפוי להשתלב גם יחד עם ה-Galaxy Z Fold 3 שיושק במהלך אוגוסט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים