הניסוי הושלם: סרטי וורנר יחזרו לקולנוע ב-2022

“הבאטמן” (תמונה: Warner Bros Pictures)

בשנה שעברה החליטו באולפני האחים וורנר לוותר על הניסיון להשיק סרטים בקולנוע בלבד, בתקופה שבה בתי הקולנוע נפתחים ונסגרים ללא הרף והקהל עדיין מהסס להגיע. במקום, הכריזה החברה כי כל סרטיה ב-2021 ישוחררו במקביל לאקרנים ולצפייה ביתית בפלטפורמת הסטרימינג HBO מקס.

כאשר הוכרזה ההודעה, נשאלה השאלה האם עידן הקולנוע בצעדיו האחרונים לאור המעבר לטלוויזיה או שמדובר בצעד זמני בלבד. כעת מתברר כי התשובה נמצאת איפשהו באמצע. החברה הודיעה כי סרטי 2022 שלה, ביניהם הסרט המצופה “הבאטמן” (The Batman), יושקו קודם כל בקולנוע לתקופה של 45 יום ורק לאחר מכן בצפייה ביתית ב-HBO מקס.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בוורנר חתמו על עסקה עם שתי רשתות בתי קולנוע בארה”ב, AMC ו-Regal Cinemas, שתביא לסיום ניסוי הסטרימינג של השנה הנוכחית. עם זאת, לא מדובר בחזרה מלאה לתקופה שלפני הקורונה. ראשית, משך הבלעדיות לקולנוע ירד בצורה משמעותית. בעבר, סרטים נהגו ליהנות מתקופה של בין 75 ל-90 יום באקרנים לפני שהחלו לצוץ בפלטפורמות הסטרימינג השונות. שנית, כעת מדובר על תוכנית המייעדת מלכתחילה את כל סרטי האולפנים להגיע לפלטפורמה אחת הנמצאת ברשותם. כך יוכלו מנויי הפלטפורמה להחליט מראש האם הם מוכנים לוותר על הכרטיסים היקרים ולחכות 6 שבועות לסרט שהם יודעים מראש כי יהיה זמין להם בצפייה ביתית כחלק מהמנוי עליו ממילא משלמים.

בנוסף, בחברת האחים וורנר מדגישים כי עדיין יוקצו 10 סרטים מקוריים בשנה אשר יגיעו ל-HBO מקס באותו יום בו ישוחררו לקולנוע, בדומה לשיטת השחרור הסימולטנית של 2021. שחרור של סרט גדול אחד בחודש יכול להיות מספיק כדי לשכנע את הצרכנים לשמור על המנוי, שכן הוא ממילא עולה פחות מכרטיס יחיד לסרט בקולנוע.

ברשת AMC הגיעו להסכם דומה גם עם אולפנים אחרים, אך עם חלון קטן יותר בין הבלעדיות הקולנועית לעלייה בסטרימינג. עם דיסני ו-פרמאונט חתמו על חלון של 45 יום, בעוד אולפני יוניברסל הקטינו את החלון ל-17 יום בלבד.

נראה כי בהוליווד עדיין מנסים להסתגל ולהבין מהי הדרך הבטוחה ביותר והמשתלמת ביותר לשחרר את סרטיהם. רק השבוע הסרט היקר “יחידת המתאבדים” (The Suicide Squad) נכשל להגיע לצפי מכירת הכרטיסים שיועד לו עם 26.5 מיליון דולר בלבד באקרנים, מה שסימן סופית לאולפנים שהקהל עדיין לא מוכן להסתכן ולשלם יותר בעבור חוויה קולנועית לסרט שזמין גם בבית. מאחר ורוב האולפנים מחזיקים כיום בפלטפורמת סטרימינג משלהם, נראה כי הגבול בין קולנוע לטלוויזיה ימשיך להיטשטש, לפחות לשנים הקרובות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים