סקירה: SanDisk Professional G-DRIVE SSD – כונן SSD עמיד במיוחד למשתמשים מקצועיים

כונן SanDisk Professional G-DRIVE SSD (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

פתרונות אחסון חיצוניים הם חלק חשוב בחיים של רובנו, החל מכונן ה-USB הקטן שאפשר להכניס לכיס ועד כוננים קשיחים וכונני SSD חיצוניים, כאשר אנשי מקצוע העובדים באופן קבוע עם פתרונות אחסון אלו מעדיפים לעבוד עם פתרונות יעודיים דוגמת ה-SanDisk Professional G-DRIVE SSD אותו אנו נבדוק הפעם. הוא מציע המהירות העברת נתונים גבוהה של עד 1050MB/s אך יותר מכך – עמידות מנפילות, מים, אבק ושברים ברמה גבוהה.

כונן ה-G-DRIVE SSD החדש מגיע מסדרת מוצרי ה-SanDisk Professional החדשה של ווסטרן דיגיטל (Western Digital) שאיחדה את מותגי ה-SanDisk ו-G-Technology לקו מוצרים חדש עליו הכריזה במאי השנה. הכונן החדש מגיע כדור ההמשך לכונן ה-G-DRIVE Mobile SSD של G-Technology עם עיצוב זהה, אך עם אפשרת לנפח גדול יותר של 2TB, בנוסף ל-1TB ו-500GB ומהירות העברת נתונים כפולה כמעט של 1050MB/s לעומת 560MB/s בדגם הישן.

בדומה לכלל מוצרי G-Technology הקודמים ו-SanDisk Professional החדשים, הכונן נועד לתת מענה בראש ובראשונה למשתמשים מקצועיים בדרכים הזקוקים לאחסון מידע אמין במיוחד, כאשר הדגם החדש מגיע עם עמידות למים ואבק בתקן IP67, עמידות לנפילות מגובה של 3 מטרים ועמידות בפני שברים בלחץ של עד כ~907 ק”ג. החברה אף שילבה בכונן מנגנון הצפנה מובנה של 256 ביט AES להגנה על המידע באמצעות תוכנה המצורפת לכונן.

כונן SanDisk Professional G-DRIVE SSD (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – SanDisk Professional G-DRIVE SSD

בעוד שכונן ה-G-DRIVE SSD החדש מגיע מסדרת ה-SanDisk Professional, ויזואלית אין הבדל בינו ובין כונן ה-G-DRIVE Mobile SSD הקודם של G-Technology, כאשר בחלק העליון הקדמי של הכונן ניתן למצוא אות G גדולה בגימור מתכתי וחלק. הכונן מגיע בגודל של 95x50x15 מ”מ עם משקל של 90 גרם, כך שלא מדובר על כונן ה-SSD החיצוני הקטן ביותר, אך יש לזכור כי מרבית הגודל שלו נמצא כאן על מנת להגן עליו מפני פגיעות על ידי המשתמשים והטבע.

בעוד שרוב כונן ה-G-DRIVE SSD מכוסה פלסטיק שחור קשיח למדי, החברה שילבה בחלק הקדמי והאחורי שלו פסי איוורור המאפשרים לראות את גוף הקירור של כונן ה-SSD NVMe המסתתר בפנים, אשר נועד לשמור על הכונן קריר גם בזמן שימוש ממושך וכבד. בחלק העליון של הכונן =ניתן למצוא את חיבור ה-USB-C הבודד בתקן USB 3.2 Gen 2, שמגיע ללא מכסה אך שומר על עמידות במים ואבק בתקן IP67, עם צמד ברגי בטיחות למקרה שיהיה צורך לפחות את הכונן, כאשר בחלק התחתון ניתן למצוא נורת LED להצגת פעילות, המאירה בצבע לבן.

מדובר על כונן SSD חיצוני קטן אך “עבה” יחסית לכונני SSD אחרים מבוססי SSD NVMe, דבר המגיע בעיקר לאור העמידות הגבוהה שלו בהשוואה לפתרונות מקבילים.

מבחני ביצועים – SanDisk Professional G-DRIVE SSD

אחרי מבט על כונן ה-G-DRIVE SSD החדש, הגיע הזמן לבחון את הביצועים שלו, כאשר הוא נבדק על נייד GE76 Raider של חברת MSI עם מעבד Core i9-11980HK מסדרת ה-Tiger Lake H של אינטל, דרך חיבור ה-USB-C בתקן USB 3.2 Gen 2 התואם לתקן של כונן ה-G-DRIVE SSD עצמו, במהירות 10Gbps.

שימוש בתוכנת ה-CrystalDiskInfo מגלה כי עם ה-G-DRIVE SSD ווסטרן דיגיטל משתמשת בכונן ה-WD SN550E, גרסה מותאמת של כונן ה-WD Blue SN550 NVMe SSD המיועדת לפתרונות אחסון חיצוניים. הוא מסוגל להגיע למהירות קריאה רציפה של עד 2400MB/s וכתיבה רציפה של עד 1950MB/s, אך במקרה של ה-G-DRIVE SSD החיצוני הוא מוגבל למהירות העברת נתונים של עד 1050MB/s בלבד.

פרטי כונן ה-SanDisk Professional G-DRIVE SSD ב-CrystalDiskInfo

כונן ה-G-DRIVE PRO נבדק באמצעות 3 תוכנות בדיקת ביצועים יעודיות ל-SSD, כאשר במבחן ה-CrystalDiskMark הכונן הצליח להציג מהירות של 982.7MB/s בכתיבה הרציפה ו-1058.48MB/s בקריאה הרציפה, ניקוד של 769 נקודות בבדיקת ה-AS SSD עם כתיבה וקריאה רציפה של עד 918.59MB/s ועד 984.41MB/s, ולבסוף – מהירות כתיבה וקריאה רציפה של עד 909.95MB/s ו-1011.71MB/s בתוכנת ה-ATTO.

בעוד שרק בבדיקה אחת הכונן הגיע ואף עבר את מהירות ה-1050MB/s הרשמית שלו, לא מדובר בסטיה גדולה מדי מהמהירות הרשמית עליה מצהירה החברה, מה שמאפשר העברת מידע מהירה לכונן החיצוני מהמחשב.

חלק נוסף שצריך לעבור עליו, אך קשור פחות לביצועי הכונן הוא הצפנת ה-256bit AES-XTS החומרתית המשולבת בו ומאפשרת למשתמש להצפין את המידע באמצעות תוכנת ה-SandDisk Security של החברה, כאשר לאחר ההגדרה הכונן יוצפן והמידע עליו יהפוך למוגן גם במידה שמשתמשים זרים יצליחו להשיג את הכונן פיזית.

תוכנת ה-SandDisk Security המיועדת להצפנת הכונן

השורה התחתונה – SanDisk Professional G-DRIVE SSD

כאשר רוצים לדבר על כונן ה-G-DRIVE SSD צריך להתחיל בדבר הבסיסי ביותר. לא מדובר על כונן SSD חיצוני המיועד למשתמש הממוצע, אלא בפתרון המיועד למשתמשים מקצועיים, כאשר החברה אף מוכרת אותו מפורמט מראש בפורמט ה-+HFS המיועד לשימוש עם מחשבי המק של אפל מאחר ואחוז גבוהה מהמשתמשים להם מיועד הכונן משתמשים במחשבי מק.

בעוד שכוננים דוגמת ה-SanDisk Extreme PRO Portable SSD V2 אותו בדקנו בעבר מציעים רמת עמידות גבוהה למשתמשים, סדרת ה-SanDisk Professional לוקחת את הנושא צעד אחד קדימה עם היכולת לשרוד נפילות מגובה של 3 מטרים, עמידות למים ואבק בתקן IP67 ויכולת לשרוד לחץ של 900 ק”ג, מה שאומר שלפחות על הנייר – ניתן לדרוס את הכונן עם רכב והוא ימשיך לעבוד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ה-G-DRIVE SSD נועד להיות כלי אחסון חיצוני מקצועי והוא מספק זאת עם מהירות העברת נתונים גבוהה, שאולי יש פתרונות מהירים ממנו ב-WD עצמה, אך לא כאלו המציעים עמידות ברמה דומה, דבר קריטי במיוחד לאנשי מקצוע להם מיועד הכונן.

סדרת כונני ה-G-DRIVE SSD החדשה של SanDisk Professional תהיה זמינה למכירה בארץ בסוף חודש ספטמבר הקרוב, כאשר מחיר כונן ה-G-DRIVE SSD שנבדק בנפח 2TB עומד נכון להרגע בארה”ב על 360 דולר (כ~1159 ש”ח, לפני מיסים).

מה אהבנו?

  • מהירות העברת נתונים גבוהה.
  • עמידות פיזית גבוהה במיוחד.
  • הצפנת AES-XTS 256-bit.
  • חיבור USB 3.2 Gen 2.
  • לד פעילות.
  • אחריות למשך 5 שנים.

ומה לא?

  • מגיע מפורמט מראש ל-+HFS.
  • לא מנצל את מלוא היכולת של כונן ה-SSD המובנה.
  • אין כיסוי לחיבור ה-USB.
  • גדול ויקר יחסית לכונני SSD חיצוניים אחרים.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם. As an Amazon Associate I earn from qualifying purchases.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים