מיקרוסופט: תוכלו להתקין ווינדוס 11 גם אם המחשב שלכם לא עומד בדרישות המינימום

Windows 11 Windows 11

מיקרוסופט (Microsoft) פרסמה עדכון לדרישות המינימום של מערכת ההפעלה ווינדוס 11 עם תמיכה במעבדים נוספים, כאשר היא תאפשר למחשבים שאינם עומדים בדרישות לבצע התקנה נקיה של מערכת ההפעלה החדשה ללא שדרוג רגיל, אך עם מגבלה גדולה בדמות חוסר בעדכוני מערכת.

מערכת הווינדוס 11 שהוכרזה בחודש יוני האחרון, הגיעה בתור אחד העדכונים הגדולים ביותר בסדרת הווינדוס של מיקרוסופט, אך גם כאחד הבעייתיים ביותר עד היום לאור דרישות המינימום של החברה בנושא המעבדים וה-TPM (ר”ת Trusted Platform Module). עבור העדכון למערכת ההפעלה החדשה דרשה מיקרוסופט כי המחשב יגיע עם מעבד Coffee Lake מהדור השמיני של אינטל ומעלה או מעבד ברמה של Ryzen 2000 מהדור השני של AMD ומעלה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עם הפרסום החדש, מיקרוסופט הוסיפה לרשימת המעבדים הנתמכים גם את מעבדי ה-Core X ו-Xeon W של אינטל, וספציפית את מעבד ה-Core 7820HQ שמובנה במחשב ה-Surface Studio 2. החברה גם הפיצה גרסה חדשה לאפליקציית “בדיקת בריאות המחשב” (להורדה) המעודכנת לדרישות החדשות, שמציגה בנוסף הרבה יותר מידע על התאימות והדרישות של המערכת החדשה על המחשב.

תוכנת “בדיקת בריאות מחשב” להתקנת ווינדוס 11

משתמשים שאינם עומדים בדרישות המינימום לביצוע שדרוג המערכת מווינדוס 10 לווינדוס 11 אינם נשארים ללא מענה, כאשר החברה לא תמנע מהם לבצע התקנה ידנית מלאה של ווינדוס 11 על ידי הורדה של קובץ ה-ISO של מערכת ההפעלה החדשה והתקנה שלו על מחשב שאינו עומד בדרישות.

עם זאת, החברה מציינת כי מחשבים שעומדים בדרישות המינימום עובדים ללא בעיות קרנל ב-99.8% מהזמן לפי בדיקות שביצעה, זאת לעומת 52% מהמחשבים שלא עומדים בדרישות. נתונים אלה הובילו אותה להכרזה פחות צפויה, לפיה משתמשים שיתקינו את המערכת החדשה על מחשב שאינו תואם לדרישות הבסיס של ווינדוס 11 לא יזכו לקבל עדכוני מערכת או אבטחה כלל, צעד שצפוי לגרום ללא מעט משתמשים לוותר על הגרסה החדשה.

בעוד שיותר משתמשים יוכלו להתקין את מערכת הווינדוס 11 באמצעות התקנה ידנית ולא דרך שדרוג המערכת המובנה, העובדה כי החברה לא תספק עדכונים נחשבת לבעיה גדולה בעידן בו נושא האבטחה והפרטיות הפכו להיות חשובים מאוד. עם זאת, נותר לראות האם החברה אכן תימנע מלשחרר עדכונים אלו בעתיד כמו שהיא מסרה או שהיא תפיץ עדכונים בצורה חלקית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים