גאדג’טי מסקר: Galaxy Z Fold 3 – בדרך לעתיד עוצרים ב-2021

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

חלפה לה שנה מאז סמסונג הציגה לעולם את ה-Galaxy Z Fold 2, וכשאנחנו בסוף ספטמבר 2021, הרוכשים הראשונים בהזמנה המוקדמת של ה-Galaxy Z Fold 3 בדיוק מקבלים את המכשיר לידיהם, ולאחר שהתרשמנו ממנו מספר שבועות, אנחנו יכולים לסכם בכך שמדובר בסיפור על אומץ. המכשיר המתקפל החדש של סמסונג ממשיך את הצעדים האמיצים שלה בשוק הזה, כשהפעם הוא מביא איתו גם עמידות בפני מים לשולחן לצד מספר שדרוגים נוספים.

מבנה ותצוגה

אם יש קטגוריה בה כל אדם מהקהל מתעניין בה כשהוא שומע על מכשיר מתקפל, זו תהיה קטגוריית המבנה, ואם נהיה ספציפיים יותר – העמידות. בכל זאת, מדובר במכשיר שבכל פעם שתשתמשו בו תקפלו פיזית את המסך בחצי גם בפתיחה וגם בסגירה. על פי סמסונג, המסך הפנימי מגיע עם שכבת הגנה חדשה שחזקה יותר ב-80% לעומת השכבה הקודמת, כשגם הזכוכית שבגב וגם הזכוכית שבחזית במצב סגור שודרגו ל-Gorilla Glass Victus מהדור החדש.

לצד המסכים, סמסונג שדרגה את מבנה האלומיניום ועברה לשימוש ב-Armor Aluminum בציר ובמסגרת, אשר חזק יותר ב-10% בהשוואה לדור הקודם. המבנה העדכני גם עמיד בפני מים בתקן IPX8, כך שכמו כל מכשיר דגל אחר מן השורה, הפעם גם המכשיר המתקפל של סמסונג מסוגל להיכנס אתכם למקלחת, לפחות באופן תיאורטי, ולשרוד צלילה עד לעומק של 1.5 מטרים למשך 30 דקות.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

בשטח, אף אחד מהשיפורים הללו לא מוחשיים, כך שלא תשימו לב אליהם בכלל בשימוש היום-יומי, אלא אם כן אתם משתכשכים במים עם הטלפון על בסיס יומי. בהשוואה לפולד 2, התצוגה הפנימית מרגישה ונראית בדיוק אותו הדבר, כשסימן הקיפול באמצע עדיין נראה לעין כמעט בכל זווית חוץ מבמבט ישיר על התצוגה. תחושת המגע היא עדיין תחושה של מגע בפלסטיק עדין וההשתקפויות עדיין נראות על התצוגה מעט יותר מזכוכית.

כשלעצמן, זוג התצוגות של הגלקסי פולד 3 טובות מאוד, עם בהירות מירבית מעולה גם במסך הפנימי, שבדור הקודם היה זקוק לשיפור. גם הפעם היינו שמחים לקצת יותר בהירות, אך בדור הנוכחי כבר לא מדובר בבעיה. בתצוגה החיצונית ישנו חור מצלמה סטנדרטי, בזמן שבתצוגה הפנימית ישנה מצלמה המתיישבת מתחת לפני התצוגה, ובהשוואה לחור מצלמה סטנדרטי, היא שקופה יותר בכ-50 אחוזים להערכתנו לעומת חור מצלמה ממשי, כך שעדיין ניתן לראות אותה אך לעתים היא נעלמת אל הרקע.

על הנייר, התצוגה הפנימית מגיעה בגודל 7.6 אינץ’, עם פאנל מסוג Dynamic AMOLED 2X, ברזולוציית +QXGA ובפריסה של 2208 על 1768 פיקסלים. צפיפות הפיקסלים עומדת על 374 פיקסלים לאינץ’, כאשר קצב הרענון מסתכם ב-120 הרץ ותומך בהצגת תכנים בתקן +HDR10. התצוגה החיצונית מגיעה בגודל 6.2 אינץ’, עם פאנל מסוג זהה, ברזולוציית +HD ובפריסה של 2268 על 832 פיקסלים. צפיפות הפיקסלים כאן עומדת על 387 פיקסלים לאינץ’, ולעומת הדור הקודם, גם התצוגה הזו מגיעה קצב רענון מהיר של 120 הרץ.

בחזרה לשטח, וכמו שציינו בסקירה של הפולד 2, סמסונג עדיין לא הרחיבה את גודל התצוגה החיצונית של הפולד 3, מה שאומר שעדיין מדובר בתצוגה ארוכה וצרה במיוחד לעומת סמארטפון רגיל, כך שהמקלדת דחוסה ותתכוננו להרבה שגיאות בהקלדה. המסך הפנימי מציג את הבעיה הההפוכה, כשבשימוש בו נקבל שטח עצום למקלדת לעומת סמארטפון רגיל, כך שגם שם היו לנו שגיאות בהתחלה, אך מדובר בעניין של הסתגלות ולא בעניין של חוסר במקום לאצבעות במסך קטן.

השנה סמסונג לא התמקדה במספר הקיפולים שהיא מבטיחה שהפולד יכול לעבור לפני שחיקה, ולדעתנו הדבר נובע מכך שכבר לא מדובר בנקודת מכירה של המכשיר, אלא במאפיין חובה שכולנו מצפים ממכשיר מתקפל בתג מחיר גבוה שכזה. מידותיו של הגלקסי פולד 3 נפרסות לאורך של 158.2 מ”מ, עם רוחב של 67.1 מ”מ במצב סגור ו-128.1 מ”מ במצב פתוח, יחד עם עובי של 6.4 מ”מ במצב פתוח ו-16 מ”מ במצב סגור.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

לעומת המידות שמעידות על מצב נתון אחד, אנחנו רוצים להדגיש כי אפילו שרוחבו של המכשיר במצב סגור עומד על 67.1 מ”מ, זה לא אומר שאם נשווה אותו למכשיר ברוחב של 64.2 מ”מ, כמו האייפון 12 מיני, נוכל לחוות את התצוגה הצרה שלו. התצוגה החיצונית בפולד תופסת שטח קטן באופן משמעותי מרוחבו הכולל של המכשיר לעומת התצוגה במכשיר האייפון 12 מיני, שאף על פי העובדה שהוא צר יותר במבנה הכולל, התצוגה שלו תופסת שטח גדול יותר מהרוחב הזה בהשוואה לפולד.

מנגנון הקיפול בגלקסי פולד 3 עדיין מעולה בדיוק כמו קודמו, כך שנוכל לכוון אותו בכל זווית שנרצה בין 75 ל-115 מעלות, ולמעשה להשתמש בו כחצובה לצילום עצמי או צילום יציב בלילה. גם כאן סמסונג לא שינתה יותר מידי, כשהשינוי היחיד עליו אנחנו יודעים נמצא מתחת למכסה האוטם את האריזה וזה מתבטא בשכבה נוגדת קורוזיה העוטפת את כל החלקים שבמנוע הקיפול כך שיוכלו להמשיך לתפקד כראוי גם בעת מגע עם מים. סורק טביעות האצבע מתיישב במסגרת הימנית של המכשיר, וזה מאפשר פתיחה מהירה של הנעילה עם רמת דיוק גבוהה, אך במידה והיד שלכם רטובה כדאי שתנגבו אותה רגע לפני הניסיון להשתמש בו.

מערך הצילום

גם השנה סמסונג ממשיכה להשתמש בשלושה חיישני 12 מגה פיקסל לגזרה האחורית, מצלמת סלפי בודדת במסך הפנימי ומצלמת סלפי בודדת במסך החיצוני. השינוי מתרחש מאחורי הקלעים, כשסמסונג עוברת להשתמש במערך הצילום האחורי בזכוכית החדשה של קורנינג מסוג Gorilla Glass DX שמשפרת את מעבר האור לרמה של 98% וכוללת גם עמידות גבוהה יותר לשריטות ושברים.

מצלמת הסלפי הפנימית עוברת מחור מצלמה רגיל אל מתחת לפני התצוגה, בזמן שהמצלמה אשר נותרה כפי שהיא בדיוק היא מצלמת הסלפי הממוקמת במסך החיצוני של המכשיר. עקב כך, ניתן לצפות לתוצאות זהות פחות או יותר למערך הצילום שנמצא בגלקסי פולד 2 או בגלקסי S21 הרגיל של סמסונג (לא האולטרה), אשר כולל גם הוא 3 חיישני 12 מגה פיקסל.

החיישן הראשי בחלקו האחורי של המכשיר מגיע ברזולוציית 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.8, זווית צילום של 83 מעלות, ייצוב אופטי מובנה (OIS), תמיכה בפוקוס מהיר בטכנולוגיית ה-Dual Pixel AF וגודל פיקסל של 1.8 מיקרו-מטר. ביצועיו של החיישן בשטח אכן טובים מאוד, עם תמונות שנראות מעולה גם בתנאי תאורה קשים, אך אם יש לכם כמה שניות נוספות כדי להשתמש במצב הלילה, זה לגמרי שווה את ההמתנה. היינו שמחים לראות טווח דינמי רחב יותר, שכן החיישן הציג חוסר בכך בחלק מהתמונות בהן ניתן לראות איזורים שרופים (לבנים לחלוטין).

החיישן המשני במערך מגיע גם הוא ברזולוציית 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2, גודל פיקסלים של 1.12 מיקרו-מטר וזווית צילום רחבה של 123 מעלות. הצבעים בצילום בחיישן הראשי ובחיישן הזה אחידים בדרך כלל, מה שאומר שאם תצלמו תמונות מסצנות זהות בשניהם תוכלו להנות מאחידות מתמשכת, אך גם כאן עדיין היינו שמחים לראות יותר טווח דינמי על מנת להחזיר את הצללים לחיים ואת הפירוט לאיזורים השרופים. צילום בתנאי תאורה קשים מהחיישן הזה מצריך אף יותר את מצב הלילה, וכמובן שאפשר גם בלעדיו, אך מדובר בהבדל דרמטי למדי כדי שלא נדגיש שכדאי לכם להמתין כמה שניות בשבילו.

החיישן השלישי במערך האחורי מאפשר זום אופטי עד פי 2, וזה מגיע ברזולוציה זהה של 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.4, ייצוב אופטי מובנה (OIS), זווית צילום של 45 מעלות, תמיכה בפוקוס אוטומטי (PDAF), גודל פיקסלים של 1.0 מיקרו-מטר וזום דיגיטלי עד פי 10. המצלמה מראה ביצועים טובים מאוד בתנאי אור יום עם פירוט נאה, זאת לעומת תנאי תאורה קשים בהם המכשיר יבחר לא מעט להשתמש בחיתוך מהמצלמה הראשית במקום לעשות שימוש במצלמת הזום עקב ביצועים ירודים. מנגד, אם תשתמשו במצב לילה, המכשיר יחזור להשתמש במצלמת הזום עצמה עקב זמן הצילום הממושך שמאפשר לה לחזור למשחק עם יותר זמן לכניסת אור.

ניתן לצפות בהשוואה של תמונות במצב לילה להלן:

מה-Galaxy Z Fold 3 אפשר לצלם סלפי מ-4 מצלמות שונות (טכנית מ-5, אבל אנחנו מקווים שאתם לא עומדים לצלם סלפי ממצלמת הזום האחורית), מה שאומר שאם אתם חובבי סלפי שרוצים כמה שיותר אופציות, אתם תאהבו את המכשיר הזה. מצלמת הסלפי שבמסך החיצוני מגיעה ברזולוציית 10 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2, וזו היא מצלמת הסלפי המוכרת לכולנו משאר מכשירי הדגל שאינם מתקפלים כיום בשוק, כשהיא מפיקה תוצאות מעולות בתנאי תאורה טובים, עם פירוט מצוין וגווני עור טבעיים, וגם בתנאי תאורה קשים לא תראו אותה מתקשה יותר מידי.

מצלמת הסלפי השנייה שבמסך הפנימי יושבת מתחת למסך עצמו, וככזו, קשה לאור לעבור אליה. מדובר במצלמה ברזולוציית 4 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8, ואפשר לסכם אותה כמצלמה לשיחות וידאו ב-Zoom בלבד. אין סיבה שתשתמשו בה מעבר לכך, כשהאיכות ירודה מאוד בהשוואה לשאר האפשרויות במכשיר וגם אם היא הייתה טובה, אין סיבה הגיונית שתרצו לעשות סלפי במצב פתוח כשאתם צריכים למתוח את כף היד.

3 אופציות נוספות לצילום סלפי נמצאות בגב המכשיר, מהמצלמה הראשית, המצלמה הרחבה ומצלמת הזום (תיאורתית). באופן כללי, צילום סלפי מהמערך האחורי מרגיש מוזר, מה שאומר שאם אתם מצלמים סלפי כמוני מזווית גבוהה, הראש שלכם ייחתך בדרך כלל והעיניים תמיד יסתכלו לכיוון לא ברור. מעבר לפרטים הללו, צילום סלפי מהמצלמה הראשית זה נחמד, בעיקר עקב הטשטוש הטבעי שנוצר ברקע אך החוויה הכוללת פחות מהנה בגלל שצריך להחזיר את המכשיר במצב פתוח.

מצד שני, הטרייד כן שווה כאשר אתם מצלמים סלפי מהמצלמה הרחבה שבמערך האחורי. התמונות יוצאות בזווית סופר רחבה של 123 מעלות מה שנותן תחושה של תמונה מ-GoPro, וכיוצא מכך תוכלו להכניס מספר אנשים לתמונה בלי צורך במישהו שיצלם אתכם.

עט ה-S-Pen

התוספת המרכזית שהגיעה השנה לפולד היא עט הסטיילוס המוכר של סמסונג מסדרת ה-Note, וזה הוא כמובן ה-S-Pen. כבר בשנה שעברה בזמן השימוש בפולד 2 חשבתי כמה חסר לי עט למסך הגדול הזה, והשנה סמסונג אכן סיפקה עט לצד הפולד החדש. הבעיה מתחילה במילה “לצד”. סמסונג לא הטמיעה את העט בתוך המכשיר, או אפילו סיפקה אותו בחינם עם המכשיר, והיא מוכרת אותו בנפרד כאביזר שאפשר לרכוש אם רוצים.

העט צריך להיות חלק בלתי-נפרד מהפולד. למעשה, הוא צריך להיות בתוכו. הגישה של סמסונג בשיווקו כאביזר נפרד שגויה מהבסיס לדעתי, וייתכן כי היא נובעת מכך שסמסונג עדיין לא הצליחה לייצר גרסה של הפולד עם מקום גם לעט, אך האם לשווק אותו לשוק כשרוכשי המכשיר יקבלו אותו בלעדיו זו הדרך? כנראה שלא.

הפונקציונליות של העט בהשוואה לגלקסי נוט עדיין מעולה, מה שאומר שנוכל לצייר על המסך ללא בעיה, לחתום על מסמכים, לכתוב הערות מהירות או לתרגם מילים באמצע כתבה, אך כל עוד העט לא אצלנו ביד כבר מראש, להוציא אותו מהכיסוי הנפרד שלו שנמצא בכיס בכל פעם, הופך את החוויה המהירה לקצת פחות מהירה ויותר מיותרת. (לא הגיע לידנו הכיסוי הייעודי לפולד עם המקום לעט, כך שעליו לא נוכל לספק חוות דעת).

מולטימדיה, ביצועים וחיי סוללה

חלקת המולטימדיה השנה לא השתנתה רבות לעומת השנה הקודמת, מה שאומר שגם השנה אנחנו מקבלים את מצב ה-Flex Mode המוכר לנו מהדור השני של הפולד, אפשרות לפתיחה של עד 8 אפליקציות במקביל על המסך הפנימי, פתיחה מהירה של אפליקציות דרך ה-Edge Panel ושמירת קומבינציות מועדפות בנוסף לתמיכה המתמשכת בגרסה השולחנית האלחוטית של סמסונג הנקראת Samsung DeX.

בהרחבה, מצב ה-Flex Mode מאפשר לנו להשתמש במכשיר כשהוא מונח ב-90 מעלות, כך שאם נשתמש ביוטיוב במצב הזה, תיאור הסרטון ושאר ההצעות מיוטיוב יופיעו בחצי התחתון, בזמן שהסרטון עצמו יופיע בחלקו העליון. בצורה דומה, אם נפתח במצב הזה את המצלמה, כל כפתורי השליטה יופיעו בחלק התחתון, בזמן שהתצוגה המקדימה של התמונה תיקח את החלק העליון של המסך המופיע מולנו.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

חלונית ה-Edge Panel אותה אנחנו שולפים מפינת המסך שומרת לנו אפליקציות מועדפות אותן נוכל לפתוח במהירות בהחלקה מימין לפתיחת החלונית, שם נמצא גם קומבינציות של אפליקציות לפתיחה בלחיצה אחת. פיצ’ר חדש המתווסף השנה מתחבא בתוך ה-Edge Panel עצמו, וזה מאפשר לנו להצמיד את האפליקציות שבפאנל למסך, כך שהן יוצגו תמיד וללא צורך בשליפה של החלונית. אין ספק שזה הוא פיצ’ר חביב במיוחד שמוסיף פונקציונליות למסך הגדול, אך היינו שמחים אם היה אפשר לגלול בתוכו מטה באופן תמידי, כך שאפליקציות שמודבקות גבוה יוכלו להיות נגישות גם ביד אחת.

הרמקולים של ה-Galaxy Z Fold 3 הם רמקולים סטריאופוניים אמיתיים, כך שהמכשיר לא משתמש ברמקול מרכזי בתחתית ואפרכסת שמע, אלא בזוג רמקולים מרכזיים כשהאחד נמצא במסגרת התחתונה והשני במסגרת העליונה. שניהם ביחד מפיקים ווליום גבוה מאוד, אך כזה שיודע לשמור על איזון ולא לצרום באוזן גם בעוצמה המקסימלית. איכות השיחה מעולה משני הצדדים, אבל אם תרצו לבצע שיחה כשהמכשיר פתוח, תצטרכו לשים אותה על רמקול או לסגור אותו ולהשתמש באפרכסת.

בסקירה הקודמת שלנו על הפולד 2, הציקה לנו בעיקר העובדה שאפליקציות לא מותאמות למסך הגדול של הפולד, מה שאומר שאם היינו פותחים את אינסטגרם, היינו צריכים לבחור בין תצוגה מלאה אך מתוחה של כל התוכן כך שכל תמונה תופיע על כל המסך בגודל מוגזם, או לבחור בתצוגה מוקטנת המציגה את האפליקציה רק על חלק מהמסך אך בפורמט רגיל המציג את התוכן באופן תקין כמו בסמארטפון. לצערנו הבעיה עדיין לא נפתרה, ואינסטגרם עדיין מוצגת באופן בוסרי מאוד על המסך הגדול.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

לעומת זאת, אפליקציות כמו TikTok כן נוספו לחבורת האפליקציות המותאמות אשר כוללת כבר אפליקציות פופולריות אחרות כמו Netflix, Chrome, Office, Youtube, Gmail, Spotify ועוד, אך עצם העובדה שאפליקציות כמו WhatsApp, Facebook, Instagram ואחרות עדיין אינן מותאמות, מקשה עלינו להמליץ על המכשיר הזה לכל אדם מן השורה. כמובן שמדובר בתהליך שבסופו כל האפליקציות הפופולריות יתאימו למסך הגדול של הפולד, אבל כל עוד אנחנו לא שם, אנחנו נמשיך להדגיש שהחוויה עדיין לא מוכנה.

מערכת השבבים המפקדת על חטיבת הביצועים היא Snapdragon 888 מבית קוואלקום, המיוצרת בתהליך 5 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות בחלוקה לליבה עוצמתית אחת בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ, 3 ליבות חזקות בתדר מירבי של 2.42 גיגה-הרץ ו-4 ליבות חסכוניות בחשמל בתדר מירבי של 1.8 גיגה-הרץ. יחד איתה, המכשיר מגיע עם 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה מסוג LPDDR5, לצד 256 או 512 גיגה-בייט של נפח אחסון שאינו ניתן להרחבה מסוג UFS 3.1.

הביצועים בפועל מעולים, מה שאומר שלא יצא לנו לחוות שיהוי או עיכוב אפילו לשנייה אחת מהמכשיר. במשחקים כדוגמת PUBG תוכלו לשחק על ההגדרות הגבוהות ביותר ללא בעיה עם קצב פריימים גבוה ויציב, ואין ספק כי חווית המשחק על מסך בגודל של כמעט 8 אינץ’ היא הרבה יותר מהנה מחווית המשחק על סמארטפון סטנדרטי. המכשיר לא התחמם בצורה חריגה גם במהלך משחק, אך כן הפך להיות מעט חמים יותר מהרגיל.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

חיי הסוללה של הפולד 3 טובים, ואף היינו אומרים מעולים אם מתייחסים לכך שמדובר בזוג מסכים בגדלי 6 אינץ’ ומעלה הפועלים באופן רציף. עם זאת, במידה ולא מתייחסים לכך שמדובר בזוג מסכים גדולים ומשווים לסמארטפון דגל כיום, חיי הסוללה פשוט טובים, ולא מעולים. בשימוש שלנו הגענו לממוצע של 4 עד 5 שעות מסך באופן יום-יומי, מה שאומר שאפשר להעביר עם הפולד יום עבודה ולסמוך עליו, אך אם אתם משתמשים כבדים כנראה שתצטרכו טעינה כבר באיזור 18:00-19:00.

הסוללה הדואגת לכך מאחורי הקלעים מגיעה בקיבולת של 4400 מיליאמפר/שעה, כשהיא נטענת דרך מחבר מסוג USB Type-C בהספק של 25 וואט באופן חוטי ובהספק של 11 וואט באופן אלחוטי. המכשיר תומך גם בטעינת סמארטפונים ואביזרים אחרים בהספק של 4.5 וואט, כך שתוכלו להשתמש בו גם כמטען נייד בעת הצורך. את הסוללה הזו הצלחנו להקפיץ מ-1% ל-100% תוך כשעה וחצי, שזה הוא זמן ממוצע לגמרי ולא כזה שהיינו מגדירים כמהיר ב-2021.

את טבלת הטעינה המלאה ניתן למצוא להלן:

זמןאחוזיםפער זמן
20:321 אחוזים-
20:3610 אחוזים4 דקות (סה"כ 4 דקות)
20:4320 אחוזים7 דקות (סה"כ 11 דקות)
20:5430 אחוזים11 דקות (סה"כ 22 דקות)
21:0440 אחוזים10 דקות (סה"כ 32 דקות)
21:1550 אחוזים11 דקות (סה"כ 43 דקות)
21:2360 אחוזים8 דקות (סה"כ 51 דקות)
21:3170 אחוזים8 דקות (סה"כ 59 דקות)
21:4080 אחוזים9 דקות (סה"כ שעה ו-8 דקות)
21:5590 אחוזים15 דקות (סה"כ שעה ו-23 דקות)
22:11100 אחוזים16 דקות (סה"כ שעה ו-39 דקות)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy Z Fold 3 5G

המכשיר המתקפל השלישי של סמסונג בסדרת הפולד מציג לנו מספר שדרוגים לעומת גרסתו הקודמת, אך לא כאלו שגרמו לנו לצאת מגדרנו ולהגדיר אותם כשינויים משמעותיים ודרסטיים כמו השינויים שהגיעו מהגרסה הראשונה לשנייה. השינויים ב-Galaxy Z Fold 3 מה-Galaxy Z Fold 2 הם יותר שינויים קטנים וכיוונונים, שאם יגיעו אל הפולד 2 בעדכון תוכנה, יהפכו את השדרוג לפולד 3 לכמעט מיותר לגמרי.

על הנייר, רשימת השדרוגים הגדולה יותר כוללת עמידות בפני מים, תמיכה בעט ה-S-Pen, מבנה עמיד יותר ומצלמה מתחת לפני התצוגה. האם כל אלו הופכים את הגלקסי פולד 3 למכשיר שאפשר להכניס כבר אל המיינסטרים כמו ה-Galaxy Z Flip 3? אפשר לומר שעדיין לא.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

סמסונג עדיין צריכה להרחיב את המסך החיצוני כדי שיאפשר הקלדה נוחה, להפוך את המסך הפנימי לעמיד יותר, להטמיע גרסה משופרת של מצלמת הסלפי הפנימית, ולפתור את בעיית האבק של המכשיר כדי להציע עמידות גם בפני מים וגם בפני אבק בגרסה הבאה. עם זאת, כל עוד סמסונג גובה תג מחיר של כ-6300 שקלים על ה-Galaxy Z Fold 3, היא צריכה לספק מערך צילום שלא נופל ממכשירים כדוגמת ה-Galaxy S21 Ultra ולא להציע פשרה בגלל שהמכשיר מתקפל. כשלכך אנחנו מקווים בגרסה הבאה של הפולד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מנגד, אני חושב שאם אסיים את הסקירה על הפולד בתו רע אני אעשה איתו אי-צדק. בפועל, מדובר בסיפור מרתק על אומץ והחלטות מסקרנות מצידה של סמסונג, כשהיא בוחרת להציג את החדשנות הטכנולוגית המאפיינת אותה לעומת חברות שבוחרות ללכת על בטוח ומשאירות אותנו מאחור כדי להימנע מסיכונים.

למי המכשיר הזה מיועד? לאלו מכם המחפשים להתנסות בחוויה מתקפלת שתישאר איתנו עוד זמן רב בעתיד ותבשיל מדור לדור. האם כדאי לרכוש את הפולד 3 עכשיו בתג המחיר הנוכחי? כנראה שלא. האם הוא שווה מחיר של כ-1000 שקלים פחות או רכישה באילת? כנראה שכן, אך שוב, רק לאלו המחפשים להתנסות בחוויה מתקפלת שמציעה דברים שונים לגמרי משימוש בסמארטפון רגיל כמו רמקולים עוצמתיים, צפייה בתכנים על מסך גדול והיכרות עם 2 סוגי מכשירים ששולבו לאחד.

לרכישה >> לחצו כאן

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
8.6
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חווית מולטימדיה מעולה
  • עמידות במים
  • תמיכה ב-S-Pen
מה פחות אהבנו
  • העט לא מגיע עם המכשיר
  • עדיין אין עמידות באבק
  • חוסר באפליקציות מותאמות

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 6350 שקלים
  • שוק פתוח: 6320 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים