גאדג’טי מסקר: Sonos Beam Gen 2 – עם שמע היקפי דרך Dolby Atmos

רמקול Sonos Beam Gen2 (צילום: רונן מנדזיצקי) רמקול Sonos Beam Gen2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

כשלוש שנים עברו מאז השיקה חברת סונוס את רמקול ה-Sonos Beam, ולאחרונה הוצג הדור החדש של מקרן הקול, המגיע בעיצוב דומה ויחד עם תמיכה ב-Dolby Atmos לשמע היקפי, חיבור NFC מהיר ותמיכה באיכות אודיו גבוהה עבור שירותי מוסיקה. ה-Sonos Beam Gen 2 נחת על שידת הטלוויזיה שלי בסמוך להשקה הבינלאומית, אך ראוי לציין כי עוד ב-2019 רכשתי את הדגם הראשון בסדרה לשימוש עצמי.

Sonos Beam Gen 2 – העיצוב

כשמדובר במוצרים חדשים, בטח ובטח מחברות שמקפידות על צד העיצוב, מעט מאכזב לא לקבל משהו חדש. העיצוב של ה-Beam המקורי עדיין קוסם לי – הוא קטן וקומפקטי ונראה טוב על שידת הטלוויזיה, אבל כששמעתי שמדובר על דור חדש, חשבתי שאולי אזכה לראות שינויים מרחיקי לכת גם בצד העיצוב.

ב-Sonos מסתירים את החיבורים בתוך תיבה קטנה במרכז גב הרמקול, מה שעוזר לשמור על סביבה נקייה מחוטים הנראים לעין מעל שידת הטלוויזיה. בגב הרמקול ניתן למצוא חיבור HDMI לטלוויזיה (דרך eARC), חיבור רשת מלא, כפתור קישור והפעלה ואת שקע החשמל. כפתורי השליטה ממוקמים בחלקו העליון של הרמקול ומגיעים בצבע התואם לזה של הרמקול, כך שהם לא מפריעים לעיצוב. ניתן למצוא זוג כפתורי מגע לשליטה בווליום וכפתור להפעלה ועצירה של מוסיקה המתנגנת, אך לפחות עבורי אוכל לומר כי את החלק הארי של העבודה עם הרמקול ביצעתי באמצעות האפליקציה של החברה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הפעלה ראשונית ושימוש שוטף

החיבור באמצעות NFC ככל הנראה היה עבורי התוספת המשמעותית ביותר בהפעלה הראשונה של הרמקול. מאחר וכבר יש לי חשבון באתר סונוס וגם רמקולים של החברה הפועלים בבית, כל שנדרש הוא להיכנס לאפליקציה ולהוסיף את הרמקול הנוסף על ידי הצמדת הטלפון לרמקול. אם מדובר ברמקול ראשון של החברה, הפעולה מתבצעת באופן דומה, אך יהיה עליכם לעבור עוד כמה הגדרות בדרך, בעיקרן חיבור הרמקול לרשת ה-WiFi הביתית, עליה מושתתים כל חיבורי הרמקולים של סונוס (אולי פרט לרמקולים תומכי הבלוטות’, שגם הם תומכים ב-WiFi).

הגדרה נוספת שיכולה לשפר את הדרך בה הרמקול עובד היא ה-Trueplay, פונקציה שתבקש מכם לנוע בחדר בו נמצא הרמקול עם מכשיר iOS (לא עובד באנדרואיד) כדי לדגום את השמע הבוקע מהרמקול בכל נקודה בו, ודרך כך לשפר את שליחת הצלילים לאיזורים השונים בחדר.

תוכלו לקרוא בהרחבה על האקוסיסטם של Sonos כחלק מהסקירה שפרסנו בעבר בגאדג’טי – לחצו כאן למעבר.

דרך האפליקציה ניתן לחבר לרמקול גם מגוון רחב של שירותי רדיו ומוסיקה, בהם ישנו הרדיו שבנתה Sonos במיוחד לתוך האפליקציה, זה מציע מגוון גדול מאוד של תכני מוסיקה בחינם, אך תוכלו להתחבר גם לשירות הזרמת המוסיקה המוכרים כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק, יוטיוב מיוזיק ואחרים.

מבנה הרמקולים ואיכות השמע

רמקול ה-Sonos Beam Gen 2 משתמש ב-5 מגברי Class-D להפעלה של 5 דרייברים מובנים (במקום 3 בדור הראשון), בהם טוויטר מרכזי, ארבעה וופרי ביניים (Midwoofer) ו-3 רדיאטורים פסיביים. הוא גם מגיע עם חיבור תומך HDMI eARC שלא היה קיים בדור הקודם ומאפשר העברת נתונים בקצב מהיר יותר, מה שמאפשר את התמיכה ב-Dolby Atmos וגם האזנה למוסיקה באיכות גבוהה.

רמקול Sonos Beam Gen2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
רמקול Sonos Beam Gen2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בכל הנוגע ל-Dolby Atmos אוכל לומר שהיא מורגשת בעיקר בחדרים גדולים יותר. את ה-Beam Gen 2 מיקמתי גם בחדר וגם בסלון הגדול יותר לצורכי הבדיקה ולא הרגשתי ביתרונות השמע ההיקפי של טכנולוגיית ה-Dolby Atmos בחדר, אך בסלון יכולתי להבחין בצלילים שהגיעו מכיוונים שונים ולעיתים גם מלמעלה – אפקט יפה שמוסיף לא מעט ודי מרשים עבור שימוש ברמקול בודד. אוסיף גם כי זוג רמקולים נוספים מדגם One SL של החברה מספקים צלילים היקפיים מרשימים יותר בשילוב ה-Beam מהדור הראשון, בהשוואה למה שה-Gen 2 מספק עם התמיכה ב-Dolby Atmos, אבל כמובן שקיימים הבדלים משמעותיים במחיר בין הבחירות השונות (כל רמקול One SL עולה בארץ כ-800 ש”ח).

עוצמת השמע של הרמקול מאוד מרשימה וגם סרטי אקשן עתירי בסים וגם מוסיקה נשמעים דרכו היטב. הצלחתי להבחין ביתרון בדור השני של הרמקול בצד הבסים, את זה ניתן לייחס לתוספת הדרייברים הקדמיים שנוספו לרמקול מהדור החדש, והבחנתי גם בדגש מוגבר על צלילים עדינים יותר בשירים, עליהם יש דגש קטן יותר בדור הראשון של הרמקול.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Sonos Beam Gen 2

ב-Sonos ביצעו כיוונונים נחוצים על גבי הדור הראשון של רמקול ה-Beam כדי לשפר את המצב הקיים, שהיה, ועדיין נתפס בעיני כטוב מאוד. הרמקול החדש מקבל תמיכה ב-Dolby Atmos לשמע היקפי, מגיע עם שיפורים במבנה הרמקולים הקדמיים שמספקים טווח דינמי רחב יותר ומשפרים את עוצמת הבסים בשימוש ברמקול בודד. קיים בו גם חיבור eARC חדש ותמיכה ב-NFC שעוזרת לחיבור מהיר של מכשירים, ובעזרת האפליקציה שבנתה החברה ניתן לבצע כמעט כל התאמה שתרצו לבצע ברמקול, וגם להתחבר לשירותי מוסיקה להפעלת שירים ורשימות השמעה בקלות. הייתי שמח לראות שינויים גם בצד העיצוב וכמובן שתמיכה בעוזרות הקוליות מתבקשת גם היא, אך זו אינה זמינה בישראל.

במחיר של 1,799 ש”ח ברשת באג לא מדובר במוצר זול, אך זהו מקרן הקול הזול ביותר של החברה, זאת בזמן שמקרן הקול מסדרת הפרימיום ARC עולה צפונה מ-3,000 ש”ח, כשהוא מציע את חווית הצלילים ההיקפיים בהישען על טכנולוגיית Dolby Atmos גם בלי להשקיע עוד מאות שקלים עבור זוג רמקולים היקפיים.

מה אהבנו?

  • צלילים נקיים ומדוייקים עם בסים מודגשים יותר
  • תמיכה ב-Dolby Atmos ו-Trueplay (עם מכשירי iOS בלבד)
  • הגדרה ראשונית פשוטה יחד עם תמיכה ב-NFC
  • אפליקציה עשירה בתכונות, פשוטה לשימוש ומציעה חיבור לשירותי מוסיקה כמו ספוטיפיי ו-Apple Music
  • יכולת שדרוג מערכת השמע הביתית באופן מדורג

ומה לא?

  • ללא שינויים בצד העיצוב
  • Trueplay לא ניתנת להגדרה עם מכשירי אנדרואיד, רק iOS
  • חוסר תמיכהבהפעלה דרך העוזרות הקוליות בישראל


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים