וואטסאפ תאפשר שליטה טובה יותר על התוכן אותו מגבים לענן

אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

וואטסאפ (WhatsApp) מתכננת לשדרג באופן ניכר את יכולות הגיבוי של האפליקציה לענן, כאשר צילום מסך שמציג אתר WABetaInfo מראה אפשרות בחירה רחבה הרבה יותר לתוכן אותו אפשר יהיה לגבות, בהשוואה לאפשרות הקיימת המאפשרת לבטל רק את גיבוי סרטוני הוידאו לענן בוואטסאפ.

אירוע הקריסה של פייסבוק ב-4 באוקטובר ויחד איתו גם זה של וואטסאפ, הוכיח לכולנו שוב כמה אנו תלויים באפליקציית ההודעות הפופולרית, המשמשת רבים מאיתנו לא רק לניהול שיחות בין חברים או משפחה אלא אף לניהול עסקים. ובעוד שזמינות השירות היא דבר חשוב, לא פחות חשובה היכולת שלנו לגבות תוכן ההודעות בוואטסאפ למקום בטוח יותר בענן, גיבוי שגם מקבל שדרוג בדמות הצפנה מקצה לקצה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נכון להיום, משתמשים באנדרואיד וב-iOS מגבים את הנתונים שלהם לענן של גוגל או אפל, בהתאמה, כאשר השליטה היחידה שקיימת עבורם היא האם לגבות גם את הסרטונים שלהם מוואטסאפ או לא. עכשיו נראה כי וואטסאפ תרחיב מאוד את יכולת הבחירה שלנו בתוכן אותו אנו רוצים לגבות, החל מההודעות עצמן, הגדרות משתמש, תמונות, אודיו, וידאו, מסמכים וקבצי מדיה אחרים. זה שינוי שיאפשר למשתמשים לבחור רק את המידע שהם באמת צריכים ולהקטין על ידי כך באופן ניכר את גודל הגיבוי ואת הזמן הדרוש לגבות אותו.

אפשרויות גיבוי חדשות בוואטסאפ (מקור wabetainfo)

כמו בכל פיצ’ר בטא עליו עובדת וואטסאפ, לא ידוע מתי החברה תשלב אותו בצורה מלאה בגרסה הרגילה ולכלל המשתמשים. 

ככל שוואטסאפ והשיחות בו חשובות לכם יותר, כך מומלץ לגבות באופן תדיר יותר ולוודא שאכן יש גיבוי. עם גיבוי של יותר ויותר קבצים, בהם קבצי מדיה כבדים, נוצר מצב בו לא תמיד הכל מתגבה עד הסוף או שהגיבוי אורך זמן רב, מה שיכול לגרום לפערים בגיבויים ואובדן מידע שיכול להיות חשוב או אפילו קריטי לאנשים מסויימים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים