הדלפה: מעבדי Alder Lake מהדור ה-12 של אינטל יוכרזו ב-27 באוקטובר

מעבדי ה-Alder Lake (מקור אינטל)

חברת אינטל (Intel) צפויה להכריז רשמית על מעבדי ה-Alder Lake ההיברידיים מהדור ה-12 בשבוע הבא, ב-27 באוקטובר, עם הכרזה על שלושת מעבדי ה-Core i הראשונים מהסדרה החדשה שיגיעו עם עד 16 ליבות בתצורה של 8 ליבות חזקות ו-8 ליבות יעילות, עם צפי מכירה החל מה-4 בנובמבר, כך לפי הדלפה חדשה.

בעוד שאינטל עדיין לא הכריזה רשמית על מעבדי ה-Alder Lake ההיברידיים שיחליפו את מעבדי ה-Rocket Lake מהדור ה-11 הנוכחי, החברה שיתפה לא מעט מידע על דור המעבדים הבא שיהיה “השינוי הגדול ביותר בארכיטקטורת המחשוב שלה מזה דורות”.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מעבדי ה-Alder Lake החדשים יגיעו בייצור ה-Intel 7 החדש של החברה, כאשר בניגוד לדורות קודמים הם ישתמשו בתצורה היברידית המשלבת ליבות Golden Cove חזקות וליבות Gracemont יעילות במעבד אחד, זאת בנוסף לליבה גרפית הכוללת עד 32 יחידות עיבוד גרפיות (EU).

מבנה ליבות מעבדי ה-Alder Lake (מקור אינטל)

בעוד שידענו באיזה מבנה יגיעו מעבדי ה-Alder Lake הבאים של אינטל, תאריך ההכרזה וההשקה שלהם לא היה ידוע לנו, לפחות עד להדלפה החדשה שחשפה כי ששת מעבדי ה-Alder Lake הראשונים צפויים להיות מוכרזים ב-27 באוקטובר ומושקים ב-4 בנובמבר, כאשר הם יכללו את מעבדי ה:

  • Core i9-12900K/KF – תצורה של 16 ליבות עם 24 נימים הכוללת 8 ליבות Golden Cove חזקות עם ריבוי נימים ו-8 ליבות Gracemont יעילות ללא ריבוי נימים.
  • Core i7-12700K/KF – תצורה של 12 ליבות עם 20 נימים הכוללת 8 ליבות Golden Cove חזקות עם ריבוי נימים ו-4 ליבות Gracemont יעילות ללא ריבוי נימים.
  • Core i5-12600K/KF – תצורה של 10 ליבות עם 16 נימים הכוללת 6 ליבות Golden Cove חזקות עם ריבוי נימים ו-4 ליבות Gracemont יעילות ללא ריבוי נימים.

עם תצורת 8+8 בדגמי ה-Core i9, תצורת 8+4 ב-Core i7 ותצורת 6+4 במעבדי ה-Core i5, בדומה לדורות מעבדים קודמים, דגמי ה-K של אינטל יגיעו עם מכפלה פתוחה להמהרה (אוברקלוקינג) ואילו דגמי ה-KF שיהיו זהים להם בגדול יגיעו ללא ליבה גרפית מובנית.

צפי ההכרזה החדש למעבדי ה-Alder Lake (מקור wccftech)

בעוד שהצפי הנוכחי מדבר על הכרזה ב-27 באוקטובר, יש לזכור כי מדובר על הדלפה בלבד בשלב הנוכחי ולא במידע רשמי וסופי של אינטל, אותו נקבל במידה והמידע נכון בשבוע הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים