פייסבוק מחלקת בונוסים ליוצרי תוכן ומאפשרת להתחמק מתשלום עמלה לאפל

פייסבוק צילום: רונן מנדזיצקי

חברת פייסבוק (Facebook) הכריזה על תוכנית בונוסים ליוצרי תוכן ברשת החברתית, במסגרתה יקבלו תשלום של 5 עד 10 דולר לכל מנוי חדש שיצטרף אליהם עד סוף 2021, כאשר בנוסף החברה מציעה אפשרות לתשלום ישיר דרך קישור יעודי שיאפשר לעקוף את תשלום העמלות של אפל וגוגל העומדות בין 15-30 אחוזים.

תוכנית ה-Subscriptions של פייסבוק נוצרה ביוני 2020 כפתרון שנועד לאפשר ליוצרי תוכן להרוויח כסף מהתכנים אותם הם מעלים ברשת החברתית. עכשיו החברה מנסה להמריץ יוצרי תוכן עם בונוסים של 5 עד 10 דולר לכל מנוי שיצטרף עד סוף 2021 ועד גבול של 10,000 דולר, כאשר התוכנית זמינה ב-27 מדינות שונות, אך לא בישראל.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הבשורה הגדולה יותר היא האפשרות לקישור לתשלום ישיר דרך שירות ה-Facebook Pay של החברה, במקום תשלום דרך אפל או גוגל, הגובות עמלה של 15%-30% על התשלום, כאשר פייסבוק עצמה תוותר על כל העמלות שיקבלו דרכה היוצרים עד 2023 לכל הפחות, מה שאומר שיוצרי התוכן יקבלו 100% מהכסף אותו משלמים המנויים שלהם.

תוכנית הבונוסים למנויים של פייסבוק (מקור פייסבוק)

הקרב על ליבם של מפתחים האפליקציות והמשחקים, כמו גם יוצרי התוכן, תפס תאוצה בשנה האחרונה, עת החלו הרשויות בארה”ב ובמדינות נוספות לבחון את המדיניות של גוגל, אפל וחברות נוספות בכל הנוגע לניהול התשלומים בתוך אפליקציות ושירותים. אם בעבר נדרשו מפתחים לשלם לחברות המארחות את המשחקים והאפליקציות בחנויות נתח של עד 30%, כיום פונות החנויות להפחתת המעלות לכיוון 15% ומטה, כאשר רק לאחרונה נדרשה אפל לאפשר למפתחים להשתמש בחלופות תשלום חיצוניות כחלק מהחלטה במשפט שלה מול חברת Epic, אם כי רק בדרך של קישור לשירות חיצוני ולא כאפשרות מובנה בתוך חנות האפליקציות.

הצעד החדש של פייסבוק מצליח לעקוף את מגבלת התשלומים של אפל על ידי מתן אפשרות ליוצרי תוכן ליצור קישורים אישיים לתשלום, מה שעוקף את מגבלת התשלומים של אפל מבלי להפר את הסכם המשתמש של פייסבוק מול החברה.

בסופו של דבר, גם תוכנית הבונוסים החדשה וגם פתרון התשלומים החדש של פייסבוק ליוצרי התוכן, שמאפשר להם לקבל 100% מהכסף ללא עמלות לפחות עד סוף 2023, מגיע על מנת לחזק את קהילת יוצרי התוכן בפייסבוק, כאשר על הדרך הוא מצליח לעצבן את אפל ולמנוע מהם את העמלה על התשלום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים