מיקרוסופט רוצה שתשתמשו בדפדפן ה-Edge שלה גם אם אתם לא מעוניינים

Windows 11 Windows 11

מיקרוסופט מעדיפה שתשתמשו ב-Microsoft Edge כדפדפן הראשי שלכם גם אם אינכם מעוניינים בכך, ובמיוחד על מערכת הווינדוס 11 החדשה שלה. שינוי חדש שנוסף למערכת ההפעלה מונע ממשתמשים לנתב מחדש של קישורים מובנים במערכת ההפעלה מדפדפן ה-Edge אל דפדפני אינטרנט חלופיים אותם בחרו המשתמשים כברירת המחדל שלהם.

בתחילת 2020 מיקרוסופט השיקה את דפדפן ה-Microsoft Edge מבוסס הכרומיום של החברה כדפדפן האינטרנט החדש ששולב במערכות ההווינדוס 10 ו-ווינדוס 11. אחרי כשנתיים הדפדפן הצליח לתפוס את המקום השני בשוק דפדפני האינטרנט, אם כי נתח השוק שלו עומד היום על 7.75% בלבד, לעומת 69.28% בהם מחזיק דפדפן הכרום של גוגל ו-7.48% של דפדפן פיירפוקס.

עם זאת, ההצלחה של דפדפן ה-Edge נעוצה בחלקה מהעובדה כי מיקרוסופט “דוחפת בכוח” את השימוש בדפדפן על המשתמשים על אף היכולת שלהם לבחור את הדפדפן אותו הם רוצים. כדי לעשות זאת, מיקרוסופט שילבה במערכת ההפעלה קישורים בתצורת //:microsoft-edge במקום קישורי //:https, מה שגורם לפתיחה של דפדפן ה-Edge בלי קשר להעדפת המשתמשים.

דפדפן Microsoft Edge

כאן נכנסו פתרונות צד ג’ לא רשמיית דוגמת תוכנת ה-EdgeDeflector, שאפשרה למשתמשים למנוע את פתיחת דפדפן האדג’ של מיקרוסופט גם בקישורים היעודיים בהם משתמשת החברה ולהשתמש בדפדפן המועדף עליהם. בעוד שמיקרוסופט מאפשרת רשמית למשתמשים להשתמש בכל דפדפן שהם יבחרו, החברה לא אהבה את השימוש ב-EdgeDeflector ובתוכנות דומות ולכן היא חסמה את היכולת להשתמש בהן החל מגרסה 22483 ו-22494 של ווינדוס 11, מה שיגרום לכך שחלק מהקישורים המובנים במערכת עדיין יפתחו בדפדפן ה-Edge של החברה.

היכולת של משתמשים לבחור באיזה דפדפן אינטרנט הם רוצים להשתמש היא דבר שנשמע בסיסי לגמרי בעבור רובנו, אך זהו תחום שגרם ללא מעט בעיות בעבר בעבור מיקרוספט, שבעבר דחפה לשימוש בדפדפן האקספלורר שלה ועכשיו בדפדפן ה-Edge, כאשר היכולת לבחור דפדפן ברירת מחדל במערכת הווינדוס 11 הפכה להיות מסובכת בצורה לא נחוצה. החסימה של פתרונות כמו ה-EdgeDeflector היא צעד אחד יותר מדי בעבור החברה, שמצד אחד מפרסמת כי היא נותנת למשתמשים זכות בחירה ומצד שני מונעת אותה מהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים