אנבידיה מציגה עדכון לטכנולוגיית שיפור ביצועי הגיימינג שלה

אנבידיה מציגה את ה-DLSS 2.3 (מקור אנבידיה)

אנבידיה (NVIDIA) משיקה את DLSS 2.3, הגרסה העדכנית לטכנולוגיית ה-Deep Learning Super-Sampling המאפשרת לשפר את ביצועי המשחקים על ידי שימוש בלמידה עמוקה. בנוסף, החברה הכריזה על הפיכתה של טכנולוגיית ה-NVIDIA Image Scaling המיועדת לשיפור הביצועים באמצעות Spatial Upscaling לפרויקט קוד פתוח, מה שיאפשר להשתמש בה גם בכרטיסי המסך של חברות מתחרות, כאשר לטענתה מדובר בטכנולוגיה העדיפה על FSR ו-XeSS של המתחרות AMD ואינטל.

טכנולוגיית ה-DLSS שהושקה ב-2018 על ידי אנבידיה נועדה לשפר את ביצועי המשחקים על ידי רנדור שלהם ברזולוציה נמוכה יותר והגדלת התמונה הסופית אותה רואה המשתמש, כאשר בניגוד לטכנולוגיה המסורתית של Spatial Upscaling, היא מספקת איכות תמונה גבוהה יותר על ידי שימוש בלמידה עמוקה על מנת למנוע פגיעה מורגשת באיכות התמונה.

טכנולוגיית ה-DLSS 2.3 מגיעה כעדכון גרסה ל-DLSS 2.0, עם אלגוריתם המשתמש בצורה חכמה יותר בווקטור התנועה (motion vectors) במשחקים על מנת להציע שיפור באיכות התמונה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

רשימת המשחקים התומכים ב-DLSS 2.3 החדש:

  • Baldur’s Gate 3
  • Bright Memory: Infinite
  • Crysis 2 Remastered
  • Crysis 3 Remastered
  • Cyberpunk 2077
  • Deathloop
  • DOOM Eternal
  • Grand Theft Auto III – Definitive Edition
  • Grand Theft Auto: San Andreas – Definitive Edition
  • Grand Theft Auto: Vice City – Definitive Edition
  • Jurassic World Evolution 2
  • Marvel’s Guardians of the Galaxy
  • Rise of the Tomb Raider
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Sword & Fairy 7
  • Farming Simulator 22 (כשיושק ב-22.11)

טכנולוגיית ה-NVIDIA Image Scaling

בעוד ש-DLSS 2.3 משפר את ביצועי הגיימינג, הבשורה הגדולה באמת בהכרזה החדשה נוגעת ל-Nvidia Image Scaling (להלן NIS), טכנולוגיית שיפור הביצועים הנוספת של אנבידה שמתבססת על spatial upscaler לשיפור הביצועים, שנועדה להתחרות בטכנולוגיית ה-FSR (ר”ת FidelityFX Super Resolution) של AMD ו-XeSS (ר”ת Xe Super Sampling) של אינטל.

בדומה ל-FSR ו-XeSS, טכנולוגיית ה-NIS מבוססת ה-spatial upscaler. מדובר בטכנולוגיה ותיקה יותר של החברה לשיפור הביצועים במשחקים עם רנדור ברזולוציה נמוכה והגדלה שלה באופן מלאכותי, אך ללא שיפור באיכות בדומה לזה שמציעה טכנולוגיית ה-DLSS.

טכנולוגיית ה-NIS (מקור אנבידיה)

בעוד שטכנולוגיית ה-NIS הייתה קיימת גם קודם לכן, אנבידיה “החביאה” אותה תחת הגדרות הדרייברים שלה, דבר שישתנה עם דרייבר ה-GeForce Game Ready העדכני, שישלב יכולת הפעלה נוחה ופשוטה ל-NIS בין 4 רמות שונות של שיפור התמונה.

הדבר הפחות שגרתי בהכרזה הנוכחית נוגע להחלטתה של אנבידה להפוך את ה-NIS לטכנולוגיית קוד פתוח (GitHub) על מנת שכל המפתחים יוכלו להשתמש בה, באופן דומה לטכנולוגיית ה-FSR של AMD. בדרך זו, תוכל הטכנולוגיה לפעול על כל כרטיס מסך, כאשר לטענת אנבידיה טכנולוגיית ה-NIS מציגה ביצועים טובים יותר בהשוואה ל-FSR.

הפעלה פשוטה של ה-NIS דרך ממשק ה-GeForce Experience (מקור אנבידיה)

עם הפיכתה של NIS לטכנולוגיה בקוד פתוח, אנבידיה החליטה להציג גם את ICAT (ר”ת Image Comparison & Analysis Tool), כלי יעודי להשוואה בין וידאו ותמונות בצורה פשוטה ונוחה לעד 4 מקורות שונים. כלי זה מאפשר לראות את ההבדל בין טכנולוגיות ה-DLSS, NIS ו-FSR לעומת הרנדור המקורי ברזולוציה גבוהה. (ICAT הורדה).

השוואת רזולוציית 4K אמיתית לטכנולוגיות ה-FSR, NIS ו-DLSS ב-4K (מקור אנבידיה)

למרות הדגש על DLSS 2.3, הבשורה הגדולה היא טכנולוגיית ה-NIS של אנבידה, שתהיה זמינה לכל כרטיסי המסך בדיוק כמו ה-FSR של AMD, כאשר לפחות לפי המספרים הרשמיים של אנבידיה, היא מצליחה להציג תוצאות טובות יותר מכל טכנולוגיית Spatial Upscaling מתחרה. על מנת להוכיח זאת, החברה מציעה למשתמשים את כלי ה-ICAT להשוואת האיכות בין הפתרונות השונים.

השוואת מפרטים