שירות C2 Backup של Synology יעזור לכם לגבות את המחשב בקלות

Synolgoy C2 Backup

הכתבה בחסות Synology

סינולוג’י (Synology), המוכרת בעיקר מתחום פתרונות האחסון מבוססי הרשת, מציעה בנוסף לפתרונות האחסון המקומיים שלה גם סט כלים בענן החברה תחת השם Synology C2. חבילת כלים זו כוללת את מנהל הסיסמאות המאובטח והחינמי C2 Password, סקירה של זה נפרסם בקרוב, שירות האחסון בענן C2 Storage המיועד לשמש כגיבוי ואחסון יעודי למשתמשי ה-NAS שלה, ולבסוף ה-C2 Backup, שירות גיבוי הענן של החברה אותו אנו בוחנים הפעם.

הדבר הראשון עליו חייבים לדבר בכל הנוגע לשירותי הגיבוי הענן השונים, בהם ה-C2 Backup, הוא ההבדל בין אחסון רגיל בענן לבין גיבוי בענן. למרות שיש דימיון בין חלק מהאפשרויות של שירותי האחסון והגיבוי בענן, למעשה מדובר בשני שירותים שונים מאוד:

  • אחסון בענן – מאפשר לאחסן קבצים ספציפיים בענן לגישה מרחוק או לגיבוי שלהם.
  • גיבוי בענן – מיועד כפתרון לגיבוי כולל יותר למחשב על ידי יצירת עותק של המחשב כולו או חלק ממנו בענן.

למרות שניתן להשתמש בצורה עקיפה גם באחסון הענן לצרכי גיבוי קבצים, לא מדובר בפתרון יעודי כמו שירות גיבוי ענן, המגיע יחד עם יתרונות נוספים.

למרות שסינולוג’י מציעה למשתמשים הביתיים פתרונות אחסון רשת דוגמת ה-Synology DS218 אותו סקרנו בעבר, החברה השיקה לאחרונה גם את שירות ה-C2 Backup כפתרון משלים לאחסון הרשת המקומי, או כפתרון בעבור משתמשים שאינם זקוקים לאחסון מידע רב ברשת הביתית כמו זה שה-NAS מציע, ומעוניינים ליצור גיבוי אמין ופשוט למחשב ולמידע האישיים שלהם בכמה שפחות מאמץ על מנת לקבל “שקט נפשי” לגבי המידע שלהם, בין אם מדובר על משתמש ביתי או לקוח עסקי, כאשר אין צורך לרכוש חומרה פיזית יעודית לצורך הגיבוי.

שירות גיבוי הענן C2 Backup

יצירת חשבון Synology

במידה ומצאתם ששירות גיבוי הענן C2 Backup הוא אכן הפתרון המתאים לגיבוי המחשב שלכם, השימוש בו פשוט ומהיר למדי.

השלב הראשון הוא יצירת חשבון Synology באמצעות חשבון אימייל זמין או חשבון של גוגל או אפל. במידה ובוחרים במייל רגיל, נשלחת הודעת בעלת קוד איתו מאמתים את החשבון, ולאחר מכן המערכת מבקשת מאיתנו ליצור מפתח הצפנה לחשבון ומספקת בנוסף קוד שחזור עם אפשרות שמירה שלו כקובץ טסקט.

את קוד השחזור (Recovery Code) חייבים לשמור באופן בטוח מאחר ובלעדיו לא ניתן לשחזר את המידע, שכן הוא מוגן בהצפנת AES 256-bit, אשר מצד אחד הופכת את החשבון לבטוח יותר ומצד שני, במידה ומאבדים את הקוד, לא ניתן יהיה לבצע את השחזור גם במידה והחברה תנסה לעזור, שכן המידע מוצפן.

גיבוי המחשב ב-C2 Backup

אחרי שנרשמנו לחשבון ה-Synology, אפשר לעבור לשימוש בפועל בשירות גיבוי הענן C2 Backup עצמו. בשלב הראשון אפשר לראות את פאנל ניהול הגיבויים ריק, כאשר על ידי לחיצה על כפתור “הוספת מכשיר” (Add Device) אנו מקבלים חלון חדש ממנו נוכל להוריד את תוכנת הגיבוי של C2 Backup למחשב על מנת לחבר אותו לחשבון ה-Synology לצורך הגיבוי שלו.

פאנל ניהול גיבויים

התקנת תוכנת הגיבוי פשוטה מאוד ודורשת כניסה לחשבון ה-Synology בלבד, כאשר בסיום התוכנה מציגה את חבילת הגיבוי הזמינה פעם נוספת, כמו גם את תזמון ופרופיל הגיבוי, אותו ניתן לשנות בפאנל הניהול הראשי באתר של החברה.

בסיום ההתקנה עוברים לפאנל הניהול של גיבוי ה-C2 Backup בו נוכל לראות את המחשב עליו התקנו את התוכנה ולבחור להתחיל לבצע לו את הגיבוי, עם אפשרות שליטה בסוג ותזמון הגיבוי דרך תפריט פרופיל הגיבוי.

עמוד פרופיל הגיבוי מאפשר לנו לבחור כיצד יתבצע הגיבוי ואיזה מידע יכלל בו. בתור התחלה ניתן לבחור מה נרצה לגבות, עם האפשרויות הבאות:

  • גיבוי מלא של המחשב כולל התקנים חיצוניים.
  • גיבוי כונן מערכת ההפעלה.
  • גיבוי של כוננים ספציפיים במחשב.

לאחר מכן אפשר לבחור את תדירות הגיבוי בין מצב יומי חכם, גיבוי בתזמון אישי או הגדרת טריגר מסויים, כמו גיבוי בזמן נעילת מסך המחשב.

לבסוף, ניתן לבחור בדבר החשוב ביותר בתחום גיבוי הענן – כמה גרסאות של הקבצים ישמרו בגיבוי, כך שנוכל לבחור לגבות את כל הגרסאות של הקבצים או גרסאות שעודכנו ב-X החודשים האחרונים, דבר שיאפשר לנו לשחזר מידע לא רק של הקובץ בצורה הנוכחית שלו, אלא גיבויים קודמים של קבצים טרם בוצעו בהם שינוים כלשהם.

גיבוי פשוט שעובד ברקע

שירות ה-C2 Backup של סינולוג’י נועד לתת למשתמשים פתרון פשוט ונוח לגיבוי המחשב האישי במאמץ מינימלי ובמצב “שגר ושכח” בו הם לא צריכים להתעסק עם המערכת ליצירת הגיבוי. בעוד שפתרונות אחסון בענן הם שימושיים לא פחות, כאשר כל אחד מאיתנו שמחזיק מכשיר סלולרי מקבל אחסון חינמי בנפח נמוך בשירותים כמו Google One ו-iCloud, הם אינם פתרון מתחרה לגיבוי יעודי בענן.

השימוש ב-C2 Backup פשוט מאוד, ולאחר הרשמה קצרה אפשר להוריד את התוכנה היעודית למחשב ולהתחיל את הגיבוי של המחשב לענן, עם אפשרות לתזמון הגיבויים על פי הצורך.

חיסרון אחד הנעוץ בשימוש בכלל פתרונות הענן בישראל נוגע למהירות האינטרנט, ובעוד שמהירות ההורדה בארץ גבוהה יחסית, מהירות העלאת הנתונים נמוכה בהרבה, מה שאומר שפעולת העלאת המידע הראשונית הכוללת כמות גדולה יותר של מידע לוקחת זמן רב באופן יחסי, כאשר הניסיון שלנו עם אינטרנט במהירות 500/10Mbps, גיבוי של כ~200GB של מידע בכונן המערכת הראשי של הנייד היה לוקח למעלה מיום.

הפתרון לכך נעוץ בעיקר במעבר המתבצע כיום לאינטרנט הסיבים בארץ. עם זאת, יש לזכור כי הגיבוי הראשון יהיה זה שיקח את הזמן הארוך ביותר ולאחריו הגיבוי הוא יחסית זריז מאחר והוא מתמקד בקבצים שהשתנו מאז הגיבוי האחרון בלבד.

תחילת ביצוע הגיבוי במחשב

אחרי סיום הגיבוי הראשון הארוך אפשר למעשה לגשת לקבצים המאוחסנים בגיבוי באופן ספציפי דרך אתר החברה, או לחילופין ליצור כלי BMR (ר”ת Bare-metal recovery) המאפשר לשחזר באופן מלא את גיבוי המחשב באמצעות כלי שחזור מיוחד אותו מתקינים על כונן USB, המאפשר לנו לשחזר גיבוי מערכת ההפעלה והמידע של ישירות לכונן אחסון חדש ונקי.

למי מיועד הגיבוי של C2 Backup

השאלה הגדולה ביותר מסביב לשירות גיבוי הענן C2 Backup של סינולוג’י הוא פשוטה למדי – האם הייתם מוכנים לשלם כמה שקלים בחודש על מנת לקבל ראש שקט לגבי המידע האישי שלכם במחשב? בעוד שקיימים פתרונות פשוטים יותר דוגמת שימוש בכונני גיבוי חיצוניים, בניגוד לפתרונות גיבוי בענן הם לרוב דורשים פעולה פיזית של המשתמש ונחשבים לפחות אמינים משירותי הענן הזמינים כיום.

עם עליית המקרים בהם אנו שומעים כי בתי חולים שלמים נפלו קורבן לתוכנות כופר, דבר שיכול לקרות וקורה גם למשתמשים פרטיים שמורידים דברים מהרשת, העובדה כי ניתן לגבות את כל המחשב ואף לשחזר אותו במאמץ די מינימלי הופכת להיות יותר רלוונטית לא רק לחברות, אלא גם למשתמשים פרטיים.

המסלול הבסיסי בנפח 500GB צפוי להספיק למרבית המשתמשים, במיוחד במידה ומעוניינים לגבות את מערכת ההפעלה עצמה ומידע חשוב נוסף לצידה, כאשר במסלול שנתי מדובר במחיר של כ~12 ש”ח בחודש בלבד, מחיר נמוך למדי בהתחשב בראש השקט שיכול השירות לספק למשתמשים בכל הנוגע לגיבוי המידע האישי שלהם.

נסו את C2 Backup בחינם >> לחצו כאן

עבור המשתמשים הביתיים, שירות ה-C2 Backup מציע 2 מסלולים:

  • גיבוי של עד 500GB במחיר של 3.49 אירו (כ~12 ש”ח) לחודש או בתשלום שנתי של 34.99 אירו (כ~122 ש”ח).
  • גיבוי בנפח גדול יותר של 2TB יעלה 9.99 ו-99.99 אירו בהתאמה (כ~35 וכ~350 ש”ח).

התייצעו עם סינולוג’י להתאמת החבילה לצרכים שלכם >> לחצו כאן

סרטון ההסברה הרשמי של סינולג’י על שירות ה-C2 Backup:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים