מערכת ה-Wear OS של גוגל תופסת נתח שוק משמעותי בזכות שעוני ה-Galaxy Watch 4

שעוני ה-Galaxy Watch הקודמים של סמסונג (מקור סמסונג)

מערכת ה-Wear OS של גוגל (Google) תופסת נתח שוק משמעותי משוק מערכות ההפעלה לשעונים חכמים ברבעון השלישי של 2021, כך עולה מדו”ח חדש של חברת המחקר Counterpoint, המצביע על ההחלטה של סמסונג לאמץ את מערכת ה-Wear OS בסדרת שעוני ה-Galaxy Watch 4 של החברה כגורם העיקרי לעלייה מ-4% ברבעון השלישי של 2020 ל-17% ברבעון השלישי של 2021.

ההחלטה של סמסונג לזנוח את מערכת הטייזן לטובת Wear OS של גוגל עם ממשק ה-One UI Watch מתבררת להיות אחת ההחלטות הטובות ביותר של החברה לא רק בעבור גוגל, אלא גם עבור סמסונג עצמה, כאשר נתח השוק של החברה גדל מ-9.9% ברבעון השלישי אשתקד ל-14.4% ברבעון הנוכחי.

בעוד שהשוק כולו גדל 16% משנה לשנה, נתח השוק של אפל, שנותרת במקום הראשון זה רבעון נוסף, יורד מ-28% ל-21.8%, כאשר במקום השלישי אפשר למצוא את השעונים החכמים של Amazfit שמציגים צמיחה עקבית במכירות בהשוואה למתחרים.

חמשת היצרנים המובילים ברבעון השלישי, 2021 מול 2020 (מקור counterpoint)
חמשת היצרנים המובילים ברבעון השלישי, 2021 מול 2020 (מקור counterpoint)

במידה ומסתכלים על נתח השוק הנוכחי בתחום השעונים החכמים ובהתייחס למערכות הפעלה של FitBit אותה רכשה גוגל ומערכת הטייזן הקודמת של סמסונג, אפשר לחשב את הפוטנציאל הקיים של מערכת ה-Waer OS.

בעוד שהיא שולטת על 17.3% מהשוק בהשוואה ל-21.8% של אפל, אם מוסיפים למשוואה את מערכת ה-FitBit וטייזן, נתח השוק הפוטנציאלי של גוגל עולה ל-23.7% ועוקף למעשה גם את אפל מבחינת השימוש בשעונים החכמים.

נתח שוק מערכות הפעלה לשעונים חכמים (מקור counterpoint)
נתח שוק מערכות הפעלה לשעונים חכמים (מקור counterpoint)

אין ספק כי המהלך המשותף של סמסונג וגוגל תרם רבות לשתי החברות, המציגות גידול בפופולריות של סדרת שעוני ה-Galaxy Watch 4 של סמסונג ואיתם גם למערכת ה-Wear OS של גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים