פרטנר קופצת לרווחיות עם יותר מ-3 מיליון מנויי סלולר

שלט פרטנר צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

פרטנר פירסמה היום (ב’, 29.11) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של 2021 וחשפה המשך של המגמה בה חזינו ברבעון הוקדם, עם צמיחה של 5% בהכנסות וקפיצה מהפסד של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020 לרווח של 24 מיליון ברבעון האחרון. לצד זאת, מדווחת החברה על המשך פריסה של רשת הסיבים שלה לאינטרנט, אשר מגיעה נכון לסוף הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר ל-660 אלף משקי בית, עם יותר מ-200 אלף מנויים שכבר מחוברים לאינטרנט בסיבים לעומת כ-180 אלף ברבעון השני של השנה.

את הרבעון השלישי סיכמה עם הכנסות של 837 מיליון שקלים, עליה של קרוב ל-5% משנה לשנה, תוך שהיא ממשיכה במומנטום אותו ראינו ברבעון השני, כאשר עם פרסום הדוחות ציין מנכ”ל פרטנר, אבי צבי, כי “פרטנר חצתה את רף 3 מיליון מנויי הסלולר, לראשונה מזה כעשור, והמשיכה לצמצם את שיעור הנטישה לרמה הנמוכה ביותר מאז 2211“.

נכון למועד פרסום הדוח (29.11.2021) עמד מספר מנויי הסיבים האופטיים של החברה על למעלה מ-200 אלף, כאשר ברקע ממשיכה החברה בפריסת הסיבים בישראל ומתכוונת להגיע מכ-660 אלף משקי בית המחוברים כיום לרשת לכמיליון משקי בית עד סוף שנת 2022.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

סך מנויי הסלולר של פרטנר בסוף הרבעון השלישי עמד על כ-3.02 מיליון, עליה של 9% משנה לשנה. ההכנסה הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) עמדה על 48 ש”ח, ירידה שנתית של כ-6%, כאשר מדובר ברבעון השלישי ברצף בו החברה שומרת על רף דומה להכנסה הממוצעת שלה מכל מנוי משלם.

האם יש מקום לשירותי סטרימנג נוספים בישראל?

פרטנר וסלקום הצליחו להציג צמיחה מרשימה במספר המנויים לשירותי הטלוויזיה שלהן בשנים קודמות, אך נדמה שהשנה הצמיחה התמתנה משמעותית. בפרטנר מדווחים כעת על 226 אלף מנויים עם סיום הרבעון השלישי, עליה של כ-2,000 מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון השלישי של 2020, כאשר מדובר בעליה של כ-3,000 מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון השני של 2021.

עם פרטנר tv צימצמה החברה משמעותית את הפער במספר המנויים מול שירות סלקום tv המתחרה, אולם מספרי הצמיחה המתונים שמציגות שתי החברות בשנה האחרונה מעלות את השאלה האם באמת יש בשוק הישראלי מקום לשירותי סטרימינג נוספים. עם ההשקה המתוכננת של דיסני פלוס בארץ בשנת 2022 תגיע תחרות נופסת לשוק הקטן שלנו, אך ללא מתן ערך מוסף בדמות ערוצי השידור הישראליים ולאור נוכחותה החזקה של נטפליקס בארץ, ייתכן כי בדיסני יבחרו לאפשר באנדלים עם שירותים קיימים כפי שעשתה פרטנר דרך שיתוף הפעולה שלה עם נטפליקס בעבר.

בינתיים, מרבית מנויי הטלוויזיה עדיין נמצאים בידיהן של HOT ו-yes, להן כפי 2 ממספר המנויים שמציגות פרטנר וסלקום עם שירותי הסטרימינג שלהן.

לפניכם טבלת ההשוואה הרבעונית שלנו למספר מנויי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום:

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים