גוגל משחררת בטא של תוכנת משחקי האנדרואיד למחשבי ווינדוס

תוכנת ה-Google Play Games (מקור גוגל)

גוגל (Google) משיקה גרסת בטא ראשונה של Google Play Games, תוכנת המשחקים החדשה שלה למחשבי ווינדוס, המאפשרת להריץ עליהם משחקי אנדרואיד בצורה מקומית עם היכולת להמשיך ולשחק באותו המשחק במכשירי הסלולר, בטאבלט ובמחשבי הווינדוס מאותה הנקודה בה הפסיקו, אך הבטא תעבוד בשלב זה במספר מצומצם של מדינות, וישראל אינה ביניהן.

אחרי שהכריזה באופן מפתיע בסוף 2021 על פיתוח פתרון להרצת משחקי אנדרואיד על גבי מערכת ההפעלה ווינדוס של מיקרוסופט, גוגל משיקה כעת רשמית את תוכנת ה-Google Play Games בגרסת בטא מוגבלת, תחת השם שנבחר לפתרון הגיימינג החדש של החברה, שהוכרז באירוע המשחקים Game Awards 2021 על ידי גרג הארטל (Greg Hartrell), מנהל מוצר בגוגל למשחקים באנדרואיד ובגוגל פליי.

משתמשי המחשב יכולים כבר היום להריץ יישומי ומשחקי אנדרואיד על מחשבי ווינדוס, בין אם באמצעות אמולטורים דוגמת Bluestacks, או דרך האפשרות החדשה שנוספה במערכת הווינדוס 11 של מיקרוסופט, ששילבה פתרון שנוצר בשיתוף פעולה עם אמזון על גבי ווינדוס 11.

בניגוד להם, פתרון ה-Google Play Games החדש של גוגל נועד לתת מענה משופר, בדגש על משחקי האנדרואיד, עם היכולת לרוץ גם על מערכת הווינדוס 10 הקודמת של מיקרוסופט ויכולת להמשיך ולשחק מאותה נקודת זמן במשחקים במחשב, בטאבלט ובסלולר בצורה חלקה, ולא רק “להריץ” את המשחק על המחשב כמו שמתאפשר עם פתרונות אחרים.

חווית משחק רציפה ב-Google Play Games (מקור גוגל)
חווית משחק רציפה ב-Google Play Games (מקור גוגל)

דרישות המינימום לשימוש ב-Google Play Games:

  • מערכת הפעלה – ווינדוס 10 בגרסה v2004.
  • מעבד – בעל 8 ליבות לוגיות.
  • זיכרון – 8GB.
  • אחסון – כונן SSD עם 20GB פנויים.
  • כרטיס מסך – “ברמת גיימינג”.

תוכנת ה-Google Play Games החדשה של גוגל זמינה כבטא בלבד בעבור משתמשים בהונג קונג, דרום קוריאה וטיוואן בשלב הנוכחי, עם צפי להוספת מדינות נוספות מאוחר יותר ב-2022.

למרות שבשלב זה מדובר בפתרון בטא ראשוני בלבד, אשר מוגבל גם למספר מדינות מצומצם, זה עדיין צעד גדול מצד גוגל, המאפשר להריץ משחקי אנדרואיד על ווינדוס, כאשר היא מנסה לשבש את היתרון שנוצר לאמזון עם שיתוף הפעולה שנוצר בינה ובין מיקרוסופט סביב ווינדוס 11.

לחצו כאן לאתר הבטא (לא זמין בישראל בשלב זה)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים