גוגל בסיבוב פרסה: תשכחו מ-FLoC ותכירו את טכנולוגיית ה-Topics שתחליף את קבצי העוגיה

טכנולוגיית ה-Topics (מקור גוגל)

גוגל (Google) נוטשת את טכנולוגיית ה-FLoC אותה היא פיתחה כתחליף לקבצי העוגיות (Cookie) המשמשות כיום לפרסום ממוקד ומציגה את Topics, פתרון פרסום מבוסס נושאים שנוצר בהתאם להיסטוריית הגלישה של המשתמשים ונועד להגן על הפרטיות שלהם תוך מתן אפשרות לפרסום המתמקד בנושאים המעניינים אותם.

ההחלטה של גוגל על הפסקת השימוש ב”עוגיות צד ג’” (third-party cookies), כלי המשמש מפרסמים למעקב אחר משתמשים כדי ללמוד עליהם פרטים נוספים ליצירת פרסומים ממוקדים, עד שנת 2023, גרמה לחברה לחפש וליצור פתרון אלטרנטיבי, זה הגיע תחילה בדמות ה-FLoC (ר”ת Federated Learning of Cohorts) או “פרסום מבוסס אינטרסים”, שנועד להיות פתרון אלטרנטיבי ואנונימי לעוגיות הרגילות עם יעילות של 95% בהשוואה אליהן, אך ללא חשיפה של פרטי המשתמשים.

כמו בלא מעט מקרים בעבר, גוגל הניחה גם הפעם שהתעשיה תאמץ את התקן החדש, אך בפועל התפתחה התנגדות חזקה ל-FLoC, שכללה גם את קרן החזית האלקטרונית, ה-EFF (ר”ת Electronic Frontier Foundation‏), שהגדירה אותה כפוגעת בפרטיות המשתמשים. התנגדות זו הובילה להפסקת פיתוח ה-FLoC ולפיתוח החדש של Topics או “נושאים”.

טכנולוגיית ה-Topics בהשוואה לעוגיות (מקור גוגל)
טכנולוגיית ה-Topics בהשוואה לעוגיות (מקור גוגל)

התחליף החדש של גוגל לעוגיות נועד ליצור רשימה של חמישה “נושאים” בהם המשתמש מתעניין פעם בשבוע בהתאם להיסטוריית הגלישה שלו, ואלו ישמרו למשך 3 שבועות במחשב המקומי כאשר אתרים יוכלו לדעת אילו נושאים מעניינים את המשתמש כמו כלי רכב, ספורט וכדומה, אך לא לגשת להיסטוריית הגלישה המלאה שלו כפי שקיים היום עם קבצי העוגיות הרגילים, וזאת במטרה להציג פרסומות שמתמקדות בנושאים שהוא מתעניין בהם.

גוגל בוחנת כרגע את טכנולוגיית ה-Topics כתחליף לעוגיות, כאשר לפי ה-Topics API, הממשק של ה-Topics אותו ניתן למצוא ב-GitHub, קיימים כ~350 נושאי פרסום שונים, אלה צפויים להתרחב בהמשך.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים