סמסונג תתמקד בדגמי פרימיום ומתקפלים גם ב-2022

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סמסונג מסכמת את הרבעון האחרון של שנת 2021 עם עליה נאה של כ-24% במכירות משנה לשנה, כשהיא נשענת על חטיבות השבבים והמובייל כמנועי הצמיחה שלה, בעוד ברקע עדיין קיימת ציפיה כי משבר השבבים העולמי ימשיך להוביל את החברות לצמצום המכירות בתחומים שונים.

ברבעון הרביעי של 2021 הציגה סמסונג הכנסות של 76.57 טריליון וון קוריאני (כ-63.55 מיליארד דולר), עליה של 24% משנה לשנה, כשבתוך כך זינק הרווח התפעולי בכ-53% ל-13.87 טריליון וון (כ-11.51 מיליארד דולר), בהובלת חטיבת השבבים ובצירוף של חטיבת המובייל בחברה.

סמסונג תתמקד במוצרי הפרימיום

בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות חטיבת המובייל נבע מעליה במכירות מוצרי פרימיום, דוגמת סדרת ה-Galaxy S והמכשירים המתקפלים Galaxy Z Fold 3 ו-Galaxy Z Flip 3, כאשר בשנת 2022 מצפה החברה להרחיב את התמקדותה בדגמי פרימיום ובמכשירים מתקפלים, לצד המשך ההשקעה בדגמי ביניים התומכים ברשתות הדור ה-5.

ראשונים בתור ברבעון הראשון של 2022 יהיו דגמי ה-Galaxy S22, את אלו תחשוף החברה באירוע ה-Galaxy Unpacked שתערוך ב-9 בפברואר, כאשר השקתם בעולם צפויה לסוף אותו החודש.

את הרבעון סיכמה חטיבת המובייל עם הכנסות של 27.7 טריליון וון (כ-23 מיליארד דולר), עליה של כ-29% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020, כאשר בצד הרווח התפעולי מדווחת החברה על צמיחה של כ-10% משנה לשנה עם נתון של 2.66 טריליון וון (כ-2.2 מיליארד דולר).

חטיבת השבבים בראש

את הצמיחה המרשימה ביותר רשמה חטיבת השבבים של החברה, כאשר לפי סמסונג עיקר הגידול היה בתחום השרתים. את הרבעון סיכמה החטיבה עם עליה של 80% ברווח התפעולי משנה לשנה, כאשר סעיף ההכנסות גדל ב-43% בהובלת המכירות של שבבי הזיכרון.

למרות הצמיחה, בסמסונג מציינים כי בהשוואה לרבעון הקודם (3/2021) של אותה שנה היא ראתה ירידה קלה בהכנסות וירידה של כ-20% ברווח התפעולי כתוצאה ממגבלות בשרשרת ההפצה בעולם, כאשר היא מתייחסת גם לסגירת המפעל שלה לייצור שבבי ה-NAND בסין במהלך הרבעון בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון במדינה.

יותר מסכי OLED

בעוד חטיבת פאנלי המסכים מציגה ירידה של 9% בהכנסות משנה לשנה וירידה של כ-29% ברווח התפעולי, בסמסונג מציינים כי ההשפעה הניכרת ביותר על התחום נובעת מהמשך השחיקה במחיר המכירה הממוצע של מסכי LCD, כאשר בחברה מתכוונים להתמקד בשנת 2022 בפאנלי ה-OLED לטלפונים, מוצרי גיימינג, רכבים ועבור תחום ה-IT, ולסגור את קווי ייצור מסכי ה-LCD עם המעבר לפאנלי Quantom Dot עבור המסכים הגדולים (טלוויזיות ועוד).

בצד הטלוויזיות מתכננת החברה להמשיך ולהתמקד במסכים הגדולים יותר (65 אינץ’ ומעלה) ובטכנולוגיות מתקדמות כמו Micro LED ו-Neo QLED. לאחרונה הציגה בתערוכת CES 2022 את סדרת הטלוויזיות החדשה שלה, הצפויה להגיע בהמשך השנה גם לישראל, כשזו כוללת התמקדות גדולה יותר במשחקים, עם הוספת תמיכה בשירותי הזרמת המשחקים GeForce Now של אנבידיה, Stadia של גוגל ו-Utomik.

לדוחות המלאים באתר סמסונג

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים