מכירות ה-PS5 בירידה אבל ספיידרמן וסיינפלד סידרו לסוני רבעון מוצלח

ספיידרמן: אין דרך הביתה (תמונה: Sony Pictures) ספיידרמן: אין דרך הביתה (תמונה: Sony Pictures, באדיבות פורום פילם)

בסוני ממשיכים לציין את משבר השבבים כגורם להאטה במענה על הביקושים לקונסולת הפלייסטיישן 5 ומציגים בדוחות הרבעוניים המסכמים את 2021 ירידה בכמות היחידות שנמכרו, ובהתאמה גם בהכנסות ממכירות החומרה. אך את הרבעון הרביעי של השנה שעברה מסכמת כעת החברה עם עליה של כ-32% ברווח משנה לשנה הודות לקפיציה של כפי 7 ברווחים של חטיבת הסרטים ובהובלת הסרט “ספיידרמן: אין דרך הביתה” ומכירת זכויות השידור של “סיינפלד” לנטפליקס.

את הרבעון הרביעי של 2021 מסכמת סוני עם הכנסות של כ-3 טריליון ין (כ-26.23 מיליארד דולר), עליה שנתית של כ-12.5%, כאשר בסעיף הרווח התפעולי היא רושמת זינוק של כ-32% ל-465.2 מיליארד ין (כ-4.07 מיליארד דולר). לאחר פרסום התוצאות הכספיות הודיעה סוני כי היא מעלה את תחזיותיה העתידיות לרווח ב-15%, כאשר נכון למועד כתיבת מילים אלו עולה מניית החברה בכ-5% במסחר המוקדם.

ספיידרמן מציל את הרבעון

חטיבת הסרטים (Sony Pictures) רשמה זינוק חד ברבעון הרביעי של השנה, עם עליה של כפי 2.4 בהכנסות, אלו הסתכמו ב-461.2 מיליארד ין (כ-4.03 מיליארד דולר), וזינוק של כפי 7 ברווח התפעולי לרמה של 149.4 מיליארד ין (כ-1.3 מיליארד דולר).

בסוני מציינים כי עיקר התרומה הגיעה מצד סרטי מארוול: “ספיידרמן: אין דרך הביתה” ו-“ונום 2“. הסרט השלישי בטרילוגיית ספיידרמן בכיכובו של טום הולנד רשם הכנסות של מעל 1.7 מיליארד דולר סביב העולם נכון למועד זה, בעוד ונום הוסיף עוד כחצי מיליארד דולר.

בסוני מציינים כי עליה נוספת הגיעה מתחום הטלוויזיה, עם הסכמים למכירת זכויות שידור לסדרה “סיינפלד”, אשר כידוע הגיעה לנטפליקס, ועל פי דיווחים הכניסה לסוני מעל 500 מיליון דולר.

ירידה במכירות הפלייסטיישן

חטיבת המשחקים רשמה ירידה של כ-8% בהכנסות משנה לשנה עם מכירות בגובה 813.3 מיליארד ין (כ-7.11 מיליארד דולר), אך הצליחה לשמור על צמיחה של כ-15% ברווח התפעולי, שהסתכם בכ-92.2 מיליארד ין (כ-806 מיליון דולר) ברבעון הרביעי של השנה שעברה.

מאז השקתה בסוף 2020 מכרה סוני כ-17.3 מיליון יחידות של קונסולת ה-PS5, כאשר במקביל המשיכה החברה להפיק ולמכור כמויות קטנות יותר של ה-PS4, עם כ-3.3 מיליון יחידות שנמכרו באותה תקופה.

ברבעון הרביעי של השנה מכרה סוני 3.9 מיליון יחידות של הקונסולה החדשה, נתון גבוה יותר מזה שהציגה ברבעון השלישי של השנה (3.3 מיליון), אך עדיין מדובר בירידה מהנתון שהציגה החברה ברבעון המקביל ב-2020 (כ-4.5 מיליון יחידות), אז גם הייתה ההשקה הראשונית של הפלייסטיישן 5.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים