המשקיעים דוחפים את מניית מטא למטה ב-20% אחרי פרסום הדוחות הכספיים

לוגו מטא

מטא (Meta) פירסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של 2021 והחלה לראשונה להציג את נתוני חטיבת האפליקציות שלה בנפרד מהנתונים המגיעים מחטיבת המציאות המדומה. החברה הציגה עליה של כ-20% בהכנסות משנה לשנה, אך סיכמה את הרבעון עם ירידה קלה ברווח התפעולי ופיספסה את תחזיות האנליסטים הנוגעות לרווח למניה. במהלך המסחר המוקדם טרם יפתחו השווקים בארה”ב, סופגת מניית מטא ירידות של כ-20%.

את הרבעון הרביעי סיכמה מטא עם הכנסות בגובה 33.67 מיליארד דולר, עליה של כ-20% משנה לשנה, כאשר הרווח התפעולי נמדד ב-12.58 מיליארד, ירידה של כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. הרווח למניה הסתכם ב-3.67 דולר, רחוק מהערכות האנליסטים לנתון של 3.84 דולר, כאשר צפי החברה לרבעון הראשון של 2022 עמד על 27-29 מיליארד דולר, וגם כאן מדובר בפספוס של הערכות האנליסטים, שעמדו על 30 מיליארד דולר.

סך המשתמשים הפעילים במשפחת אפליקציות החברה (פייסבוק, מסנג’ר, אינסטגרם ו-וואטסאפ) נאמד ב-2.82 מיליארד ברמה היומית (Daily Active People), עליה של כ-8% משנה לשנה, וב-3.59 מיליארד ברמה החודשית (Monthly Active People), נתון המייצג עליה שנתית של 9%. מתוך נתונים אלו, בפייסבוק לבדה מדווחת החברה על 1.93 מיליארד משתמשים פעילים ברמה היומית ועל 2.91 מיליארד ברמה החודשית.

כמה מפסידה חטיבת המציאות המדומה

ההפרדה שמבצעת מטא בין שתי החטיבות העיקריות שלה עוזרת להבין את ההשקעה של החברה בדור הבא, בו החליטה להתמקד עת שינתה את שמה מפייסבוק ל”מטא” באוקטובר 2021.

שתי החטיבות ידווחו מעתה תחת השמות:

  • Family of Apps (או “FoA”) – מתייחס לאפליקציות החברה, כולל פייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר, וואטסאפ ושירותים נוספים.
  • Reality Labs (או “RL”) – מתייחס לפיתוחי חומרה (כמו משקפי Oculus), תוכנה ותוכן בעולמות המציאות הרבודה והמציאות המדומה.

ניכר כי בזמן שחטיבת ה-RL מצליחה לייצר הכנסות, ואף רשמה גידול בהכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2021 אל מול הרבעון המקביל ב-2020, שההשקעה בה גדולה באופן משמעותי מאותן הכנסות. במטא מדווחים על הפסדים משמעותיים עוד מ-2019, כשהשיא נרשם בשנת 2021 עם הפסד שעלה על 10 מיליארד דולר.

סך הכנסותיה של חטיבת ה-RL בשנת 2021 עמדו על כ-2.2 מיליארד דולר, כאשר ההפסד התפעולי שרשמה הסתכם ב-10.2 מיליארד דולר, עיקרו הוצג ברבעון הרביעי של השנה (כ-3.3 מיליארד).

נתוני חטיבת Reality Labsהכנסות (+)הפסד תפעולי (-)
20212.27 מיליארד דולר10.2 מיליארד דולר
20201.14 מיליארד דולר6.62 מיליארד דולר
2019501 מיליון דולר4.5 מיליארד דולר

למרות ההפסדים, במטא מציינים כי הם רואים נתונים מעודדים בחטיבת ה-RL. בשיחת הועידה שנערכה עם משקיעים לאחר פרסום התוצאות הכספיות ציין דייב ונר, סמנכ”ל הכספים בחברה, כי במטא ראו קניות בשווי העולה על מיליארד דולר בחנות המיועדת למשקפי המציאות המדומה Quest 2.

במטא מתכננים להציג במהלך 2022 גרסה של Horizon, פלטפורמה המיועדת לבניית עולמות במטא-עולם, גם לפלטפורמות המובייל, כך שיותר משתמשים יוכלו לחוות עולמות אלו גם ללא הצורך במשקפי המציאות המדומה.

לדוחות מטא המלאים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים