כל הסדרות של מארוול יירדו מנטפליקס החל ממרץ

דרדוויל (צילום: Patrick Harbron, תמונה באדיבות Netflix) דרדוויל (צילום: Patrick Harbron, תמונה באדיבות Netflix)

מנויי נטפליקס שהחליטו לצפות בימים האחרונים בסדרות המקור של מארוול הופתעו לגלות הודעה המבשרת כי ההזדמנות האחרונה לצפייה היא ה-28 בפברואר. ואכן, כל הסדרות של מארוול בנטפליקס יעזבו את השירות החל מה-1 במרץ בחצות. מדובר בכל העונות של “דרדוויל” (Daredevil), “ג’סיקה ג’ונס” (Jessica Jones), “לוק קייג'”(Luke Cage), “איירון פיסט” (Iron Fist), “המעניש” (The Punisher) ו“המגנים” (The Defenders).

מדובר בפעם הראשונה בה נטפליקס בעצם מאבדת סדרות מקור, אך הדבר נובע מכך שהזכויות על הדמויות אינן לחלוטין שלה. ב-2019 בחרה מארוול לסיים רשמית את כל הסדרות שלה בנטפליקס, לקראת יציאת הסדרות הרשמיות יותר שלה בדיסני פלוס. במארוול כנראה רצו להפריד את היקום הטלוויזיוני שנוצר בנטפליקס מסדרות המקור בדיסני פלוס אשר מהוות המשך ישיר ליקום הקולנועי.

לאחר הביטול, הזכויות לדמויות החלו לחזור לאט לאט לדיסני וכעת החברה מחזיקה שוב בבעלות על כל הסדרות ובחרה שלא לחדש את חוזה הפצתן עם נטפליקס. נותרת השאלה האם בדיסני ייבחרו להעלות מחדש את הסדרות בפלטפורמת דיסני פלוס יחד עם כל שאר תכני מארוול. ייתכן והחברה עדיין תעדיף עדיין להפריד את היקומים כדי לא לגנוב את הפוקוס מהסדרות החדשות יותר. פתרון סביר יהיה להעלות את שש הסדרות לפלטפורמת הולו, אף היא בבעלות דיסני.

ספוילרים ל”ספיידרמן: אין דרך הביתה” ו”הוקאיי” בהמשך..

אין ספק כי הורדת הסדרות מנטפליקס מגיעה בתקופה מבלבלת במיוחד מבחינת הקשר שלהן לסרטי וסדרות “הנוקמים”. בעוד עד כה הייתה הפרדה ברורה יותר בין הסדרות לסרטים והדמויות בהן לא אוזכרו מחוץ לנטפליקס, השנה החלו הדברים להשתנות.

דיסני כאמור קיבלה שוב את הזכויות לדמויות ובחרה לכלול אותן במספר תכנים. דרדוויל הופיע לסצינה אחת בסרט “ספיידמן: אין דרך הביתה” (Spider-Man: No Way Home) כאשר משפחת פרקר שכרה את שירותיו של מאט מרדוק (צ’ארלי קוקס) כעורך דין, והנבל קינג פין (וינסנט ד’אונפריו) צץ בסדרה “הוקאיי” (Hawkeye).

נכון לעכשיו גורל הסדרות נשאר תלוי באוויר. מי שמעוניין לצפות בהן יוכל לעשות זאת עדיין בנטפליקס עד סוף החודש, וסביר שבחודשים הקרובים תחליט דיסני כיצד לשלבן ביקום הטלוויזיוני ההולך ומתרחב שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים