דיווח: ניידי ה-MacBook Air ו-MacBook Pro 13 הבאים יגיעו עם שבב ה-Apple M2

Macbook Air עם שבב Apple M1 (תמונה: Apple) Macbook Air עם שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

אפל (Apple) צפויה להכריז מאוחר יותר השנה על צמד ניידי מקבוק חדשים, ה-MacBook Air ו-MacBook Pro 13, שיתבססו על שבב ה-Apple M2 הבא של החברה, כך לפי אתר 9to5Mac, המדווח כי שני הדגמים החדשים נמצאים כיום בפיתוח מתקדם לקראת השקה במהלך 2022.

באירוע ה-Peek Performance שנערך מוקדם יותר השבוע הציגה אפל את מכשיר ה-iPhone SE3, טאבלט ה-iPad Air ומחשב Mac Studio עם מסך ה-Studio Display, כאשר מלבד מחשב זה החברה צפויה להשיק בהמשך השנה עוד חמישה מחשבים לפחות, ביניהם גרסאות חדשות ל-MacBook Air ו-MacBook Pro 13 שיחליפו את דגמי ה-2020 שהתבססו על ה-Apple M1.

המידע החדש מצביע על כך שנייד ה-MacBook Air, שמוכר באופן פנימי תחת שם הקוד J413, ונייד ה-MacBook Pro שמוכר בשם הקוד J493, יתבססו על שבב ה-Apple M2, שנועד להחליף את שבב ה-Apple M1 המקורי ולא את גרסאות ה-Pro, Max או Ultra המתקדמות יותר בסדרה.

ה-M2 יתבסס על שבב ה-A15 Bionic של אפל, הזמין כיום במכשירי סדרת האייפון 13 והאייפון SE 2022, ויגיע עם 8 ליבות מעבד ו-10 ליבות גרפיות.

Macbook Pro 13 עם שבב Apple M1 (תמונה: Apple)
Macbook Pro 13 עם שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

האתר מציין בנוסף כי חברת אפל שוקלת להוריד מדגם ה-MacBook Pro 13 את תגית ה-Pro ולהשתמש בשם MacBook 13 בלבד על מנת לסמן את הנייד כפתרון “שוק כניסה” (entry-level) לסדרה, אם כי לא בטוח האם היא תשנה את השם בדור הנוכחי או בגרסה הבאה של הנייד.

לפי המידע שהגיע לאתר 9to5Mac, שני ניידי המקבוק החדשים נמצאים בשלב פיתוח מתקדם ואמורים להגיע לשוק מאוחר יותר במהלך 2022.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים