טוויטר תאפשר לשתף ציוצים למעגל קרוב של עד 150 חברים

לוגו טוויטר

טוויטר, שנרכשה לאחרונה על ידי אילון מאסק, מציגה פיצ’ר חדש בשם Twitter Circle (“מעגלי טוויטר”), שיאפשר למשתמשים לשתף ציוצים עם מעגל מצומצם יותר של עד 150 משתמשים, תוך שהיא מציינת כי “חלק מהציוצים מיועדים בעבור כולם, וחלק בעבור משתמשים שאתם בוחרים“.

ניתן להתייחס לפיצ’ר המעגלים החדש של טוויטר כגרסה חינמית ומוגבלת יותר של ה”סופר עוקבים” (Super Follows), אפשרות חדשה אותה הציגה החברה בעבור יוצרים, שאפשרה להם לגבות כסף ממשתמשים בתמורה לגישה לציוצים “בלעדיים”.

במקרה של “מעגלי טוויטר”, משתמשים יוכלו להגדיר קבוצה של עד 150 משתמשים, ולא בהכרח עוקבים שלהם, שיוכלו לראות את הציוצים המיועדים למעגל בלבד.

פיצ’ר המעגלים של טוויטר מצטרף לקהילות (Communities) אותן הציגה החברה ב-2021, פיצ’ר שאפשר למשתמשים ליצור קהילה פרטית וסגורה למשלוח ציוצים בין חברי הקהילה.

בשני המקרים, הפיצ’רים הללו משנים את צורת השימוש העיקרית של טוויטר, בה הציוצים של המשתמשים חשופים באופן פומבי וזמינים לקריאה על ידי כל משתמש בצורה פשוטה וגלויה.

פיצ’ר “מעגלי הטוויטר” החדש של החברה נמצא כרגע בהרצה מוגבלת עם מספר משתמשים מצומצם ברחבי העולם, ולא ידוע האם או מתי הוא יהיה זמין גם לקהל המשתמשים הרחב יותר או כמה מעגלים יוכל ליצור כל משתמש.

התוכניות של אילון מאסק לטוויטר

אחרי שאילון מאסק, מנכ”ל טסלה ו-SpaceX והאיש העשיר בעולם, רכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר, החלה חרושת השמועות על התוכניות של מאסק בעבור טוויטר והמשמעויות של הרכישה בעבור המשתמשים. חלק מהמשתמשים אף הגדירו את הרכישה כלא פחות מ”אסון” בעבור הרשת החברתית והביעו חשש לעליה בפרסום התכנים הפוגעניים בפלטפורמה.

עכשיו אנו מגלים לפחות תוכנית אחת אותה שוקל מאסק בעבור טוויטר, תשלום של גופים מסחריים וממשלות בעבור שימוש ברשת החברתית הפופולרית, עם דגש על כך כי טוויטר תמיד תהיה חינמית בעבור המשתמשים הרגילים.

במקרה של מאסק, קשה לדעת האם מדובר ברעיון בלבד או בתוכנית ממשית שתסייע להגדיל את הכנסות החברה, דבר שנוכל לדעת בבירור רק בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים