דייסון מציגה את מגוון הפיתוחים שלה בתחום הרובוטיקה

אב-טיפוס לזרוע רובוטית בפיתוח דייסון (מקור דייסון)

חברת דייסון (Dyson) הציגה במהלך הכנס הבינלאומי לרובוטיקה ואוטומציה (ICRA) את הפיתוחים השונים שלה בתחום הרובוטיקה, תחום אליו נכנסה לפני מספר שנים עם השקעה גדולה, הנחשפת כעת עם הצגתם של מגוון של אבות-טיפוס לזרועות רובוטיות המיועדות לשימוש ביתי ולביצוע מגוון פעולות שונות, החל משאיבת אבק ועד שטיפת כלים.

בעוד שדייסון מוכרת בעיקר בזכות שואבי האבק ומטהרי האוויר שלה, החברה מתרחבת גם לתחומים אחרים עם פתרונות כמו ה-Dyson Zone, האוזניות מסננות הרעשים והאוויר שהוכרזו מוקדם יותר השנה ותחום הרובוטיקה עם פטנט הרובוט שנחשף ב-2021 ומזכיר מעט את הזרוע הרובוטית השונות הנמצאות כיום בפיתוח על ידי החברה ונועדו להוות כלי עזר לביצוע פעולות מגוונות ברחבי הבית, כולל שאיבת אבק.

תחום הרובוטיקה מסתמן כאפיק עתידי גדול בעבור דייסון, עם תוכנית השקעה של 2.75 מיליארד אירו, מתוכם יושקעו כבר השנה 600 מיליון אירו בפיתוח.

עבודת הפיתוח הסודית של דייסון על פרויקטי הרובוטיקה מבוצעת במעבדת הולבינגטון שבאנגליה, מעבדה הממוקמת בשדה תעופה צבאי שעבר הסבה ומיועדת לספק מקום לכמות העובדים הגדולה של החברה עם 2000 אנשים שהצטרפו אליה רק השנה, מחצים מתוכם מהנדסים, מתכנתים ומדענים.

אב-טיפוס לזרוע רובוטית בפיתוח דייסון (מקור דייסון)
אב-טיפוס לזרוע רובוטית בפיתוח דייסון (מקור דייסון)

ג’ק דייסון, המהנדס הראשי של דייסון, אמר:

דייסון העסיקו את מומחי הרובוטיקה הראשונים שלה כבר לפני שני עשורים וכבר השנה אנחנו מעוניינים ב-250 מומחים נוספים שיצטרפו אלינו. מדובר בהשקעה מאסיבית בתחום הטכנולוגיה הרובוטית, שתוביל למחקר מעמיק בכל המחלקות של דייסון, לרבות הנדסת מכונות, מערכות ראייה, לימוד מכונות ואחסון אנרגיה. אנחנו צריכים את הטובים ביותר בעולם שיצטרפו לשורותינו.

למרות שבשלב הנוכחי מדובר על הצגה של אבות טיפוס בלבד לפתרונות הרובוטיים של דייסון, זו עדיין הצהרת כוונות מרשימה למדי של החברה והתוכניות שלה לעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים