דיסני+ ישראל: משהו טוב, משהו רע – קצת משניהם

דיסני+, אפליקציה ב-Apple TV דיסני+ (צילום: רונן מנדזיצקי)

בסוף השבוע האחרון הושק שירות הסטרימינג דיסני+ בישראל בקול תרועה מרה. דיסני השיקה את השירות בארץ קרוב ל-3 שנים לאחר שהושק בארה”ב ובמספר מדינות נוספות, כאשר כיום הוא מונה קרוב ל-90 מיליון מנויים, וזה לא כולל עוד כ-50 מיליון מנויים שהצטרפו דרך השירות של הוטסטאר (Hotstar), דרכה משווקת דיסני את התכנים של שירות הסטרימינג ותכנים נוספים בהודו ובמדינות נוספות באסיה ובמזרח התיכון.

בישראל השיקה דיסני את שירות הסטרימינג החדש שלה באמצעות חברת הוטסטאר גם כן, אך למרות ההד הגדול בנושא “החברה האחרת”, הוטסטאר גם היא שייכת לדיסני, זאת לאחר שתאגיד הענק השלים את רכישתה של פוקס המאה ה-20, שכללה בין היתר גם את Star India, האמונה בין היתר גם על הוטסטאר.

התלונות כנגד דיסני+ הוטסטאר בישראל מגיעות ממקום מובן, שכן משתמשים רבים התחברו לשירות בארץ באמצעות VPN עוד טרם השקתו המקומית, חוו את גרסתו האמריקאית המציגה אפליקציות שונות לפלטפורמות השונות, וגם אפשרויות שמשתמשי דיסני+ הוטסטאר לא מקבלים, לפחות כרגע.

אך עיקר הבעיה נבע מכך שהשקת השירות לא הלכה חלק בלשן המעטה בישראל, וכשגילינו שקיבלנו לא “דיסני+” אלא “דיסני+ הוטסטאר”, זה הרגיז אותנו, כי אם זה לא המקור ויש בעיות, כנראה שמשם נובעות כל הבעיות.

משהו טוב

דיסני+ זמין בישראל. אלה כנראה עיקר החדשות הטובות שיש לנו לספר, אבל זה לא הכל. בדיסני החליטו על שני צעדים עיקריים שעשויים להוביל לקצב גידול מהיר בשוק המקומי, הראשון בהם היה הצעת תכנית מוזלת לתקופה של שנה (במחיר של 319 ש”ח במקום 399), והשנייה, וכנראה המשמעותית יותר עבורה, היא הבחירה ב-yes כמשווקת.

שיתוף הפעולה עם yes מאפשר לדיסני לקבל מספר גדול מאוד של משתמשים בשירות דיסני+ באופן כמעט מיידי, שכן המנויים של yes, המונים נכון לפרסום הדוחות האחרונים של החברה מעל 560 אלף מנויים, לא יהססו לקבל הטבה שמאפשרת להם להתחבר לשירות הסטרימינג החדש ללא עלות למשך 6 חודשים (רק תזכרו להתנתק אם אתם לא מעוניינים להמשיך).

דיסני+ (צילום: רונן מנדזיצקי)
דיסני+ (צילום: רונן מנדזיצקי)

למרות התלונות הרבות שקראתי במהלך סוף השבוע האחרון אודות השקת השירות בארץ, בסך הכל מדובר בפתיח לא רע עבור החברה. התכנים של מלחמת הכוכבים, מארוול, נשיונל ג’אוגרפיק, פיקסאר ודיסני זמינים לכל מי שיחפוץ, וכוללים גם תכנים חדשים שמושקים בארץ במקביל לעולם, כמו פרקים חדשים של הסדרות “אובי ואן קנובי” ו”מיס מארוול”, כשלצד זאת אנו בישראל מקבלים גם את התכנים של סטאר (Star), שכוללים סדרות כמו “פיוצ’רמה”, “מלקולם באמצע”, “איש משפחה”, “הקרדשיאנס”, “פאם וטומי”, “האנטומיה של גריי” ו”האמריקאים”, לצד סדרות וסרטים נוספים.

והאפליקציה? יש ויש, אבל אם לשפוט לפי האפליקציה של החברה למכשירי Apple TV, הממשק רץ חלק, התכנים עובדים כמו שצריך, ויש תמיכה ב-Dolby Atmos (שלא זמינה בכל האפליקציות, כך מסתבר) ואפשרות ליהנות מאיכות שידור טובה וללא תקיעות או קפיצות מיותרות.

האפליקציה לאייפד גם היא טובה ונוחה, ומאפשרת שידור (Cast) למכשירים אחרים, אבל לא ניתן לשוטט בה במצב מאוזן (אל דאגה! הצפייה בתכנים בפועל בסדר). ובאפליקציות בכלל, כולל במכשירי אנדרואיד שבדקתי, הנוחות גבוהה יותר, אם כי המסך כמובן קטן.

דיסני+ באייפד (צילום: רונן מנדזיצקי)
דיסני+ באייפד (צילום: רונן מנדזיצקי)

משהו רע

נתחיל בהתחלה. דיסני השיקה את שירות הסטרימינג שלה בסוף 2019, אז בדקנו אותו גם כן (הסקירה כאן) ומצאנו שלא הכל מושלם. זה צפוי שהשקה של שירות לא תהיה מושלמת, אך כשאנחנו מקבלים את השירות אלינו בארץ 3 שנים לאחר מכן, זה קצת מטריד למצוא כל כך הרבה בעיות.

עיקר הבעיה שלי עם דיסני+ בישראל לא נוגע לתקלות עליהן דיווחו לא מעט משתמשים, אותן גם הספקנו לבדוק בעצמנו, אלא הדרך בה מוצג ממשק המשתמש בישראל.

ממשקים הם חלק חשוב בכל אפליקציה ושירות שניתנים לנו כיום והם יכולים לעשות את ההבדל בין רצון להמשיך להשתמש בשירות ובין אם להפסיק את המנוי אליו, ובדיסני+ ישראל הממשק לא מדהים – החיפוש לא עובד כמו שצריך ודורש להקליד את השם המלא של התוכן שתרצו לחפש, בחירה של ממשק בשפה האנגלית לא עובדת, ומי שלא מעוניים בממשק בעברית צריכים לחיות איתו, אלא אם יחליפו את שפת המערכת בטלוויזיה עצמה לאנגלית.

ומה שעוד יותר מכעיס בזה – כשממשק המערכת בטלוויזיה (LG) הועבר לאנגלית, מצאתי גם תכנים שלא היו שם קודם. לדוגמה, בממשק בעברית – 2 עונות של האמריקאים, בממשק באנגלית – 4 עונות. ובניגוד לתגובות בנושא שקראתי ממשתמשים ברשת, גם העונות החסרות מציגות תרגום לעברית, אז למה הן לא שם מלכתחילה?

אם צפיתם בפרק בסדרה, למשל, תוכלו לעבור מיד לפרק הבא כשתסיימו, אך אם תרצו לצפות בפרק הבא בשלב מאוחר יותר, פעמים רבות תמצאו שיהיה עליכם לחפש באופן ידני את הפרק הבא.

כמו כן, עם סיום צפייה בפרק מסוים, זה לא תמיד יעלם מרשימת “המשך הצפייה”, ולאט לאט תצברו עוד תכנים ברשימת הצפייה גם אם סיימתם לצפות בהם. הוסיפו לכך את המיקום של התכנים להמשך הצפייה, שאינו נמצא בראש, אלא איפשהו במהלך הגלילה למטה (גלילה זה תמיד רע), וקיבלתם חוויה כללית שמשאירה טעם מר בפה, בעיקר עבור שירות שמגיע לארץ אחרי לא מעט ממשקים שכבר הספקנו לחוות בשוק המקומי (יס פלוס, נטפליקס, סלקום tv, סטינג tv, פרטנר tv ועוד).

לכך מצטרפות גם חוויות שימוש רעות למדי בטלוויזיות, עם תקיעות במהלך השידור שמצאנו בזמן צפייה בטלוויזיות של LG, ממשק מגמגם בטלוויזיות של סמסונג ואם יש לכם טלוויזיה של הייסנס או קונסולה של פלייסטיישן, תשכחו מדיסני+ בכלל – היא לא קיימת שם עבור המשתמשים בישראל.

בצפייה במחשב הכל עבד לי חלק בבדיקות, כלומר ללא תקיעות או בעיות בתנועה בממשק, עם מחשב מבוסס macOS בעבודה דרך הדפדפן ובשידור למסך חיצוני. רזולוציית התצוגה המירבית הנתמכת כאן היא 1080p, אך האיכות בפועל רחוקה מלהיות כזו, כך שאם חשבתם לעקוף את התקלות באפליקציות של דיסני+ ישראל הזמינות בטלוויזיה דרך המחשב, דעו שגם שם לא הכל מושלם.

דיסני+ באייפד (צילום: רונן מנדזיצקי)
דיסני+ באייפד (צילום: רונן מנדזיצקי)

קצת משניהם

אין ספק שההשקה של דיסני+ בישראל לא הלכה חלק, אבל זה הכל עניין של פרספקטיבה. אם השתמשתם למשל רק באפליקציה באפל tv, כנראה שרוב התלונות ששמעתם לא נרשמו אצלכם כלל, אך אם אתם כמו מרבית האנשים וניסיתם את האפליקציה בטלוויזיות, כנראה שצברתם קצת שנאה לדיסני מאז ההשקה.

אם לא דחוף לכם לראות מחדש את כל הסרטים של מארוול או מלחמת הכוכבים או את הפרקים של אובי-ואן ישר שהם יוצאים, אולי עדיף לחכות מעט לפני שמצטרפים לשירות דיסני+ בישראל. התכנים המקוריים של דיסני ימשיכו להיות שם גם בהמשך, ואולי בהמשך כבר תוכלו לגשת לשירות לאחר סדרת תיקונים ועדכונים לכל התחלואות של ההשקה.

אם אתם מנויים של yes (דרך יס פלוס, יס בלווין או סטינג TV), תוכל לנצל את ההטבה של חצי שנה בחינם כבר עכשיו, וכשזה בחינם זה כנראה פחות כואב. מ-yes נמסר לנו שניתן לנצל את ההטבה עד סוף יולי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים