סמסונג מכרה 10 מיליון מכשירים מתקפלים ב-2021, רובם מסדרת ה-Galaxy Flip

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

סמסונג מתכוננת להשקת דור חדש של מכשירים מתקפלים בחודש הבא וזה זמן מצויין לעשות לעצמה קצת יח”צ עם נתון חדש שמציג את כמות המתקפלים שמכרה החברה בשנה שעברה.

כחלק מפוסט שפירסם באתר החברה, מציין ראש חטיבת המובייל של סמסונג ד”ר רו (TM Roh) כי בשנת 2021 נמכרו 10 מיליון יחידות של מכשירים מתקפלים, נתון המשקף צמיחה של מאות אחוזים בהשוואה לשנת 2020.

כמה משמעותי הנתון הזה?

אין ספק שבסמסונג יכולים לרשום לעצמם הצלחה בתחום המתקפלים, שכן מדובר בחברה שהניעה את התחום, אשר מביא לשינוי בנוף אותו התרגלנו לראות ככל שמדובר בטלפונים שלנו.

נתון של 10 מיליון מכשירים בשנה, אשר מהווה צמיחה של 300% בהשוואה לנתוני 2020 לפי סמסונג, הוא מרשים, ומסמן כי לסמסונג כנראה יש משהו אמיתי ביד, אך עדיין מדובר בטיפה בים כשמסתכלים על התמונה הגדולה.

על פי סקר של חברת המחקר IDC לסיכום שנת 2021, שלחה סמסונג כמות עצומה של 272 מיליון טלפונים בשנה שעברה, מה שהופך את הנתון של 10 מיליון לקטן למדי. בחשבון מהיר, מדובר בנתח של כ-3.7% מסך מכירותיה של סמסונג באותה שנה.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

כדי לקבל עוד קצת פרטים אודות המשמעות של 10 מיליון היחידות בסדרת המתקפלים בשנה, החלטתי לקפוץ קצת לאחור ולבדוק איך עברה ההשקה של סדרת ה-Galaxy Note כאשר הייתה בימיה הראשונים, אז ביקשה סמסונג להציג פריצת דרך כשהציגה טלפון עם מסך גדול יותר ותמיכה בעט סטיילוס, טלפון שהפך לאחד הפופולריים שלה במשך שנים רבות לאחר מכן.

הדור השלישי של ה-Galaxy Note הוצג בשנת 2013 וכחודשיים לאחר שהושק באופן רשמי ציינה החברה כי הצליחה למכור 10 מיליון יחידות של מכשיר זה בעולם, מה שהופך את נתוני המכירות השנתיות של הדור השלישי של המכשירים המתקפלים למרשים מעט פחות.

ד”ר רו מציין בנוסף גם את ההעדפה של הצרכנים בכל הנוגע למכשירים המתקפלים מבית סמסונג ומזכיר כי 70% מרוכשי המתקפלים העדיפו את דגם ה-Galaxy Flip על פני ה-Galaxy Fold הגדול יותר.

לא מדובר בהפתעה גדולה, שכן הפליפ נתפס כמכשיר מתקפל אשר לוקח את העיצוב הקיים של הטלפונים ומקפל אותם לשניים, תצורה שכנראה לא רק נוחה יותר בכיס (או בתיק), אלא גם נגישה יותר בשל המחיר הנמוך שלה בהשוואה לגלקסי פולד היקר יותר. ובל נשכח כי מבנה הצדפה מוכר בשוק הטלפונים עוד לפני שבכלל נכנסנו לתחום הסמארטפונים, כך שקל יותר לקבל אותו.

Galaxy Z Flip 3 (צילום: רונן, מנדזיצקי)
Galaxy Z Flip 3 (צילום: רונן, מנדזיצקי)

הכל נוגע לשורה התחתונה

עבור סמסונג, כמו חברות נוספות בתחום המובייל, שינוי בתמהיל המוצרים הוא משמעותי, שכן מדובר עבורן באפשרות להגדלת הרווחיות באחד מהתחומים התחרותיים הקיימים במרחב הטכנולוגי.

אם באפל הרחיבו לאורך השנים את סדרת האייפון כדי להציג כיום 5 דגמים שונים (4 ראשיים ו-SE אחד) ברמות מחירים ורווחיות שונות, בסמסונג עושים זאת בקנה מידה גדול יותר, שכן מדובר בחברה שמוכרת מכשירים בטווח מחירים רחב הרבה יותר, אשר מתאים לכל אחד מפלחי השוק, החל ממכשירים הזמינים בכמה מאות שקלים ועד מכשירים הנמכרים באלפים רבים.

הדגמים המתקפלים עדיין מוצגים במחירים גבוהים, מה שמאפשר לחברה לשמור על רווחיות גבוהה ככל הניתן, אך במקרה של הגלקסי פולד כנראה שעדיין מדובר במחיר שגבוה מידי כדי לחדור לשוק הרחב ולהימכר בהמוניו.

חטיבת המובייל של סמסונג סיכמה את שנת 2021 עם צמיחה של כ-10% בהכנסות ושל כ-19% ברווח התפעולי, וכבר אז ציינה החברה כי נתונים אלו הגיעו כתוצאה ממכירות של מכשירים בקטגוריית הפרימיום שלה.

עם פרסום הדוחות הכספיים לרבעון שחתם את 2021 ציינה סמסונג את סדרת ה-Galaxy S והמכשירים המתקפלים Galaxy Z Fold 3 ו-Galaxy Z Flip 3 כמי שהובילו את המגמה וכן כי בשנת 2022 היא מצפה להרחיב את התמקדותה בדגמי פרימיום ובמכשירים מתקפלים, לצד המשך ההשקעה בדגמי ביניים התומכים ברשתות הדור ה-5.

דוחותיה הכספיים של סמסונג לסיכום הרבעון השני של השנה יפורסמו באופן רשמי ב-28.7.2022, אך כדי לראות את ההשפעה של השקת המכשירים המתקפלים החדשים מהדור הרביעי ניאלץ להמתין לדוחות הרבעון השלישי, אלה צפויים להתפרסם רק לקראת סוף אוקטובר 2022.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים